Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr_Sosa

1e keer 16 stuks onder 600Watt

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Hierbij onze eerste kweek(verslag) van 16 (tot nu toe nog) onbekende plantjes.

Ik gaf aan dat het 16 x Jack Herrer zou zijn, maar dit is een foutje van mij.

 

Vorige week de tent in elkaar gezet, en vrijdag de stekjes gepoot in 11 liter potten met Canna Terra Professional.

 

Na wat problemen te hebben gehad door met de deur tegen de tijdschakelaar te slaan heeft deze wat kuren en doet hij het soms wel / soms niet. Hierdoor hebben de plantjes 48 uur licht gehad en zijn de bladeren een beetje geel / licht uitgeslagen.

 

Vandaag even een nieuwe tijdschakelklok ophalen en deze er tussen plaatsen.

 

Foto's zal ik vandaag / morgen even toevoegen.

 

Mr Sosa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij even wat foto's van de opzet.

 

Op de hoogte van de stekken is de temperatuur: +/- 30 graden en de LV: 60%.

 

Naast de bakken (niet direct in het licht) is de temperatuur +/- 25 graden en de LV 75%.

 

4 natte handdoeken, en een aantal schoteltjes met water om de LV zo hoog mogelijk te krijgen.

 

Iemand wat tips, op- en/of aanmerkingen, dan hoor ik het graag.

 

Mr Sosa

 

 

gallery_22226_7943_352510.jpg

 

gallery_22226_7943_750443.jpg

 

gallery_22226_7943_617185.jpg

 

gallery_22226_7943_697162.jpg

 

gallery_22226_7943_98385.jpg

 

gallery_22226_7943_234949.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag nog even wat foto's gemaakt, en de bladeren zijn vandaag bijna allemaal geel uitgeslagen.

Heeft iemand een idee hoe dit komt?

 

Gister heb ik alleen water gegeven, en je kunt zien dat ze enorm gegroeid zijn, ook is de meeste grond weer kurkdroog.

 

Onderstaand de foto's.

 

gallery_22226_7951_633633.jpg

gallery_22226_7951_429716.jpg

gallery_22226_7951_103182.jpg

gallery_22226_7951_159144.jpg

gallery_22226_7951_484873.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je gebruikt wel een relais om je lamp te schakelen? Je mag de lamp niet direct op de tijdklok aansluiten.

De gele bladeren kunnen veroorzaakt worden door de voeding die al in de aarde zit. Je kunt hier volgens mij weinig tegen doen. Dit zou vanzelf beter moeten worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

De draden die je aan de lamp ziet zitten lopen naar het VSA, het VSA is op de tijdschakelklok aangesloten.

 

Zoals het hoort toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

He hallo....

vraagje heb jij je lamp geaard,ik zie alleen 2 draden lopen??

Voor de rest ziet het er wel aardig uit....

Die gele bladeren.....heb je voorbemeste aarde gebruikt?

Wat voor tent heb je (Merk),heb al wat verslagen hier gelezen over immitatie tenten daar kregen ze ook gele bladeren.

Succes...

Share this post


Link to post
Share on other sites
He hallo....

vraagje heb jij je lamp geaard,ik zie alleen 2 draden lopen??

Voor de rest ziet het er wel aardig uit....

Die gele bladeren.....heb je voorbemeste aarde gebruikt?

Wat voor tent heb je (Merk),heb al wat verslagen hier gelezen over immitatie tenten daar kregen ze ook gele bladeren.

Succes...

 

Nee, de lamp is niet geaard, mijn woning is ook niet voorzien van geaarde stopcontacten, kan dit (ernstige) problemen veroorzaken?

Het gaat tot nu toe in ieder geval nog goed.

 

Als grond heb ik Canna Terra Professional, op de verpakking staat dat het een zeer voedings rijke grond is.

 

Ik dacht dat het een Secret Jardin was, maar die heeft volgens mij een zilveren/reflecterende binnenkant? Deze heeft een witte binnenkant, er staat verder geen merk op de verpakking.

 

Thnx voor de succes B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm geen aarde.....ja ik geloof dat je hier weinig aan kan doen als je huis niet geaard is.

Je zou kunnen overwegen om een aardlekschakelaar te installeren in je groepen kast.

Dit kost wel wat,geen idee hoeveel,maar het komt de veiligheid zeker te goede!!

Je zou dat je gehele "grow"groep kunne aarden(afzuiger,fan,lamp,kachel)

 

Ik heb zelf ook een SJ dr120 gehad en die zijn idd zilver aan de binnenkant.

Je heb kans dat je een immitatie tent heb,waarbij gistoffen(voor de plant) vrijkomen.\

Check hier op het forum er staat een topic hierover "giftenten"

Ik hoop dat je er niet zoeen heb dat zou klote zijn.

