Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BolBoleros

fancontroller...

Recommended Posts

Hoi beste WFers, kheb nvraagje , heb namelijk weldra een fancontroller nodig,

heb em wel al maar kan er niet mee werken :innocent: ..

Kan iemand die deze ook heeft mij eens in eigen woorden uitleggen hoe die juist werkt?

 

ben echt een leek alst op electronica aankomt.. dus, voor iemand die deze ook heeft , kan niet moeilijk zijn toch?

alvast bedankt <_< , en hopelijk krijg ik antwoord, want kheb em bijna nodig...

 

grtzzzz B

 

Het is dus de : Easy MMC 7 amp digital multifan op plank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is zit er een duidelijke uitleg bij hoe en wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt allereerst om te reageren, er zit idd een handleiding bij,

maar daar geraak uk niet echt wijs uit, je hebt dus 2 programma's, stepless, en auto..

 

als je die op stepless zet, staat er dat er geen verdere instellingen nodig zijn, maar hoe weet die dan hoe warm tmoet zijn?

 

en als je em op auto zet, dan kan je alles instellen zeker he?

 

omdat ik gisteren em eens geprobeerd heb, en mijn afzuiging ging niet...heb em zelfs 10 graden lager gezet voor te testen of die dan zou beginnen afzuigen, maar ie deed niks..

 

Sorry voor t storen en de waarschijnlijk wel "rare" vraag..maareuh, ik stelt op prijs dat je me helpt :innocent:

 

grtzz B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer even een fotootje te maken van je aansluitingen, dan is er vast iemand die je kan helpen...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paffie, ok, zal dit vannamiddag proberen te doen, heb nog foto's gepost, dus moet wel lukken,

en normaal is alles ok ivm aansluitingen hoor :innocent:

tis gewoon die fancontroller zelf die ik niet in gang krijg of versta tenminste.. :s

 

je hoort nog van me ..

grtzz B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is staat stepless voor 100%, dat wil zeggen dat je afzuiger op die stand ten alle tijden 100% zal afzuigen, en instellingen zijn dan dus overbodig..

 

Als je hem op auto zet, zou hij moeten reageren op de temp, dan zal hij bij overschrijding van de ingestelde temp harder gaan zuigen tot de max ingestelde tempwaarde. zodra hij onder de ingestelde waarde komt, zal hij de Minimale ingestelde waarde aanemen.

 

Werkt hij niet op de auto stand, dan kan het goed zijn dat de zekering die erin zit, (fuse aan de zij/voorkant) kapot is.. Deze zekering regelt de auto stand namelijk en als hij stuk is zal hij automatisch op 100% blijven draaien..

 

Kijk die eerst eens na..:innocent:

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okok, yeeees, bedankt; dat was een beetje uitleg, maar zeer goed voor mij, nu versta ik het tenminste,

heb daarjuist de zekering gecheckt en die was in orde, dus nu gewoon, uitzoeken hoeveel % bij welke graden moet worden ingesteld..of..

hoe zit dat juist, kheb hem nu op 27 graden gezet, dus als alles goed is en het wordt warmer, dan zal die afzuigen

 

Bedankt.. Zal hem dus niet op stepless moeten zetten, want heb 2500 kuub afzuiging, en maar 2 x 600 watters. 't Zou te koud worden.

 

grtzzz B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te testen zet je de max stand op 100 en de min stand op 20 bv.

zodra je nu de temp knop naar beneden draait, 10 graden bv, dan moet de afzuiger harder gaan draaien, draai je de tempknop naar de hoge stand 35 graden bv dan moet de afzuiger weer zachter gaan draaien...

 

Als dat werkt kan je hem afstellen. Dan zet je de temp knop op de gewenste waarde, de min stand op de waarde waar hij altijd op moet blijven draaien als de temp onder de ingestelde waarde zit 9ivm luchtjes bv) , en de max stand zet je op een waarde waar hij van jou niet overheen mag gaan (ivm Herrie bv)

 

Succes

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben hier nog es terug, hmm, heb nu zowat alles geprobeerd, en kweet echt niet meer hoor..

 

als ik de afzuiging in een gewoon stopcontact steek werkt die..

als ik de fancontroller in een stopcontact steek werkt die ook, maar als ik dan mn afzuiging daar aan koppel,in het stopcontact van de fancontroller..

dan gaat t opeens niet meer??

de zekering is in orde, en heb daarjuist voor te testen (ondertussen al 25 graden) de graden op 10 ingesteld.... en nog schiet die niet in gang...

 

hmm

weet het niet meer.. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, das idd vreemd... weet je zeker dat de aansluitingen goed zitten?????

 

dan moet het de aansluiting zijn, of een defect naar mijn idee... Plaats toch voor de zekerheid een foto van je aansluitingen...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog eens terug... heb net naar iemand gebeld, en die ze: Kan het misschien niet zijn dat de zekering te zwaar is in de kast?

Aangezien dat het een 7a fancontroller is, en de zekering id kast is 16 a.. ?? maar kijk, ik ga straks proberen fotos te plaatsen van id hoofdkast tot id garage (aparte zekeringskast)

en dan boven op zolder in de schakelkast.. zodat alles te zien is...

 

Wou geen fotos plaatsen normaal maar jah..

als ik die fotos stuur met een andere pc op ander adres, welk zien ze dan, tmijne, of dat van die andere pc, met mijn account?

lol, ben voorzichtig hoor....

