Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
koentje

eerste keer met zaad

Recommended Posts

hey,

Ga deze kweek met zaad werken in plaats van stekjes. Met stekjes heb al wat ervaring, met zaad niet.

Ik kweek met een 400 hps lamp in een ruimte van 1 vierkante meter, koolstoffilter,... (zal in kweekverslag wel gedetailleerder zijn)

Mijn vraag is hetvolgende: Hoe zit het met het aantal lichturen als de zaadjes zijn ontkiemd?

Klopt het dat ik ze direct onder de lamp moet zetten als ze hun "kopje" laten zien?

En moet ik direct beginnen met 18/6? Want heb ergens gelezen dat je ze ook in het begin 24 u licht mag geven.

Hoe zit dit juist?

Nog een vraagje: Het zijn 8 super skunk plantjes op 1 vierkante meter. Hok is 2 meter hoog. Mijn vraag, zou ik toppen of niet. Dacht te hebben gelezen minder dan 10 planten per vierkante meter dat je dan best zou toppen.

Laatste vraagje: Ik heb onderaan mijn kast luchtgaten gemaakt (ongeveer 3cm doorsnede). Maar er komt buiten verse lucht ook licht naar binnen :D . Ik ga alzeker een kartonnen "lightshield" maken. Maar men vraag is, helpt een nylonkous ook tegen lichtinval?

BTW ik ga morgen kweekverslag topic aanmaken.

alvast bedankt

sluukes

Edited by koentje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi koentje,stel je eerst eens even voor!

 

piercing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp gewoon 24/0 of 18/6 aan. Je hoeft de zaailingen niet te beschermen ofzo zoals bij stekken. Ook je LV hoef je niet hoog te houden.

 

8 op 1m2 is niet heel veel, je doet er beter aan om te toppen inderdaad. Ook een SCROG zou voor jou meerwaarde op kunnen leveren.

 

Nylonkous geeft niet het gewenst resultaat, weliswaar wordt er een klein beetje extra licht geblokt, maar je zult zien dat het niet genoeg is. Zoek op het forum op labyrinth en je zult wel foto's tegenkomen van mensen die het op hebben gelost.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nylonkous helpt wel uitstekend tegen kruipend ongedierte dat maar al te graag van je plantjes wil snoepen en laat lucht (maar ook licht zij het sterk gefilterd dat wel) zonder belemmering door.

 

Heb al aardig wat panties versleten voor afdekken luchtgaten :D ;)

 

Voor lichtinval het beste een labyrinth bouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koentje je moet ff lucht filter roosters halen bij de gama of praxis.

een aan de buitenkant.

de andere op zijn kop aan de binnen kant.

ff wat wazumkap filter er tussen klaar is koen.

greets.

sic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...