Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

zaden verkrijgen uit feminised of female zaad?

Recommended Posts

...en hoop dat zo weinig mogelijk planten vermeerderd worden vanuit feminized seeds! Onwetenheid kan tot gevolg hebben dat er veel genetica om zeep geholpen wordt ( al is dit niet bedoeld ) Als je graag zaad maakt zoek dan een dame en een man uit regulier zaad en hiervan uit kan je weer verder werken en kan je op een hoger plan komen...

 

Hier in Spanje gaat een heel hardnekkig gerucht dat sommige breeders(ook 1 grote uit NL) bewust hele velden met landrassen bestuiven met hermastuifmeel om zodoende zelf een soort monopolie te krijgen op bepaalde genetica.

 

Dus ja! Zaad kweken uit regulier zaad graag! :)

 

salu2

Pierre Paf

:popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het bestuiven van deze feminised afghan ook niet bewust gedaan, dit was mijn eerste kweekje uit zaad en heb in de loop van de kweek een hoop geleerd en er eigenlijk heel laat pas achter kwam, of er bewust van werd, dat dit fem was.

 

maar daar ik het leuk vond om te kijken of je enkele topjes kon bestuiven, heb ik dat gedaan.

Toen ik ging twijfelen en veel zoeken, kreeg ik ook niet een echt duidelijk antwoord, daarom heb ik 10 zaadjes gezaaid om te zien wat er gebeurde. en dat resultaat is me niet tegengevallen.

En zaad weggoien als je twijfelt is ook weer zonde :popcorn:

 

verder heb ik geen zaad meer gemaakt, want door ruilen en zomaar krijgen heb ik nu meer dan voldoende soortjes.

 

en ik ga, als ik al zaad ga kweken, wel voor regulier zaad, maar voorlopig maar gewoon de soortjes zetten die ik nog wil proberen.

Maar kruisen lijkt me wel weer erg leuk, maar daar heb je volgens mij erg veel tijd voor nodig.

 

Sannie bedankt voor de heldere uitleg, inderdaad is er niemand mee gebaat als er allerlei vreemd spul aan de man gebracht wordt. En je weet dus blijkbaar nooit wat er voor zaad te voorschijn komt met het bestuiven van Femmetjes.

 

toch nog een bijzonder leerzame wending zo een oud topic.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe zit het dan met stekken afnemen van een fem zaadplant ??

 

worden dat ook herma's want dat wilde ik dus weer eens gaan testen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zijn er al zoveel kruisingen op de markt dat er altijd wel een fem kruisingkje tussen zit.

 

Als dit niet zo zou zijn, zouden de planten echt niet zo snel herma kunnen worden tegenwoordig. het moet ze een keer geleerd zijn.

 

lijkt me wel leuk om naar een gebied te gaan en daar de orginele strains vandaan te halen, dan maar hopen dat ze daar niet weten hoe ze fem zaad moeten maken. Wie gaat er mee???

 

Laten we goedkoop beginnen en naar pakistan /afganistan te gaan voor de orginele kush soortjes....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...