 

Die aarde is goed,daar hoef je de eerste 3 a 4 weken nix bij te geven alleen afgezuurd water!!

 

Hoop dat je erwat aan hebt!!

 

ps het aarden van je groep is echt een pre......misschien heb je in je vrienden kring iemand die hier verstand van heeft!

Zo'n aardlekschakelaar kost geloof ik 3 a 4 tientjes!!

 

Succes...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm geen aarde.....ja ik geloof dat je hier weinig aan kan doen als je huis niet geaard is.

Je zou kunnen overwegen om een aardlekschakelaar te installeren in je groepen kast.

Dit kost wel wat,geen idee hoeveel,maar het komt de veiligheid zeker te goede!!

Je zou dat je gehele "grow"groep kunne aarden(afzuiger,fan,lamp,kachel)

 

Ik heb zelf ook een SJ dr120 gehad en die zijn idd zilver aan de binnenkant.

Je heb kans dat je een immitatie tent heb,waarbij gistoffen(voor de plant) vrijkomen.\

Check hier op het forum er staat een topic hierover "giftenten"

Ik hoop dat je er niet zoeen heb dat zou klote zijn.

 

Die aarde is goed,daar hoef je de eerste 3 a 4 weken nix bij te geven alleen afgezuurd water!!

 

Hoop dat je erwat aan hebt!!

 

ps het aarden van je groep is echt een pre......misschien heb je in je vrienden kring iemand die hier verstand van heeft!

Zo'n aardlekschakelaar kost geloof ik 3 a 4 tientjes!!

 

Succes...

 

De tent (complete set) is gekocht bij de GS die al een aantal jaar bestaat.

Ik mag er dan vanuit gaan dat ik de juiste heb hoop ik?

Heb er naar gezocht en lees dat deze tenten geen luchtinlaten hebben? Ook niet voor de stroom en dergelijke.

 

Mijn tent...

 

Achterkant: inlaat met flap er over aan de buitenkant, uitgang voor de filter en een kleine uitgang voor een stroomkabel

Links: inlaat met flap er over en een ingang voor luchtaanvoer (dezelfde als de uitgang, alleen dan onderaan) en aan de binnenkant zitten 2 vakjes voor het opbergen van iets.

Rechts: inlaat met flap er over

 

Rits sluiting: 1 in het midden van boven naar beneden, en onder en boven 2 van midden naar de zeikant.

Ook zat er nog een apparte ondervloer / bakje bij van hetzelfde materiaal als de tent binnen en buitenkant.

 

Misschien dat iemand deze tent herkend en kan bevestigen of deze inderdaad giftige stoffen afgeeft.

 

 

Ik zal alleen water geven (werk trouwens niet met PH/EC) en kijken hoe het volgende week gaat als ze in de bloei gaan.

 

Ook zal ik even kijken naar een aardlekschakelaar, 30/40 euro is de moeite niet om het risico te lopen :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haai...

kgeloof dat er weinig verschil zit tussen de echte en de namaak tenten.

Ik heb hier een topic gelezen en daar hadden ze het over het labeltje.

 

Verstandig dat je overweegt om toch te gaan aarden met je elek B)

Zorg wel dat je het door een elektricien laat doe of iemand die er verstand van heeft!!

Safety first!!

 

Hoelang wil je totaal gaan groeien?? de mijne deze er 7 dagen over,maar werd wel een mooi vol veldje!!

Ergens onderaan m'n krabbel staat m'n verslag ervan,mocht je interesse hebben.(1ste kweek dr120 :wacko: )

 

Succes gozer,mocht je vragen hebben gewoon stellen he!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ff gekeken en ziet er goed uit, als ik zo'n eerste opbrengst heb dan ben ik ook zeer tevreden.

Ga gelukkig wel een deel roken, en alles wat daarbij komt is best :wacko:.

 

Heb trouwens gelijk je 2e en 3e verslag gelezen, en ga zeker de 3e volgen.

 

Als het goed is zit er trouwens wel een aardlekschakelaar in mijn meterkast, maar zal morgen even voor de zekerheid kijken.

 

Hoeveel water gaf je ongeveer per plant in je 120, ik heb eergister bijna 10 liter gegeven en ze waren vandaag weer helemaal droog.

De bladeren zijn nog wel geel, hoop dat dat in de loop van dit weekend wat weg gaat.

 

Het was gepland dat ze woensdag in de bloei gaan, dan staan ze 12 dagen, maar als ze niet echt bijtrekken dan misschien even iets langer.

 

Ik ga morgen nog ff vragen wat voor plantjes het precies zijn B), dan is dat ook duidelijk en kan ik wat meer info zoeken.

