Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
zeiksnor

salpeterzuur gebruiken in de bloei

Recommended Posts

en toch vrees ik dat het wel degelijk veel uit zal maken, dat de laaste 5/6 weken van de bloei salpeterzuur wordt gegeven in plaats van fosforzuur. de planten bij mij beginnen gek te doen. gekke topvorming te krijgen. en ik herinder mij , dat ik dat al eens heb gehad. en toen gebruikte ik ook salpeterzuur de hele kweek door. ik kan echt niks anders verzinnen waardoor de planten zulke gekken toppen aant vormen zijn. zie foto. en eigelijk is het helemaal niet zo gek ook, als je na gaat, dat er eigelijk fosforzuur gegeven moet worden. wat 58 % sterk is. en je geeft heel iets anders wat 38 % sterk is. van het een kom je 58 % te kort, en je geeft als klap op de vuurpijl er nog 38 % romel bij ook. salpeterzuur = stikstof voor groei. en niet fosfor voor bloei.

 

let verder niet op de bladeren, dit is het enige plantje wat overvoed is. maar wel duidelijk de rare top opbouw laat zien.

 

gallery_8034_7667_80901.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey zeiksnor wat voorn soort heb je daar staan??? als het een volle sativa is vind het niet zo'n vreemde top opbouw hoor :D

 

maar in je laatste beredenering over die 58% en 38% zit logica in :P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

orangebud x k2. ik ben er toch wel van overtuigd, dat je in de bloei fosforzuur moet gebruiken. kijk maar in mn kweekverslag hoe ze dr nu bij staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en toch vrees ik dat het wel degelijk veel uit zal maken, dat de laaste 5/6 weken van de bloei salpeterzuur wordt gegeven in plaats van fosforzuur. de planten bij mij beginnen gek te doen. gekke topvorming te krijgen. en ik herinder mij , dat ik dat al eens heb gehad. en toen gebruikte ik ook salpeterzuur de hele kweek door. ik kan echt niks anders verzinnen waardoor de planten zulke gekken toppen aant vormen zijn. zie foto. en eigelijk is het helemaal niet zo gek ook, als je na gaat, dat er eigelijk fosforzuur gegeven moet worden. wat 58 % sterk is. en je geeft heel iets anders wat 38 % sterk is. van het een kom je 58 % te kort, en je geeft als klap op de vuurpijl er nog 38 % romel bij ook. salpeterzuur = stikstof voor groei. en niet fosfor voor bloei.

 

let verder niet op de bladeren, dit is het enige plantje wat overvoed is. maar wel duidelijk de rare top opbouw laat zien.

 

gallery_8034_7667_80901.jpg

 

zou je misschien kunnen uitleggen wat je bedoeld met 38% 'sterk' en 58% 'sterk' en als je gewoon bloeivoeding mee geeft komt de plant toch niks tekort, die 38% teveel zou ik me nog kunnen voorstellen okal is het in zeer lage concentraties.

 

Mvg

 

Otter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik gewoon biologische voeding en zuur gewoon af met citroensap of natuurazijn.

Lekker simpel,werkt wel goed. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

is ook een optie citroenzuur, natuurazijn. lijkt me wel leuk om wat meer over te weten.

 

 

Otter

1 liter ph-boei bestaat voor 38 % fosforzuur en een liter ph-groei uit 58% salpeterzuur

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeiksnor je heb ook fosforzuur met 58%,tis maar net de concentratie.dus hoger percentage zuurt sneller af.kijk maar eens naar het verschil van de ph- bloei van canna en hesi.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ver was ik ook al . maar het hele verhaal is gebaseerd op welke ph- bloei ik gaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hah ik heb een 2 in 1

 

pH- 1 component

voor groei en bloei fase

38% saltpeterzuur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om dit topic weer tegen te komen

 

die concentraties hebben geen effect op de zuurgraad, want dit is zelf ook een concentratie de Ph geeft namelijk de concentratie H3O+ deeltjes aan gebaseerd op een logaritmische schaal.

 

En ik vraag me af of er een overvloed of een tekort ontstaat, een plant heeft immers ook stikstof nodig tijdens de bloei, en het benodigde fosfor wordt ook meegegeven in de voeding. en bovendien gaat het hierbij om kleine concentraties.

 

Stel dat het wel invloed heeft dan zouden er ook duidelijk over- of onder-voeding verschijnselen moeten zijn.

 

Mvg

Otter

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar kan ik me eigen wel in vinden otter. maar toch ben ik van mening dat als je in de bloei blijft afzuren met salpeterzuur de plant meer blijft doorgroeien waardoor je rare gestrekte topvorming krijgt. inplaats van mooie compacte toppen. en daar ging het me allemaal om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef graag een beetje extra stikstof, stikstof wordt namelijk in een plant voor een groot deel gebruikt in de celdeling, aminozuren worden er namelijk van gemaakt... Met aminozuren e.d. kun je weer een nieuwe cellen maken en dus groeien... Behalve dat wordt stikstof ook gebruikt om photoactieve pigmenten te maken (chlorophyll) enzymen en eiwitten, eigenlijk hét meest belangrijke...

 

Het strekken van je planten kun je op andere manieren voorkomen met bodem/lucht temperaturen en o.a. je EC. Als je biologisch teelt zou je er sowiso geen probleem van moeten hebben mits je het natuurlijk niet te gek maakt in je bufferende bodempje.

 

Maar goed... Ik ga liever met groene planten naar het einde. T kan ook aan mij liggen. :spliff:

 

Kees. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...