Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leuke Hobby

Hoe vaak komen ze wel niet langs?

Recommended Posts

Ga ik gisteren bij een vriend een bakkie doen, staat er net voordat ik naar zijn voordeur wil lopen een meteropnemer...natuurlijk ben ik doorgelopen en heb vijf minuten later aangebeld. Er werd niet open gedaan dus heb ff gebeld.

Hij vertelde dat drie weken geleden tot vier keer aan toe de opnemer is geweest en dat uiteindelijk na deze vierde keer er een kaartje werd achtergelaten.

 

Deze had ie nog niet ingevuld, bang dat ie, omdat ie 18000kw lager opgeeft ivm zijn 5x600w hokje wat hoog zat in de kw uren :(

Hij is nu reeds gestopt en blijft zijn hoge maandbedrag betalen. Zodoende staat ie volgend jaar weer quitte.

 

Nu was het slim om even te wachten met de kaart in te vullen en op te sturen want wat als ie 18000kw had geminderd en gisteren was er een compleet hogere stand afgelezen :(

 

Maar de vraag is...HOE VAAK KOMEN ZE WEL NIET LANGS...met deze keer is het de vijfde keer en dat vind ik wel wat veel.

Bij mij (geen plantes dus no worries) vond ik gewoon een kaartje in de bus nadat ze 1x waren geweest en ik aan het werk was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben ze misschien lucht (in dit geval figuurlijk :( ) gekregen van zijn hoge verbruik?

Of wellicht dat ze, wanneer ze alle standen in dat gebied (straat??, wijk?? hoe diep gaat dat??) optellen dat ze minder geregistreerd hebben dan er is afgenomen?

 

Dan wordt men achterdochtig en gaat men zoeken.

Preventief alle woningen bij langs en de hardnekkige niet thuis klanten blijven bezoeken bij vermoedens van illegale afname.

Want hoe je het nu ook bekijkt, hij gebruikt nu illegaal stroom. Hij betaalt het terug door zijn hoge maandbedrag te blijven handhaven, maar tot nog toe is er een verschil tussen geregistreerd en daadwerkelijk verbruikt.

 

Kan hij niet wat eerder een meteropnemer langs laten komen en zeggen dat hij sinds zijn laatste doorgifte van de standen, een flinke airco heeft aangeschaft? "Huh? Ik wist niet dat de energierekening zó snel zou stijgen" :(

Ben je wel wat eerder kiet met het energiebedrijf en is de achterdocht jegerns die man-die-nooit-thuis-is ook verdwenen.

En weet jij veel... Misschien zijn er wel meer écht illegale gebruikers in de straat, wat een verschil tussen gebruikt en geregistreerd vermogen alleen maar groter maakt.

Ik krijg ze hier maar heel zelden over de vloer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat dacht je van gewoon 2 lampen weg doen. en 2 of 3 electrische kachels neer zetten. die zijn ook 2000/2500 watt per stuk. de smoes wordt dan: ik verwarm tegenwoordig een gedeelte van het huis electrisch.

een gedeelte. anders hebben ze over je gasrekening weer wat te zeiken. de beste oplossing in mijn ogen, is een openhaard of alles brander. daarmee hou je dan je huis warm. (dus geen gaskosten) en zegt dan electrische je huis te verwarmen. (want de openhaard, staat natuurlijk noooooiit aan :( )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begreep dat ze op meerdere adressen in de wijk, die nogal groot is, liepen. Kennelijk bij alle huizen waar men niet thuis was de voorgaande pogingen.

 

Als ze zijn meter opnemen is het geen groot probleem echter als je binnen een jaar weer terug op ´normaal´bent zonder verdenkingen is dat natuurlijk veel beter. Kan je over twee jaar nog eens een lampje ophangen :(

 

Lijkt mij dat ze wel ophouden op een gegeven moment (en wanneer is dat?) Iemand kan toch ook een maand op vakantie zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...