Het is nu een beetje gissen en hopen dat er een lekkere high vanaf komt :wacko: en veel gram natuurlijk om de volgende keer te financieren :wacko:

 

Kan het trouwens kloppen dat de stammen erg dun blijven? Of hangt dit er weer vanaf welke soort?

 

Mr Sosa

Edited by Mr_Sosa

Share this post


Link to post
Share on other sites

He gozer....beter als er al een aardlek inzit!!

 

Wat betreft de hoeveelheid water dat verschil in welke fase de plant zit.

De eerste weken ongeveer 0.5 ltr per 2 dagen,maar dat werd bij mij 1.5ltr per dag in week 4 ongeveer.

Gewoonff met de hand checken,een vingerkootje in de aarde steken en als die dan een beetje vochtig is hebben ze nix nodig.

je kan ook de pot even optillen en voelen hoe zwaar dat tie is.

 

Die stammetjes groeien nog wel hoor.

Als de plant de pot goed volgeworteld heeft zul je zien dat de stammen met de dag dikker worden.

Bij mij rond de 2de week is dit goed te zien.

Het een en ander zal ook wel afhangen van het soortje maar de basis is het zelfde.

 

Ik zou ze in de bloei gooien als de bladeren de rand van de pot halen.

tenminste dat doe ik.

 

Succes.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je een giftent hebt.Bij mij begon het ook elke keer zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jappie

Ik heb zojuist even gekeken en heb 2 aardlekschakelaren in de meterkast :wacko:, dat scheelt dus weer.

 

@ Panonic

Denk je niet dat dit aan het feit ligt dat het de eerste keer is, ik met de deur tegen de schakelklok heb geramd, de stekjes hierdoor 48 uur licht hebben gehad en dat de knakker van de growshop zei dat voeding geen probleem was?

 

De tijschakelklok is trouwens vervangen door de grootste analoge schakelklok die ik kon vonden, de enigste met overspanningsbeveiliging was een digitale.

Voordat ik die had ingesteld was ik waarschijnlijk een week verder B)

 

:wacko:

 

Ze groeien nu wel een stuk, en zien er volgens mij wat beter uit.

 

Ik heb nog een luchtbevochtiger staan, en wilde nog kijken of deze de LV omhoog kan halen..

Zou dit nog helpen na 7 dagen of kan deze er beter uit blijven? Er moet nl. plantje uitgehaald worden dan.

 

Zal vandaagook nog ff wat foto's posten.

 

Mr Sosa

Edited by Mr_Sosa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even wat foto's genomen, ben vandaag even gevraagd wat voor soort het was... Jack Herrer..dus als het goed komt hebben we straks wat leuks te roken B).

 

Plantjes zijn nog wel steeds geel, maar ik denk dat dat nog wel wat tijd nodig heeft, ze groeien wel erg snel.

 

De grootste is nu 25 centimeter, de kleinste 17.

 

Temperatuur ligt rond de 32 graden, maar ik krijg er niet heel veel koude lucht meer bij.

LV kan ik niet aflezen, staat nu --%.

 

Iemand nog een idee of de luchtbevochtiger nu nog iets kan betekenen?

 

gallery_22226_7966_777347.jpg

gallery_22226_7966_249888.jpg

gallery_22226_7966_77811.jpg

gallery_22226_7966_180957.jpg

gallery_22226_7966_349444.jpg

gallery_22226_7966_222639.jpg

 

 

Tips, op- en of aanmerkingen zijn altijd welkom :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

he gozer...

een luchtbevochtiger plaatsen is altijd goed zeker de eerste 4 weken.

 

Die temp is wel wat aan de hoge kant,waar meet je je temperatuur.

Kan je een afdakje maken op je temp-meter zodat hij niet direct in het licht staat,je meting word dan wat beter.

 

Kan je wat meer vertellen over je luchtciculatie?? Je zei al dat je afblaast naar buiten,misschiewn kan je wat meer ventilatie openeningen openen van je tent.

Eeen raampje verder openen van je kamer kan ook helpen.

Je zal zeker met deze buiten temperaturen wat meer moeite krijgen om de temp lager te krijgen. B)

 

Die Jack Herrer is een mooi soortje hoor,na de zomer ga ik deze ook neer zetten dus ben benieuwd.

 

Succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heuj...

 

Bij mijn omschrijving van de tent gaf ik aan dat er rondom de tent 3 van die flapjes aan de buitenkant zitten ongeveer 100cm.

Deze zitten aan de binnenkant, en laat ik bij het licht aan op de potten rusten zodat er voldoende lucht naar binnen gezogen kan worden.

 

Als het te warm wordt, dan zet ik ook nog ff rits aan de voorkant open.

