Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spiegel28

4X Killingfields onder drie Spaarlampen.

Recommended Posts

Hey hallo allemaal,

 

Na een poosje rond te hebben gekeken ben ik lekker aan de slag gegaan met een oude kleding kast.

Deze is geheel bekleed met radiatorfolie, actieve afzuig van 185m3/uur en een passieve inlaat ongeveer die drie x zo groot is

dan de uitlaat. Koolstoffilter moet ik nog regelen, maar dat mag geen probleem zijn.

Maak gebruik van drie spaarlampen van Philips deze zijn 23 watt met een licht opbrengst van 130 watt, 1550 lumen en kleur827.

 

Plan is om 1 a 2 planten in deze kast groot te brengen

Er staan sinds zaterdag vier Killing fields in de kweekkast met een temp van 25 gr en LV 90% 24 uur licht onder 1 lamp,

de eerste kopjes komen al te voorschijn!!

Als ze alle vier boven zijn wilde ik langzaam afbouwen met het licht elke dag 2 uur eraf tot ik op 18/6 zit, maar wel met drie lampen.

Tijdens het afbouwen van het licht wilde ik wel gaan zakken met de lampen deze hangen nu op 50cm en gaan dan elke dag 10cm naar beneden

totdat ik op 10 cm van de planten kom, deze gaan mee omhoog met de groei van de planten.

 

Wil de planten 5 weken op 18/6 zetten om daarna over te gaan op 12/12 om ze te laten bloeien. KF groeien nog wat door op 12/12 (Heb ik gelezen)

 

Dit is het plan in vogel vlucht sla het overpotten enzo over maar dat moet ik aan de planten zien hoe en wanneer.

 

Zien jullie hier een geslaagd project in of moet ik nog wat dingen aanpassen??

Hoor het wel!!

 

Spiegel28

Edited by spiegel28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo!

 

Waar is je stappenplan op gebaseerd? In de beginfase van een plant is het (volgens mij) erg belangrijk om direct je lamp er goed op te hebben. Op het gestrek wat door lage licht intensiteit veroorzaakt wordt zit niemand te wachten. Slungelige stammetjes doet de plantjes geen goed.

 

Als je anders hebt ervaren hoor ik het graag. Alle nieuwe dingen zijn welkom natuurlijk <_<

 

Je werkt naar 10cm toe zie ik. Alleen vind je dit niet een beetje een grote afstand?

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd wat het gaat worden, heb zelf ook sinds een week wat killing fields in de kast staan (zie mijn topic) onder TL!

Hoop dat het mooie planten gaan worden! (en die van mezelf ook natuurlijk <_<)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hallo,

 

@ kweek addict: tis eerste x hoop gelezen hier op wietforum zelf wat dingen bij elkaar gegooid.

Maar alles is welkom om tot een mooi resultaat te komen haha, dus wat jou betreft hup die lampen

direct zo dicht mogelijk boven de jongens en of meisjes en dan op 5 cm ofzo?

 

Zijn ontkiemt in de pitpots met bacto erbij, wilde over gaan potten in zaai en stekgrond met klein beetje extra fosfor en schimmels dit alles op wat hydro korrels wat verder laten groeien om te kunnen zien wat het geslacht gaat worden daarna in een grotere pot met kokos grond en weer wat hydro korrels onderin.

 

Zal binnenkort wel wat foto's plaatsen van de kast en dan ook van de (hopelijk) dames.

 

@ stefan de groene: hoop voor je dat het mooie meiden gaan worden!! Houden elkaar op de hoogte?

 

 

Spiegel28

Edited by spiegel28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spiegel,

Een paar opmerkingen:

Waarom gebruik je spaarlampen? in kleur 827?

De standaard TL-armatuur is 18 watt, brengt 1000 lumen en heeft kleurkode 833.

Met 3 watt meer, had je 4000 lumen in kleur 833 en een gelijkmatig belicht oppervlak gehad.

Met de kleur 827 bekom ontzettend lange stengels. Zodra je niet een scrog-net hoeft te vullen, bekom je later in de groei en bloei problemen.

 

Het licht mag 2 tot 3 cm boven de planten hangen. Wel opletten dat de planten niet ertegenaan groeien. Dus, meteen naar beneden met de lamp.

 

De LV: Je werkt met zaailingen, de lv is hier veel minder belangrijk, omdat de zaailingen een kompleet wortelstelsel ontwikkelen.

Stekken hebben geen wortelstelsel, hier is de lv zeer belangrijk.

 

De rest van het kweekverhaal kun je een beetje beïnvloeden, maar 5 weken voorgroei met 69 watt? dat wordt niets.

Kijk naar de planten: Zij vertellen jouw, wat wanneer gebeurt. Je weet niet hoe groot de planten in 5 weken zijn.

