Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Bij de aanleg van mijn hokkie was mijn schoonvader al vroeg betrokken. Iemand moest toch de extra groepen aanleggen voor mijn stroombehoefte?? :D

 

Afijn, de goede man is niet alleen handig met kabels trekken, maar heeft ook nog eens groene vingers. En dan niet lichtgroen, maar van die donkergroene. Die kan haalt van een afgestorven perenboom nog appels, moet je nagaan. Dus de beste man had in het voorbijgaan diverse vragen gesteld. Hoe gaat dat nou in zijn werk met die lampen? Hoe lang duurt het voor de planten bloeien? 10 weken maar? En heb je ook planten voor buiten? En hoe lang doen die er dan over? Vragen zat.

Dus toen ik op een goeie dag bij de growshop was en een rekje met zaden op de balie zag staan, was het snel geregeld. Een zakje met 5 Top 44 zaden belandde in mijn zwarte tassie.

 

Top 44 is natuurlijk bij uitstek geschikt voor mooie buitenkweek en het Nederlandse klimaat. Een aantal jaren geleden heb ik er ook aan paar op mijn balkon gehad en die zagen er ook geweldig uit (de afloop was wat minder gunstig, maar dat is een ander verhaal). Het is in elk geval een mooie struikvormige plant (tot 1,50 groot ongeveer) en - belangrijker nog - de plant is eind augustus of begin september uitgebloeid. Dat kan heel wat ellende schelen aan het einde van de bloei, omdat het in september nog steeds erg mooi weer kan zijn en dus minder last heb van de inzettende herfst.

 

In april gingen de zaden in elk geval het stekkenkastje in. Voorzichtig waren de zaadjes in de aarde geduwd en stonden achter het raam in het waterige voorjaars zonnetje. Na een weekje waren er 4 sprietjes opgekomen, zaadje nummer 5 gaf geen sjoege. Toen de sprietjes groot genoeg waren, mochten ze uit het stekkenkastje en stonden ze op de vensterbank in het zonnetje. Tot nu toe ging alles voorspoedig.

Met het mooie weer in mei, mochten de jonge dames naar buiten toe om frisse lucht in te ademen en te genieten van de eerste zonnestralen. En dat werkte prima. Alle 4 groeiden mooi door. Helaas heeft in die tijd nog 1 het loodje gelegd. Om onverklaarbare reden verschrompelde het plantje tot minimale proporties en gaf de geest. En toen waren er nog maar 3. En wat voor 3!!!

 

Ik was geruime tijd niet bij mijn schoonvader geweest en het werd weer eens tijd, ook om zijn planten te bewonderen. De laatste keer dat ik ze gezien had, waren de planten elk zo'n 25 cm groot. Nu was dat wel ff anders.

 

Zoek me dan!

gallery_19205_8555_20245.jpg

 

Hij heeft de dames erg goed behandeld. Met erg slecht weer en te harde wind werden ze consequent binnen gezet. Helaas is er bij 1 een tak geknakt, die met wat steun het gelukkig nog wel doet. En het werd ook tijd dat ze in de bloei gingen, maar daar was nog niks van te zien. Nou bleek er om de hoek een lantarenpaal te staan, waardoor de dames 's nachts niet in het donker stonden en het natuurlijk vertikten om te gaan bloeien. Met deze wetenschap hebben ze korte tijd elke nacht in de pikdonkere badkamer gestaan, maar sinds kort zijn ze verhuisd en staan ze 's nachts buiten ook in het donker. De bloei zou dus nu ingezet moeten worden. We wachten het af.

 

gallery_19205_8555_84622.jpg

 

Ter aanvulling nog een paar foto's (een week oud). Hoezo groene vingers??

 

gallery_19205_8555_80395.jpg

 

gallery_19205_8555_61002.jpg

 

Mooi hè?

gallery_19205_8555_8462.jpg

 

Ik zal proberen om later nog wat foto's te maken als ze in bloei staan en tegen de oogsttijd.

 

Kweekgroetjes, Tallie

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtige planten man,

alleen die ene man, dat moet maar niet :D

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een leuk verslag, en zeer mooie/gezonde planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn, dat ziet er verdomd netjes uit. Zonde dat er geen foto's vanaf het begin zijn, daar hadden veel mensen hier waarschijnlijk goed van kunnen leren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zien er idd mooi uit, zijn wel niet getopt zo te zien..

 

Ik dacht te lezen dat je ze eerst verduisterde maar nu niet meer... let hier mee op want planten kunnen zo ook weer terug in de groei schieten.

 

Succes!

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...