Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wieteke

Hollands hoop plantje heeft rare verkleuring in blad en wil maar moeilijk in bloei komen

Recommended Posts

Hoi.

Uit me zaad Van vorig jaar Van de Hollandshope heb ik een mooie gevormde Plant in een grote pot.

Nu heeft ie het volgende Probleem.

Het gaat hierbij om Buitenplanten.

De Bladeren verkleuren zich naar matige kleur groen, en wil ze Daarbij niet in de bloei komen.

Zal een plaatje van het blad erbij doen.

Ook is ze verduistert samen met 4 andere plantjes,waarvan 1 ook hollands hope kan zijn,die het wel goed doen en mooi in de bloei staan.( zal later nog fotos van de rest laten zien,moet ik wel me fotos verkleinen als het lukt)

4a3b611dc3efa-Afbeelding.jpg

 

Me excuses voor de zeer grote afbeelding,maar anders was het probleem niet goed te zien

 

Zou Dit een genetisch probleem kunne zijn ?

Of zou dit ook aan de grond kunne liggen?

Dit Vanwege ik een andere mengsel kwa grond heb gebruikt.

Op basis Van 50 op 50 potgrond en cocos.

De cocos was deze keer anders ik verleden jaar hadt gebruikt,die leek veel natuurlijk dan ik nu gebruikte.

Ben nu sins 2 weken beetje aan het bijvoeden met npk Korrels op gelost in regen water om te kijken effect heeft.

Dit is eigenlijk zeer moeilijk te zien,want er lijken wel nieuwe mooi gezonde jonge blaadjes te komen,maar deze verkleuren naarmate ze groter worden.

Wilde Eigenlijk proberen de plant in de grond te plaatsen met andere potgrond,maar is dit wel verstandig nu ie zo dicht tegen de bloei aanzit.

Edited by wieteke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of zou dit ook aan de grond kunne liggen?

Dit Vanwege ik een andere mengsel kwa grond heb gebruikt.

Op basis Van 50 op 50 potgrond en cocos.

De cocos was deze keer anders ik verleden jaar hadt gebruikt,die leek veel natuurlijk dan ik nu gebruikte.

Ben nu sins 2 weken beetje aan het bijvoeden met npk Korrels op gelost in regen water om te kijken effect heeft.

Dit is eigenlijk zeer moeilijk te zien,want er lijken wel nieuwe mooi gezonde jonge blaadjes te komen,maar deze verkleuren naarmate ze groter worden.

Wilde Eigenlijk proberen de plant in de grond te plaatsen met andere potgrond,maar is dit wel verstandig nu ie zo dicht tegen de bloei aanzit.

 

Die kokos: mij viel op dat ik ook eerder problemen heb gehad met deze kokos in 50-50% met aarde (wel binnenkweek) en zelfs ook nog in opkweek van huidige run toen ik wat kokos tekort had en genoodzaakt was " die oude zak met dat kleine beetje wat ooit nog wel eens van pas zou komen) aan te spreken

zijn meer vezels en ook grove schifers, vormt ook makkelijker een "klompje" en is in no-time gortdroog. heel verschil met de Canna kokos die ik nu heb, die is fijn van structuur en evenredig vochtig ook na watergift (ik kweek op 100% kokos), nooit meer die andere kokos voor mij, watergifte ed was totaal onbetrouwbaar aangezien er gewoon droge plekken zaten vanwege die klontering terwijl de pot nat aanvoelde en ook ad onderkant nat was. Wortels kunnen niet id klompjes aarden.

 

Zou gewoon verpotten naar goede grond en zoveel mogelijk vd oude grond/kokos vd wortelmassa verwijderen. Wel rustig en voorzichtig en als het goed is dan gaat alles gewoon weer zijn gangetje na een dag of 2/3.

 

Dat NPK opgelost bijgeven zou ik niet meer doen: wat is de EC/PH? is langzame afgifte en dat schenk je nu, slechts verdund uit in je pot, kans op hotspots en verbranding en anders raars lijkt mij: beetje als op de gok A&B voeding mengen zonder meter in een ? % van normale water en dan maar hopen dat het goed zit.

 

Wat je misschien ook zou kunnen doen aangezien buiten maar weet niet of dat kan: voorbemeste kokos potgrond overal te krijgen maar ik weet niet of dat qua ph etc past bij ons kruid?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die kokos: mij viel op dat ik ook eerder problemen heb gehad met deze kokos in 50-50% met aarde (wel binnenkweek) en zelfs ook nog in opkweek van huidige run toen ik wat kokos tekort had en genoodzaakt was " die oude zak met dat kleine beetje wat ooit nog wel eens van pas zou komen) aan te spreken

zijn meer vezels en ook grove schifers, vormt ook makkelijker een "klompje" en is in no-time gortdroog. heel verschil met de Canna kokos die ik nu heb, die is fijn van structuur en evenredig vochtig ook na watergift (ik kweek op 100% kokos), nooit meer die andere kokos voor mij, watergifte ed was totaal onbetrouwbaar aangezien er gewoon droge plekken zaten vanwege die klontering terwijl de pot nat aanvoelde en ook ad onderkant nat was. Wortels kunnen niet id klompjes aarden.

 

Zou gewoon verpotten naar goede grond en zoveel mogelijk vd oude grond/kokos vd wortelmassa verwijderen. Wel rustig en voorzichtig en als het goed is dan gaat alles gewoon weer zijn gangetje na een dag of 2/3.

 

Dat NPK opgelost bijgeven zou ik niet meer doen: wat is de EC/PH? is langzame afgifte en dat schenk je nu, slechts verdund uit in je pot, kans op hotspots en verbranding en anders raars lijkt mij: beetje als op de gok A&B voeding mengen zonder meter in een ? % van normale water en dan maar hopen dat het goed zit.

 

Wat je misschien ook zou kunnen doen aangezien buiten maar weet niet of dat kan: voorbemeste kokos potgrond overal te krijgen maar ik weet niet of dat qua ph etc past bij ons kruid?

Hoi hoi bedankt voor je reactie,en fijn te horen iemand dit ook eens meegemaakt heeft.

Hadt vroeger ook al eens op 100% cocos op balkon gebruikt zonder problemen.(ook op canna kokos)

Durfde het toch niet aan om de plant over te potten in andere grond.

Nu naar weekje of drie is ie alsnog in de bloei gekomen maar zijn de bladeren niet in kleur veranderd of is ie verder aangetast.

Geef deze nu vaker regenwater(moet er wel regen gaan vallennnnnn) en heb nieuwe potgrond erboven op gedaan.

Dit was zowiezo nodig want de wortels? komen aan de bovenkant er zowat uit.

Weer een mooie wijze les het verschil kwa kokos grond in merk en naam.

Zal morgen de foto van de Dame in kwestie plaatsen + de naam van de kokosgrond.

:specool

Edited by wieteke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...