Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
redfred

welke wcd?

Recommended Posts

Ik ben bezig met het maken van een schakelbord en wil daat de dubbele wcd's op gaan gebruiken.

Maar nu komt het ik zie dat daar bij de lokale bouwmarkt nogal veel keuze in is.

 

Welke moet ik kiezen?

Ik dacht gewoon de meest basic als er maar aarde op zit toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej redfred

 

neem er 1 met een kapje

deze zijn waterdicht, altijd handig

als je er 1 kan krijgen waar je de draden in moet steken ( dus niet schroefen ) zou ik deze nemen

 

deze zitten dan zeker goed vast en gaan minder snel stuk ( vaak ook een stuk duurder )

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hangt er ook een beetje van af of je hoge stromen door de WCD jaagt en waar hij hangt.

Hangt hij in je kweekhok, moet je er rekening mee houden dat je hem niet nat kunt spetteren met bespoeien of anderzins water geven.

Let ook op bij condensvorming!!

 

Als je buiten je kweekruimte WCD's wilt plaatsen, heb je de tafel contactdozen. Vaak van die volledig dichte kunststoffen behuizingen met een 1,5M snoer eraan. Leuk voor een ventilator en een spaarlampje, maar zeker niet voor zwaardere zaken!

De opbouwmodellen zijn vaker geschikt voor hogere stromen. Hoewel onderop open zijn, is alles redelijk dicht wanneer je hem naar behoren vast monteerd op je bord.

Persoonlijk ben ik van de spatwaterdichte opbouwdozen. Die kunnen nog wel eens een straal water overleven.

Ze zijn alleen een stuk duurder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okey

Nou in princiepe komen ze erbuiten te hangen en zijn bedoeld om lampen op aan te sluitenuiteraard netjes via relais.

 

ik heb er hier nu 2 liggen waar je de draden ik zou kunnen drukken zonder schroeven alleen ik heb op me draadjes netjes adereindhulsjes gemaakt alleen als ik ze nu in de wcd druk blijven ze maar heel matig klemmen :whistling

 

Iemand hier ervaring mee???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom deel ik de mening van Wietedjuh ook niet.

Ik ben voor het schroeven, hoewel je daar ook slechte kwaliteit contactdozen voor hebt!

 

Als je aderendhulsjes goed aangekepen zijn op je kabels/aders en toch zitten ze te ruim, zou ik me er niet aan wagen!

Kon je ze niet verder/dieper doordrukken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verder doordrukken gaat echt niet nee.

 

Morgen maar een paar anderen halen denk ik

 

lekker ouderwets schroeven maar :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ervaring is dat als je het niet vertrouwt het niet moet doen. bij electra is de stelregel dat de contacten stevig en deugdelijk verbonden dienen te zijn, is de draad misschien te dun voor de doos

 

ps

ik heb helemaal geen ervaring met electra maar wel in ict met heel veel kabelnetwerken

Share this post


Link to post
Share on other sites

die klemdingen zijn krengen, maar adereindhulzen? Gebruik je soepele kabel? Als de adereindhuls niet blijft klemmen vraag ik me af welke diameter je gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...