Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dutchguy

switch van 24/24 naar 18/6 ..?

Recommended Posts

Hi!

 

Vraagje, ik ga proberen Sannie's Anastesia F1 /F2 te groeien.

(Heb geen ervaring met zaad, kocht vroeger altijd stekjes - die luxe hebben we hier in Zwitzerland niet.)

 

Ik heb een klein kasje waar ik ze ga ontkiemen op Jiffy's.

Daarboven hang ik een 200W Nlite (Blauw): dicht erop heb ik gehoord - klopt dat?

Later komen ze dan in m'n Darkroom met 600Watt bloeilamp.

 

Nou las ik ergens dat zaadjes in het begin het beste onder 24 uur licht moeten staan.

Maar mijn vraag is wanneer je dan naar 18/6 terugschakeld? Of zelfs naar 12/12 zoals deze plantjes zouden moeten kunnen hebben..

Dus wanneer kunnen de babietjes in m'n tent onder de 600 Watt op 12/12 zonder dat ze spontaan beginnen te roken :-)

 

Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze Noob vragen :-)

 

D

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe kunnen ze onder de HPS van zodra ze ontkiemd zijn. Sommige mensen laten ze eerst wat voorgroeien onder TL maar mijn persoonlijke mening is dat het beter is direct onder de HPS.

Direct op 12/12 of eerst wat laten groeien op 18/6 hangt af van de hoogte die je beschikbaar hebt. Mijn planten mogen niet groter worden dan 1 meter dus ik heb ze direct op 12/12 gezet, mogen ze wat groter worden dan kan je ze enkele weken laten staan onder 18/6. Veel hangt natuurlijk ook af van het soortje dat je wil kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi

Bedankt voor je snelle reactie.

Dus "..zodra ze ontkiemd zijn" .. hoe groot moeten ze zijn dan???

 

- en dan de lamp zo hoog mogelijk (140cm) en langzaam laten zakken, right?

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus "..zodra ze ontkiemd zijn" .. hoe groot moeten ze zijn dan???

- en dan de lamp zo hoog mogelijk (140cm) en langzaam laten zakken, right?

Hoe groot? Van zodra de kiemblaadjes open staan.

Het is allemaal een beetje "trial and error".

 

Mijn lowryders heb ik 'geplant' en heb er direct de 400 watt zo'n 40 cm boven gehangen. Dus ze zijn ontkiemd onder de 400 watt en hebben de eerste twee weken zelf 24/24 light gekregen. Zolang je de temperatuur onder controle hebt is het goed.

 

Mag ik je ook dit topic aanraden: De Basis Van Het Kweken Uit Zaad, De eerste week

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was zou ik eerst een kweek verslag lezen van die anastesia daar leer je een hoop van , het is geen simpel plantje

Vraag anders aan Wazzup via PM wat advies

Succes en laat ze niet tegen het plafond knallen :) :)

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...