Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dr_Greenthumb

Nieuwe kweek!

Recommended Posts

Hey,

 

Ik wil nu nadat ik mijn kweekruimte wat heb aangepast, een nieuwe kweek beginnen. Ik zit nu echter met 1 probleem, en dat is dat ik in het nieuwe hok maar 90cm effectief heb, met een 400w adjust-a-wing, en 2 dikke pc-fans. De potten van de planten staan onder het hok, en vanaf de bovenkant van de pot heb ik dus 90 cm tot de lamp. Ik heb ook 550m3 afzuiging, dus wat betreft de temperatuur denk ik dat ik de planten maximaal op 25cm van de lamp af kan houden. Hierdoor mogen de planten dus niet veel groter worden dan 70cm.

 

Mij lijkt het goed om voor te groeien onder TL, vanwege de gedrongen planten die het licht geeft, en dan een scrognet op ongeveer 20-25cm boven de grond hangen. Zo houd ik dus nog een halve meter over voor de toppen.

 

Mijn vraag is dus nu welk soortje denken jullie dat het best is om te gebruiken. Het moet een SCROG plant zijn, en het liefst een die niet superhoog wordt, bloeitijd maakt niet echt uit....

 

Ik hoor wel of iemand een goede suggestie heeft, en ik hoop dat Sannie hierop zou kunnen reageren, het is namelijk meer een zadenadvies dat ik nodig heb nu :P

 

Groeten Dr_Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shack :D

 

Meteen op 12/12, op de 5e node 1 x toppen, net erboven op 30 cm en alles plat blijven leggen tot 2 weken na de eerste bloeiverschijnselen...

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn weten heeft Greenthumb al 2 shack kweekjes achter de rug, en is hij juist op zoek naar wat anders :P

 

Ik zeg:

 

Blue-Hammer

Lady Cane?

Killing Kush/Leuke kush soort

Share this post


Link to post
Share on other sites

JUps dat klopt, ik heb al twee kweekjes met de shack gedraaid, en was daar niet 100% tevreden over(2x toprot gehad, niet supererg, maar toch zonde). Het plantje is heel leuk enzo, smaakt/ruikt lekker, maar door die enorme dikke blockheads die ze aanmaakt gaan de toppen snel rotten. Het kan aan mij liggen, en het ligt sowieso aan mn hok, maar ik heb twee kweken toprot gehad, dus ik ga voor de volgende kweek veel sterieler kweken :P...lekker veel vuur en waterstofperoxide :D.... En vervolgens buds en de plant alleen aanraken met siliconen handschoentjes (van die doktersdingen). Ik weet wel dat dit in scrog sowieso minder is, maar ik zou toch graag een ander plantje dan shack proberen, vooral omdat ik nu gewoon een ander smaakje wil gaan roken :P...

 

Sannie, heb jij toevallig een plant in je hoofd die perfect bij mijn omschrijving past??? Ik hoor het wel weer!

 

 

groeten

 

groenduimpje

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfffffffffff

jij houd ze beter bij als ik of je hebt de zoekfunctie gebruikt :P

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Molmol en Angel777

 

Bedankt voor de links!!! Zowaar nog wat links naar een shack verslag tussen de andere scrog verslagen.

 

Dit zet me aan tot denken. Ik heb namelijk al 2 kweken met schack gedraaid, en ben de plant eigenlijk gaan onderwaarderen. (2x toprot + kutgrond + veels te warm = klote wiet) Maar dat is mijn eigen foutje. Toch heb ik in de twee rondes wel duidelijk gezien dat shack met recht een van de puurste onkruidplanten op aarde is :D...je kan ze fimmen/toppen/supercroppen/scroggen/kapotbuigen maar ze blijven maar doorgroeien. En vervolgens worden ze niet eens anderhalve meter hoog...

 

Nee, sterker nog, de plantjes die ik onder 400w groeide bleven meestal maar een centimeter of 80 hoog, soort van bud on a stick, en dat nog wel ongetopt. Dus wat betreft de tips voor shack, ik zal er nog eens stevig over na denken, met een pafke in de hand/mond :P

 

Ach, als ik voor de shack ga en voor de 3e keer een bundel wiet heb liggen (dan hopelijk wel perfect) en ik ben de smaak een keer zat; hoe dat kan weet ik verder ook niet :P; dan zijn er hier nog genoeg kwekers op het forum met een dikke stash die misschien wel willen ruilen:D..

 

Oftewel; hebben we hier al een wietsoortjes-ruil-machine :P of moet ik die nog maken :D

 

groetn greenthumb!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag bij Sannie in de shop net de Blue Hammers, en die lijken mij echt heel sweetie!!:P

 

Weet iemand in hoeverre deze planten srogbaar zijn in zo'n lage ruimte. Want bij de vermelding staat ook al dat het echte groeimonsters zijn, maar ook dat het een lekker scrogplant is.

 

Ik twijfel, want het soortje spreekt me aan qua genetica. Ik zag ook al een verslagje, volgens mij van KTM (correct me if i'm wrong), en dat zag er tjill uit.

 

Groeten Greenthumb!!!!

 

Enne Angel, tnx voor de link...ik ga daar ook even rondsnuffelen, maar het probleem is namelijk vooral dat de namen van de soortjes me weinig zeggen, en daarom vind ik een shop als die van Sannie wel fijn, Sannie beschrijft goed hoe de plant zich gedraagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet iemand in hoeverre deze planten srogbaar zijn in zo'n lage ruimte. Want bij de vermelding staat ook al dat het echte groeimonsters zijn, maar ook dat het een lekker scrogplant is.

Ik weet niet hoe goed je ze kan scroggen, ik heb ze nu ook staan, 2 weken bloei en al beginnende bloeiverschijnselen.

Ik zet ze wel vrij snel in bloei want ik laat ze ontkiemen op 24/0 2 dagen later op 18/6 en 5 dagen later zitten ze al op 12/12

Dus ze groeien krap aan een weekje voor ze in bloei gaan.

 

Met (totaal) 3 weken zijn ze nu 0,4 meter per plant.

Fimmen reageerde ze goed op, binnen 1 dag hersteld, dus ze kunnen wel wat hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat valt inderdaad nog wel mee qua hoogte. Heb je toevallig ook een beeld van de plant qua bouw en genetica. Want de plant is 40% jack 40 % berry en 20 % amnees, kan je dat er ook in terug zien.

 

Gaan de internodes nog strekken in de bloeifase, dus word de ruimte tussen de bladscheuten ook nog veel langer, want dat is opzich wel handig voor een scrog toch???

 

 

Groeten

 

Teknik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...