Bekijk het rustig, trek dan je conclusies en het komt goed.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hallo,

 

update van de Killing fields onder de spaarlampen.

 

 

 

Heb vandaag de kleine plantjes overgepot in een voorgroei containertje van ongeveer 1 liter.

Dit in een mengsel van zaai en stek grond en wat kokosaarde , hierbij heb ik wat schimmels en 1/4 buffer tablet gedaan.

De ronde blaadjes krullen wat om ( denk zelf door de warmte) maar dat zal nog wel weg trekken nu ze uit de Kweekbak zijn.

( Iemand anders nog een idee??)

 

Ben ook bezig geweest met een andere lamp-reflector, was in de GS maar daar was niets te vinden voor de spaarlampen

en ben dus zelf maar wat aan de slag gegaan.

Hiervoor had ik een dunne alu plaat gebruikt en ben deze eerst af gaan tekenen wat mij het beste leek voor de planten.

Hij is vierkant geworden met de vier lampen liggend in de bak en 2 aan 2, en de zijkanten onder een hoek gezet.

De lampen hangen nu perfect op 3 cm boven de plantjes.

Heb een rond gat in het midden gemaakt en hier komt nog een PC-fan in zodat de warmte wat weg wordt gezogen, deze is besteld.

Zal ff proberen een foto te maken van de boel zodat het misschien iets duidelijker wordt.

 

Groenten

 

Spiegel28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een foto van de reflector.

 

gallery_22391_8182_1440.jpg

 

gallery_22391_8182_28339.jpg

 

 

 

 

Hier een foto van de kast.

 

gallery_22391_8182_4525.jpg

 

 

Hier foto van de plantjes.

 

gallery_22391_8182_2808.jpg

 

Groeten Spiegel28

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, goed bezig! je plantjes zijn alleen wat gestrekt. Hang de lamp wat dichterbij, en gebruik een pc ventilator om de boel wat te koelen.

Dat ronde gat bovenin je spiegelkap kun je ook mooi gebruiken om warme lucht af te voeren bij je plantjes.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hallo,

 

Een kleine update van de killing fields:

 

Vandaag is er jammerlijk genoeg een van ons heen gegaan, de kleine blaadjes waren kompleet verschrompeld en er was volgens mij geen helpen meer aan. Deze is eervol begraven...

 

De andere drie maken het goed, ze groeien op dit moment niet echt in de hoogte maar de blaadjes zijn zich wat meer aan het ontwikkelen

de lampen staan ongeveer op drie cm hoogte, hou het goed in de gaten.

Heb ze vandaag ook wat water gedaan met 1 theelepel bacto's, geef de kleintjes water via de onderkant en niet te veel (gelezen dat dit een betere manier is dan via de bovenkant).

 

Omdat er 1 naar de eeuwige jachtvelden is (god hebbe zijn ziel) vond ik het een goed moment om er weer een te ontkiemen deze staat dus nu in het kweek-bakkie, wil toch uitkomen op twee dames en heb 50% kans op vrouwen dus totdat ik het weet vier onder de lamp.

 

Een paar foto's van de plantjes:

 

gallery_22391_8182_13733.jpg

 

gallery_22391_8182_17959.jpg

 

Had een PC fan besteld, Meneertje van de tnt was geweest was dus net ff pleite ligt er een briefje in de bus

 

"Wij komen op de eerst volgende werkdag een bezorging bij u doen"

 

Het lijkt wel of ze in de bossen liggen te loeren, ja ze zijn weg nu erop af !! GRRRRRRR

Dus maandag als het fannetje er is direct klussen zodat de temp onder de lampen iets gaat dalen

deze ligt nu op 30 graden in de kast zelf ligt het op 26 graden dit lijkt me iets beter.

 

Als er weer nieuws is horen jullie het!!

 

Prettig weekend!

 

Spiegel28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hokje

 

Kun je mischien eens wat meer fotos van je kap posten en vertellen hoe je het precies gemaakt hebt

 

Ziet er erg goed uit vind ik

 

Succes

 

Laters Da Dende

 

En neem een kijkje in mijn topic als je zin hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ da dende:

Hey bedankt man!

Zal maandag ff wat goede foto's trekken van de lichtbak, moet namelijk de fan er nog op zetten (komt maandag) en wil de

binnenkant nog polijsten zodat ie echt goed spiegelt zal dan beetje uitleggen hoe en wat stelt niet veel voor hoor.

Was ook bij jouw wezen buren, lekker bezig!! keep up the good work!!

 

Spiegel28

Share this post


Link to post
Share on other sites

He hoe staan de plantjes erbij?