 

De temperatuur die ik heb gemeten is op de hoogte van de stekken, zonder afdekking dus recht in het licht.

 

Als ik de meter naast een pot, uit het directe licht zet dan is het met licht aan +/- 26 graden en LV nu bijna 60%.

 

Zag trouwens gister dat er een blad begint krom te trekken...:( vanmorgen nog 1tje..:(:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gozer,nogmaals probeer je meter een afdakkie te geven je zal zien dat dat zeker een graad of 3 a 4 scheelt.

Kom maar op met die nieuwe pics dude ,ben benieuwd hoe het gaat!

Succes..

oja staan ze al op 12/12??

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heuj.. :(

 

Ik ga ze zometeen op 12/12 zetten, de helft heeft al het formaat van de pot, een paar nog niet, maar ik hoop dat die na de overvoedingsverschijnselen wat beter gaan groeien.

Het geel gaat wel weer een beetje weg trouwens.

 

Ik zal vanavond weer wat pics plaatsen..

 

Mr Sosa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist even de fotocamera losgelaten in het tentje...

 

gallery_22226_7982_87493.jpg

gallery_22226_7982_1587.jpg

gallery_22226_7982_385087.jpg

gallery_22226_7982_546463.jpg

gallery_22226_7982_331569.jpg

gallery_22226_7982_817852.jpg

gallery_22226_7982_371478.jpg

gallery_22226_7982_157735.jpg

gallery_22226_7982_199744.jpg

gallery_22226_7982_537293.jpg

gallery_22226_7982_171769.jpg

gallery_22226_7982_143630.jpg

gallery_22226_7982_179857.jpg

 

Het betreffende kromme blaadje…

gallery_22226_7982_514789.jpg

gallery_22226_7982_479613.jpg

gallery_22226_7982_67841.jpg

 

De nieuwe tijdklokschakelaar..de duurste bij de Praxis :(

gallery_22226_7982_191332.jpg

 

De kleinste…

gallery_22226_7982_441413.jpg

 

En de grootste…

gallery_22226_7982_405487.jpg

 

Graag op- en of aanmerkingen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey amigo.....ze zien er beter uit!! :(

Ik zou ze lekker op 12/12 knallen,groeien doen ze toch nog wel.

Had de laaste ronde ook gewacht omdat de kleinste niet bij wou trekken en het werd een aardig oerwoudje!! :(

Hoop echt dat je niet zo'n klote tent heb vriend,maarre overvoeden zei je?? Had je al voeding gegeven dan??

groet.

 

oja had je al een bevochtiger gehaald??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen die knakker zei dat we root stimulator de eerste tijd moesten gebruiken, zei ik dat we die niet hadden maar zo'n setje:

Terra Vega

Terra Flores

PK 13/14

 

Die zei dat Terra Vega hetzelfde was als het door hem aangeboden root stimulator...Dit heb ik dus 2 keer erbij gedaan, totdat de bladeren extreem geel werden.

 

Vanaf dat ik dit niet meer heb gegeven kun je merken dat ze minder geel worden.

Wel zijn er nog een paar rare dingetjes, zoals een gedeelte van het blad dat veel "doffer" groen is dan de rest van het blad.

 

Ze zijn gister op 12/12 gegaan, ik verwacht inderdaad ook nog wel dat ze iets langer doorgroeien.

 

Ook is de luchtbevochtiger gister erbij geplaatst, hiervoor moest ik wel 1 dame verwijderen, daarvoor hebben we het minst goed uitziende gepakt.

 

Ik zal vanavond ff laten weten wat de LV en temp is, gisteravond met de luchtbevochtiger een half uurtje aan sprong deze van 40% naar 56%...

 

Mr Sosa

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit :(

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gozer.....hoezo haal je er een dame tussenuit,je kan die bevochtiger op de randen van de potten zetten toch??

Hoop dat je haar nog heb schilt dalijk toch wel weer wat grammetjes,en dat is waar we het voor doen toch??

 

Maarre wat een mafkeze joh dat ze zeggen dat flores vega root stim is??!!

Heb je je Ec van de aarde al gemeten?? Misschien ff een paar keer goed afgezuurd water gegeven,beetje spoelen kan geen kwaad,maar nie TE veel he :(

 

beter dat ze op 12/12 staan ,je zal zien dat ze dalijk met eer de naam ONKRUID dragen :)

 

Succes,blijf je volgen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Damian

Thnx!

 

@Jappie

Ik zal vanavond ff een foto maken van de luchtbevochtiger..ik heb niet zo'n ovaal bakje gehaald...maar echt een lomp ding :(.

Die knakker van de GS was inderdaad niet zo slim, hij zei ook zo "Jah, da's hetzelfde spul..." z'n collega is wel wat anders...

 

Mr Sosa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...