Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hellow hellow,

 

Ben hier al ff lid, maar dit jaar maak ik mijn eerste verslagje :rofl

Het is het derde jaar dat ik buiten op mijn terras een paar plantjes heb staan, eerste jaar 1 brain escape, tweede jaar 1x ice en 1x white widow en beetje guerilla.

En onder tussen ook al menig lowryder opgerookt :rofl

Dit jaar was eigenlijk een opruim jaar, had in de voorbije jaren al een kleine zaad collectie aangelegd, en ze moesten er maar eens allemaal door.

Normaal ging het een guerilla worden en een paar op mijn terras, maar ik heb er vijftien kunne plaatsen in de tuin van mensen die hopeloos stekjes zochten en geen meer vonden( of toch geen deftige). Dus hoop dat het een win-win wordt daar, betere verzorging => meer opbrengst( al wordt die wel verdeeld)

Hopelijk krijg ik hier nog foto's van en dan post ik ze zeker ook.

Maar op mijn terras, dat aan de zuidkant ligt, staan dus drie plantjes. Geselecteerd uit de die dat ik heb weggegeven, ik hoop dat allen vrouwtjes zijn, als je er zo veel hebt, is het soms toch wat eenvoudiger mannetjes en vrouwtjes te onderscheiden, al blijft het nog altijd beetje gissen..

Ik heb staan: 1 K.C. brain escape, 1 Jock Horror(nirvana seeds) en 1 kush( van sannie, wel een freebee, dus benieuwd...) deze staan allen in een zwarte pot van circa 20L. Ik weet dat dit eigenlijk te kleine potten zijn, maar ze staan op terras, dus ze moeten niet te groot worden. Vorige jaren telkens planten van tussen 1 en 1, 5m gehad, en das juist perfect <_<

Ze staan in aarde met hoog kalium gehalte, aangerijkt met mat organische meststof en gebruikte aarde voor het bodemleven. Ik heb hoog K gehalte genomen omdat ik geloof dat dit de bloei er vroeger kan inbrengen. Iets wa sommige mis niet weten, maar een stikstof te veel kan leiden tot uitstel van de bloei.

Dan heb ik ook nog twee lowryders staan in een bloembak. Daar komen er nog enkele bij, heb short stuff mix van dope-seeds gekocht, en reeds vier zaadjes ontkiemd.

 

één van de twee lowryders

gallery_12572_8173_226493.jpg

 

de kush

gallery_12572_8173_313543.jpg

gallery_12572_8173_831749.jpg

de Jock horror

gallery_12572_8173_364242.jpg

 

brain escape

gallery_12572_8173_170441.jpg

 

en nog een overzichtje

gallery_12572_8173_458461.jpg

 

 

Alle planten zijn nu in dag 36, wat betekend voor de lowryders nog enkele weken bloei :D

Brain escape heeft een lekker paars wietje, wel niet zo thc rijk, maar ik wou hem gewoon opnieuw hebben

Jock horror heb ik al eens geproefd, en smaak overheerlijk ( wel veel thc hier)

Reacties en tips welkom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog ff een paar pics

kijk eens hoe fier de jock horror er bij staat man man

gallery_12572_8173_223874.jpg

 

en hier eens de volledige foto van LR in bloembak, was gisteren te lui om deftige foto te maken, hier is hij dan

 

gallery_12572_8173_533441.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je ook overdag eens wat foto's?

 

Heb ook een terras kweekje staan maar dan feminised. Ik zet ze in 60 liter kuipen en heb een FIM-poging gedaan. Benieuwd of ik ze op die manier laag kan houden en dankzij de grotere potten toch over een grotere opbrengst kan beschikken...

 

Lekkere soortjes... ;-) Ik heb de eer gehad al je soortjes te kunnen proeven. Hopelijk dit jaar met je meer uitgebreide kennis een minstens even goede kweek! Als het weer een beetje meevalt deze zomer komt het ongetwijfeld in orde... yeah

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nja, fimmen of toppen ik ben er nog niet uit. In ieder geval wachten tot ze aanslaan, want ze staan nog maar paar dagen in grotere pot. Zal wel zien hoe hard ze gaan hé, maar voorlopig blijf ik eraf, ze zijn nu rond de 20cm, dus denk dat da nog beetje vroeg is om al te toppen/fimmen niet?

Ik heb hier ook al wat dingen gelezen over het splitsen van de stam de laatste week om meer thc productie te hebben, kan iemand mij dit miss eens uitleggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb hier ook al wat dingen gelezen over het splitsen van de stam de laatste week om meer thc productie te hebben, kan iemand mij dit miss eens uitleggen?

 

ik ben ook benieuwd <_< iemand?

 

grtz peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej

 

ik heb mijn Ierdbei getopt op +-15 cm ofzo en mijn frebees heb ik gefimt op een +- 20 cm

 

http://www.wietforum.nl/1e-simpele-buitenkweekje-t57983.html (eind deze week fotoupdate, heb t fototoestel niet hier...)