Zo ziet mijn grootste er inmiddels uit:

 

gallery_21994_8149_292595.jpg

 

Gaat erg lekker, heb een aantal planten al gefimd ook :blink:

wanneer kan ik weer foto's verwachten? :whistling

 

succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hallo allemaal !!

 

@ Stefan de groene: zooow dat gaat lekker bij jou zeg, ziet er goed uit!! En nu hopen dat het zo mooi blijft gaan,

maar dat gaat vast wel goed komen!!

 

Werken er hier mensen bij de TNT???? Echt, als je ergens op zit te wachten kun je het beter zelf ophalen geen wonder dat het

slecht gaat met de TNT.... (zit te wachten op m'n PC fan) Nog een paar uurtjes en ik kan hem eindelijk boven mijn ooow zo

lieve plantjes gaan monteren.

De plantjes genieten ook duidelijk van het mooie weer heb ze maar eens uit de kast gehaald en lekker in de zon gezet, denk toch dat daar

geen lamp tegen aan kan! Hoe denken jullie hierover??

 

Had jammer genoeg bij de eerste kweek een slechte plant ziten, heb hiervoor in de plaats een nieuw zaadje laten ontkiemen

deze is nu ook opgekomen. Hopelijk gaat het met deze beter!!

 

Heb de binnenkant van mijn reflector met polish lekker aan het glimmen gekregen. Zo worden de volle 92 watt van de 4 spaarlampjes

zo volledig benut als mogelijk is. Wel een kut-klus trouwens, maar je moet er wat voorover hebben...

 

Ik heb ook nog steeds geen Koolstof filter trouwens, ben al wezen zoeken maar kan niets goeds vinden (prijs die me aanstaat)

weet iemand nog een goed filter, m'n afzuigvent zuigt ongeveer 200m3 in het uur zoek dus een filter van 300m3.

Als jullie wat weten hoor ik het graag!!

 

ten slotte nog wat foto's van de plantjes:

 

Deze ziet er tot nu toe nog het mooist uit: 8 dagen groei!

gallery_22391_8182_10114.jpg

 

 

Samen in de zon:

gallery_22391_8182_1597.jpg

 

 

Nogmaals in het zonnetje gezet:

gallery_22391_8182_19419.jpg

 

 

Groeten

 

Spiegel28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal!!

 

Kleine update van de killing fields:

 

Het gaat erg goed met de plantjes ze voelen zich wel thuis hier en vinden al die aandacht heerlijk.

De kleinste van het stel krijgt al mooie blaadjes en de "oudere " groeien als kool ( waar ik trouwens niets mee heb)

Heb weer wat foto's gemaakt van de planten.

Laat een beetje zien hoe ze groeien.

 

Dag 4

gallery_22391_8182_1649.jpg

 

Dag 8

gallery_22391_8182_10114.jpg

 

Dag12

gallery_22391_8182_26514.jpg

 

Zij gaat lekkerrrrrr

 

gallery_22391_8182_3763.jpg

 

Dit was het weer, als er weer wat nieuws is horen jullie het!!

 

Groeten Spiegel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hallo,

 

Was vandaag grotere containers wezen halen voor de planten het zijn 11 ltr potten geworden.

Heb onderin 4cm hydrokorrels gedaan en verder gevuld met kokos en potgrond, half inde pot een

buffer tablet gedaan en wat schimmels en nog wat extra P voeding in droge vorm.

Een plantje begon wat bladeren te laten hangen ik hoop dat het nu beter gaat omdat ze in

een grotere pot staan. De andere drie doen het nog steeds erg lekker, laat ze met dit mooie weer lekker van het zonnetje

genieten...

 

Zijn jullie bekend met de killing Fields, ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze smaakt ( loop een beetje opde zaak vooruit ik weet het)

het zal wel geen super oogst gaan worden maar iedereen is klein begonnen.

De planten beginnen al wel heerlijk te ruiken, al moet ik er wel met mijn neus boven gaan hangen.

Heb dus gelijk maar een koolstoffilter meegenomen moet alleen nog eens goed bekijken hoe ik hem op ga hangen in

mijn kast.

 

Hier de foto

 

Er is volgens mij wel goed wortel geschoten?!

 

gallery_22391_8182_36120.jpg

 

Had nog wat foto's maar die houden jullie nog tegoed!!

 

Groeten Spiegel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Spiegel!

 

Ze zijn mooi geworteld ja. 11 Liter potten moet zeker genoeg zijn voor een microkweekje.

Ik heb even gezocht voor je, en heb in BeeKaa's rookverslagen een KillingFields F2 verslagje gevonden.

