Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bazzl

Begin wiet kweken

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb mijn zaadjes al laten ontkiemen en ik heb ze in een klein potje gedaan met een gaatje erin van ong. 1 cm. (is dit goed?)

1 zaadje is zegmaar nu ook al een plantje aan het worden. (dus is al uit de grond, de rest blijft nog achter) Nu zijn mijn verdere vragen:

 

* Hoeveel uur licht moet een plantje hebben als die uit de grond is

* Hoeveel uur licht moet een plantje hebben wat nog onder de grond is.

 

* Welk licht moet op beide dingen. (uit de grond en in de grond). Bijv. Fel zonlicht, voor een raam of iets dergelijks?

* Hoeveel water moet ik geven?

* Wanneer moet ik kunstmatige mest toevoegen?

* Wanneer weet ik of ik een plantje moet overzetten naar een andere/grotere pot?

* Hoelang duurt het voordat ik zie of het mannetjes of vrouwtjes zijn?

* Na hoeveel maanden kan je ongeveer oogsten? (ik hoef niet de maximale opbrengst)(ik wil mijn planten ong. 1,50 laten worden)

 

Zie ik nog iets over het hoofd wat belangrijk is? Zeg het dan alsjeblieft. Ik hoop dat jullie de antwoorden hebben.

 

Alvast bedankt,

 

Bas :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling he bas wel veel vragen maar zoek eerst ff in het forum en kijk in de gallerij kom je al heel veeeeeeeerr :huh: :j

ps wat voor soort heb je laten ontkiemen en gaan ze in de volle grond of in de pot ??nou veel lees plezier en als je goed zoek kom je er wel :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik vind het zo lastig om echt die antwoorden te vinden op de site. Maar ik heb White Widow zaden en ik wil ze in de pot zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Bazzl

 

Je moet toch echt even het geduld hebben om jezelf eerst in te lezen op dit forum.

Als je een paar avondjes hier gaat lezen, ben je al bijna een prof.

 

Succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms zie je door de bomen het bos niet meer in het forum inderdaad, of door alle kweekverslagen de relevante inf niet meer, zoals je wilt.

Maar loop de topictitels maar eens vlug na. Daarmee filter je in je hoofd enorm veel zaken weg en kun je je richten op topics van ook pas gestartte kwekers, zoals jijzelf.

Zo heb ik ook al mijn info weten in te winnen en kon ik de laatste gaten aan missende informatie met gerichte vragen hier op het forum kwijt. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, alleen even snel 1 vraag:

 

* Ik heb nu 5 potjes met 5 zaadjes erin.

 

Moet ik de potjes in de volle zon zetten of in de schaduw? (1tje is al uitgekomen. moet die ook in de volle zon of in de schaduw?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Bazzl

 

als je goeie zaadjes hebt maakt het eigenlijk niet uit of je ze in donker zet of licht,

 

het beste is toch wel licht maar zie dat de grond niet uitdroogt dus dagelijks met een

 

mini pippetje water geven (of uit de kraan twee a drie druppeltjes)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt. Ik las op veel andere sites dat als je ze gelijk in de felle zon zet ze niet meer goed groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is dat alleen bij stekjes.

Had vorig jaar m,n stekjes ook meteen in de zon gezet en die waren binnen een paar uur verbrand.

Zaailingen zijn over het algemeen iets sterker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...