Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dain

Scheefgroei

Recommended Posts

Hoi Wietforum,

 

Ik heb een Lowryder#2, 3 dagen geleden gepot, en vandaag is het al redelijk gegroeid. Ik heb wel een probleem, aangezien ik op natuurlijke wijze bezig ben (geen lampen) staat hij voor het raam, maar vandaag heb ik voor het eerst gemerkt dat er wel wat scheefgroei is. Is het mogelijk dit te beïnvloeden door middel van draaien e.d. zonder dat het stengeltje kan "knakken". Ook was het in de zon veel te warm (wel 40°) dus heb ik haar verder in de kamer gezet (25°), is dit ongeveer een goede temperatuur? er is wel geen directe scherpe lichtbron dan, misschien beter? slechter?

 

Bijgevoegde foto:

 

dsc00513625.jpg

 

(ps: nu dat ze in de schaduw staat is ze wel bijna terug recht, misschien kwam het door de warmte? Als je me kan verderwijzen naar leesvoer ivm dit mag dat altijd)

 

Dank bij voorbaat,

 

Dain

Edited by Dain

Share this post


Link to post
Share on other sites

een plantje trekt altijd naar de zon, dat is normaal. Geen kans om het buiten te zetten? Glas houdt veel licht tegen.

 

Zeker in dit stadium heb je héél véél licht nodig. Je bent een beetje op een groot medium begonnen overigens, geen water en voeding geven voorlopig!

Share this post


Link to post
Share on other sites
een plantje trekt altijd naar de zon, dat is normaal. Geen kans om het buiten te zetten? Glas houdt veel licht tegen.

 

Het raam staat meestal gewoon open, dus heeft het rechtstreeks zonlicht... al gaat dit wel scheef, en veel te warm vrees ik (kan tot 40° oplopen) Het kan afentoe wel eens buitenstaan, maar zeker niet permanent.

 

Zeker in dit stadium heb je héél véél licht nodig.

Daar ben ik me van bewust, het plantje is wel zeer goed aan het opschieten, het is op anderhalve dag al van het bovenpiepen tot zoals op de foto geklommen. (misschien omdat het een lowryder is?)

 

Je bent een beetje op een groot medium begonnen overigens, geen water en voeding geven voorlopig!

Voeding geef ik sowieso nog niet, er het is normaal gezien complete potgrond die alles voorziet, water kan ik niet over m'n hart krijgen om niet te geven, ik sproei geregeld een beetje met een plantensproeier (dus niet de bak vol laten lopen of dergelijke ongein) Want toen ik dit even wat minder deed kreeg een van de blaadjes een bruin vlekje, enkele druppeltjes later was dit wel opgelost.

 

Bedankt allesinds voor de post, ik leer van elk woord op het forum al enorm bij, maar ik vraag me nu af of het het beste is om het plantje gewoon op geregelde basis te verzetten of om het scheef te laten groeien (dit zal problemen opleveren, niet?)

 

Bedankt alvast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Af en toe een slagje draaien, dan zou die weer recht moeten groeien <_<

En zo veel mogelijk buiten, in de volle zon.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Banaantjuh! Heb ik als ik teveel draai geen kans dat hij een soort knak kan ontwikkelen in de stengel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga om te beginnen de basistopics eens lezen, de beginnerstopic met name. Je knakt niet in dit stadium. Dat doe je pas op het moment dat een plant tegen je lamp aan groeit bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben al maanden volop alles aan het lezen hoor, maar bij gemixte info en dergelijks is er toch niets mis met wat uitsluitsel te vragen? Vooral aangezien dit een lowryder is, en dus een heleboel van de info over licht niet zozeer van toepassing is... Bedankt voor de hulp Whazzup. Dit mag voor mijn part dicht, ik heb mijn antwoord wel nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...