 

Hier een linkje

KillingFields verslag

 

Het is de bedoeling om je buffer tabs een vinger diep in de grond te drukken. Ik denk dat als je wortelkluit in direct contact met de tab staat, een verminderd, of misschien wel een schadelijk effect oplevert. Waarom eigenlijk nog die vaste voeding meegeven i.c.m. die buffertab? Pas er wel een beetje mee op.

 

Mooie plantjes heb je in ieder geval wel.

 

Groeten,

 

Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hallo,

 

Hier een kleine update van de killing fields, heb het idee dat ze een beetje stil staan

denk zelf dat het komt door het overpotten maar we zullen zien.

 

Heb ook problemen met een plant, deze vertoont roest op de bladeren denk dat je gelijk hebt kweek addict

misschien was het wel een beetje teveel van het goede met die extra voeding een leer voor de volgende keer.

De plantjes moeten eerst maar een beetje de voeding uit de grond zien te halen...

Mijn bedoelingen waren goed, maar het resultaat is iets minder. Moet ze gewoon nog meer liefde geven haha

Heeft iemand anders nog een idee wat een de oorzaak zou kunnen zijn?!

 

Hier ff een foto:

gallery_22391_8182_53302.jpg

 

gallery_22391_8182_89928.jpg

 

gallery_22391_8182_69045.jpg

 

Heb zelf nog een beetje gezocht op het forum en het lijkt mij een beetje op Calcium tekort of overvoeding??

Moeilijk moeilijk moeilijk het gaat me toch niet in de koude kleren zitten, zie dat een van mijn plantjes niet lekker in haar

bladeren zit en dat het komt door mijn incompetenties...

Tips zeer welkom!!

 

Dit was het weer voor deze keer, ga nog een beetje verder neusen op WF

 

Groeten Spiegel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk eerder een voeding overschot dan een tekort,

geef mager water zodat er niet teveel voeding vrij komt,

t is voor zekerz een dame,

met best wat indica eigenschappen,

ze gaat het vast wel redden.

 

suc6 weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ weetje: bedankt voor de snelle reactie, dus toch overvoeding ze gaat direct over op een water randsoen en hopen dat

dat ze weer helemaal bijkomt tot een mooie grote dame.

Je kon ook al zien dat het een dame was? Ben nog een leek maar waaraan kun je dat dan precies zien?

Heb al wel rond gekeken maar dacht dat je alleen sexe kon bepalen door in de bloei onder de oksels te kijken of

je eventueel "ballen" ziet zitten.

Maar jij kan het dus aan de bladeren zien??

 

Groeten Spiegel

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom ga je 5 weken voorgroeien?als je gaat scroggen kom je er wel met je 5 weken voorgroei.

als je niet gaat scroggen zou ik max 1 a 2 weken voorgroeien,anders gaan je planten veel te weinig licht opvangen met je spaarlampen.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen!!

 

Update van mijn Killing fields:

Het gaat mooi in mijn kastje,ze groeien nog steeds en de roest plekken zijn niet groter geworden!

Ben dus erg blij met jullie hulp, dank u allen!!

 

De planten groeien aardig in de hoogte 25 tot 35 cm, dacht zelf om de lampen op 12/12 te gaan zetten

wil ze niet al te hoog laten worden en de eigenschappen van de KF zijn dat ze nog wel 3 a 4 weken door kunnen groeien.

Wat vinden jullie hiervan??

 

Hier een paar foto's van de KF's op 22 groeien:

 

gallery_22391_8182_89250.jpg

 

22 dagen

gallery_22391_8182_32999.jpg

 

gallery_22391_8182_22587.jpg

 

gallery_22391_8182_66366.jpg

 

gallery_22391_8182_34765.jpg

 

Paarse randen rond de negenvinger bladeren!!

gallery_22391_8182_6506.jpg

 

 

gallery_22391_8182_131946.jpg

 

 

En hoe ziet het eruit? Overgaan op 12/12??

Hoor het wel wat jullie ervan vinden.

 

Groeten Spiegel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vraag me echt af hoe je die onder spaarlampen wilt afbloeien want op 12/12 worden ze nog eens zo lang! Niet getopt, niet gescrogd... Het is geen indica he :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

He spiegel 28

 

Was destijds ook begonnen met killing fields onder 2 grote spaarlampen nou ja envirolite van 2 x 125 watt 2700k .

Maar moet zeggen van jou zijn veel compacter van opbouw en wat een mooie dikke stammetjes .

maar kan nergens lezen onder wat voor spaarlampen jij kweekt ?

Ik had in ieder geval niet de knuppels die ik op foto's zag van killing fields .

Het was natuurlijk wel goed te roken en had iets van 25 gram per plant maar toch .

Dus zoals whazzup aangaf .

Je kan beter nog toppen of scroggen mocht je de tijd en het oppervlakte nog hebben

 

greetz hobbyist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...