 

hopelijk heb je er wat aan :rofl

 

Ik denk er ook aan om 2 weken voor de oogst de stammen de splitsen, ik weet het nog niet zeker maar de kans zit er wel in, tenzij er al mega buds aanhangen <_<

 

Wel wat jammer om dan de mooie schatjes pijn te doen :rofl

Zelf heb ik er ook geen ervaring mee maar zou er graag ook wat meer over te weten komen... heb het hele toppen/fimmen/suppercroppen topic van sannie al doorgenomen, zeer interesant RePsEcT :D, maar zou er toch nog iets meer willen over weten

 

Veel succes nog, en je plantjes zien er erg lekker uit, leuke soortjes :)

Ik volg je

 

Ciao,

 

The Juub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klieven

 

Met fotooooo

 

Groetsels

 

EmTee

 

PS: zelf geen ervaring mee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zal wel zien hoe hard ze gaan hé, maar voorlopig blijf ik eraf, ze zijn nu rond de 20cm, dus denk dat da nog beetje vroeg is om al te toppen/fimmen niet?

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...fimmen&st=0

 

In deze topic toppen / fimmen / supercroppen wordt verteld dat fimmen / toppen kan vanaf de tweede tot de vijfde internode. Ik heb het bij mijn arjan's ultra haze #2 ook zo gedaan en benieuwd naar het resultaat. Mijn trainwreck ga ik volgende week fimmen want haar groeischeut kwam wat later. Als er resultaten zijn zet ik de foto's zeker op het forum.

 

Grtz <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 3 juli foto's getrokken maar nog geen "tijd" gehad om ze er op te zetten ;)

Ondertussen al op vakantie geweest, en dat is altijd beetje bang afwachten hoe de boel er zal bijstaan als je terugkomt. Maar al bij al viel alles goed mee van de jaar, mijn vissen daarentegen hebben minder geluk gehad. Aan iemand gevraagd om ze eten te geven, maar die heeft een beetje te veel eten gegeven, en ja, bijna 1/3 van mijn vissen kwijt. Komt daarbij dat ik mijn planten water gaf met het afvalwater van mijn aquarium, maar dit is nu te vervuild om nog aan mijn dierbare plantjes te geven en het is dus terug leiding water geworden

 

Maar hier dan de foto's

de kush, die had een paar blaadjes met van die bladmineerder op, nu ja niets ernstig, gewoon blaadjes afgetrokken en vernietigd

 

gallery_12572_8173_88542.jpg

 

gallery_12572_8173_169553.jpg

 

dan boven de brain escape en onder jock horror

 

gallery_12572_8173_440667.jpg

 

de jock horror met in de verte een lowryder

 

gallery_12572_8173_367667.jpg

 

en de brain escape

 

gallery_12572_8173_434107.jpg

 

toen de foto's getrokken zijn waren ze alle drie ongeveer 20 cm grrot, ondertussen heeft de brain escape een groei spurt ingezet, niet verwonderlijk als ze zeggen dat de plant tot meer dan 3m in volle grond kan worden. De andere twee groeien ook goed, ga proberen vandaag nog es foto's te trekken en ze binnen kort te posten.

Ook nog wat zaadjes gezaaid van mijn short stuff mix van dopeseeds, dit zijn autoflowers. 4 gezaaid, 3 goed uitgekomen en heb 2 vrouwtjes. Da ander zaadje eigenlijk zelf verkloot, nu ja niet aan te doen hé

Ben es benieuwd wat voor plantjes uit de mix zullen komen, foto's volgen ook wel nog :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog eens tijd voor een update. ik heb foto's die den 12de juli zijn getrokken en foto's van vandaag.

Maar eerst ff een klein experimentje dat ik heb gedaan met mijn lowryders

 

gallery_12572_8173_436291.jpg

 

gallery_12572_8173_397587.jpg

 

Mijn lowryders waren niet zo nen vette, dus ik dacht, en zocht naar oplossingen :P Het is verduisteren geworden, beide plantjes zijn ongeveer drie dagen verduisterd. En zie hieronder het resultaat, overal terug witte haartje en een toename van de dikte. Ik heb ze dan nog een weekje laten verder bloeien en heb gisteren geoogst :D

Ik vroeg me af of het kwaad kan dat ik ze na het verduisteren nog ff heb laten bloeien. Wel merkte ik op dat sommige plekjes toprot begonne vertonen maar ik denk dat

ik al bij al tevreden kan zijn met het resultaat. Het deed me eigenlijk nadenken, kan je de levensduur van de lowryder zodannig verlengen door te verduisteren, dan zo laten tot witte haartjes weer bruin worden, dan weer verduisteren enzovoort. Iemand daar ervaring mee? Zou het wel eens durven proberen op die manier, vrees dat het wel nog krap wordt om dit dit jaar nog te doen, maar wie weet.

 

gallery_12572_8173_55083.jpg

 

Dan de andere schatjes

eerst de brain escape, de grootste van de drie, is nu 62cm (links) en rechts de jock horror, 52cm, duidelijk de breedste

foto 12/07

 

gallery_12572_8173_721685.jpg

 

en hoe ze er vandaag bij staan

 

gallery_12572_8173_31248.jpg

gallery_12572_8173_199344.jpg

gallery_12572_8173_81530.jpg

dan nog de kush die is ook iets meer dan 50cm

 

12/07

 

gallery_12572_8173_382580.jpg

en nu

gallery_12572_8173_225726.jpg

 

En dan nog de twee autoflowers van de short stuff mix van dope seeds

12/07

gallery_12572_8173_223407.jpg

en vandaag

gallery_12572_8173_42006.jpg

Voila nog eens een broodnodige update

Ideeën over het "doorbloeien" met verduisteren zijn altiid welkom :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey grazz.

 

tijdje geleden man, ik heb geen ervaring met autoflowers.

wel leuk om te testen toch, egt veel kan er niet verkeerd gaan lijkt me.

 

ze zien er mooi uit hoor!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...