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat met die 16a die te zwaar is lijkt me een broodje aap verhaal

 

De fancontroller heeft een maximale belasting van 7A (p=uxi p=230x7 = 1610 watt)

Vanaf je stop kun je max 16A trekken (= 3680 watt)

 

Dus hij is niet te licht en te zwaar is hij eigenlijk nooit

 

Ben benieuwd naar je foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, kheb de foto's erop gekregen, maar krijg ze niet in nen post, dus als je d moeite wilt doen om ze es te bekijken..

 

ze staan in mijn albums, met uileg bij..dus....

als je het instelt op 10 graden, en tis 28, zou die toch moetn zuigfn op volle kracht??

 

hheeeeelllluppp meeee :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die schakelklok is niet veel waard, die kan je beter vervangen:).. waarom zit hij ertussen trouwens? werkt hij ook niet zonder deze klok??

 

De bekabeling naar de aansluiting van de controller? zit die goed, heb je gecheckt of er wat los zit?? (was deze al zo aangesloten of heb je dat zelf gedaan??? en de tempsensor?? is die goed aangesloten??

 

 

 

gallery_17364_7875_92095.jpg

 

gallery_17364_7875_410496.jpg

 

gallery_17364_7875_196333.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, die schakelklok, tjah, tis kant en klaar met relais en timer en zo dus daarom hebbuk gekozen voor die..

 

En de bekabeling opt bordje van de fan zelf was zo... hebben het wel eens gecontroleerd, en die zaten allemaal goed vast..

en de temp.sensor hangt ook goed vast dus...

en die tekent dezelfde waarde als mn temp/hygro meter... zou het kunnen aan de fancontroller zelf liggen?

zoja, en eigenlijk , zowieso ga ik er mee naar de gs terug morgen... hopelijk word ik daar wat wijzer, denk echt dat niet aan mij ligt maar aan de controller zelf..

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bolboleros,

 

Hoe kan die klok werken als ie op de uitgang van de mmc easy zit?

Dat stopcontact word namelijk gedimd door je controller...dus daar komt(als ie gedimt word) geen 230v op maar bv 110volt en je klok loopt op 230v dus dat wil zeggen dat of hij langzamer loopt of gewoon niet werkt.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd scherp schenkie..:innocent:

 

Als je de afzuiger op tijd wil draaien zal je de klok in elk geval voor de controller moeten plaatsen..

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat met m'n lui oog he :rolleyes:

 

Maar als je de mmc easy op steples zou zetten(klok er tussen uit) zou hij in principe altijd moeten werken..anders steek er eens een multimeter in...en kijken wat er op dat stopcontact(uitgang) staat.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@schenkie, ok, da was een foutje, haha, idd scherp opgemerkt :rolleyes:

 

Had er de klok voor de foto's gewoon ingestoken , maar tijdens dat ik het geprobeerd heb, was hij er uit..

en idd, als ik hem zonder klok, en zonder fancontroller in het stopcontact steek , dan draait ie, of gewoon een lamp geprobeerd, alles werkt op dat stopcontact..

Enkel als ik de fancontroller ertussen steek, dan (zelfs op stepless) doet ie niks...

 

Zal dus hoogstwaarschijnlijk aan de controller zelf zijn...

Jammer want morgen komen de dames....

Als ik hem niet op tijd terug heb, wat kan ik dan doen als oplossing voorlopig??

Bedankt voor de hulp..

Grtzzzz B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoelde waarschijnlijk het stopcontact van de fancontroller zelf..,waar de softbox inzit, of die werkt?

Heb zo geen multimeter, maar voor zeker te zijn zou ik er beter eentje halen eh..

kost nie zoveel, had er een , maar die is kapot :s

 

Dus als die dan niks aangeeft, zal het aan die 3 stopcontacten opt plankje zelf liggen, de aansluiting binnenin dan?

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ondertussen eens geprobeerd met een radio en met een lamp, dan doen die het wel

in de fancontroller en op 100 %...

 

het enige dat ik nu nog kan denken is dat die stopcontacten op tplankje niet geaard zijn en dattie daarom niks doet...

 

Anders vraag ik me echt wel af wat tkan zijn...

 

zonder alles werkt mijn afzuiging, maar als die in de fancontroller zit , niets....

 

pffff, raar boeltje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bolboleros,

 

Vreemd dat je afzuiger het in een stopcontact wel doet en dat je mmc easy het ook doet met een ander apparaat...dat wil dus zeggen dat zowel je afzuiger als fancontroller WEL werkt.

Maar hoe komt het dat ze samen NIET werken..schroef je mmc easy eens open en maak foto's van de aansluitingen binnen in..iets anders zou ik zo ook niet weten.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom bel je de leverancier niet gewoon? Die is heel aardig ewn weet er erg veel vanaf.

 

Je hebt overigens je VSA's niet geaard :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ schenkie, idd, vind dat ook zeer raar dattie het niet doet als die in de fancontroller zit, en anders wel..

natuurlijk weer bij ikke dat zoiets gebeurt.. :rolleyes:

 

@whazzup, jah, de leverancier, is dat dan de gs dat je bedoelt? heb die al proberen bellen vandaag, maar nog niet kunnen bereiken...

 

Toch wel kut, die fancontroller werkt en die afzuiging apart ook, maar samen ... pff

als ik dat zal moeten uitleggen bij de shop..

 

zal nu es effe de binnenkant van de fancontroller gaan fotograferen..

tot binnen nhalf uurtje, en nogmaals bedankt :whistling

 

grtzz B

Share this post


Link to post
Share on other sites

of de fabrikant van het apparaat bijvoorbeeld. Hemelvaartsdag weet je wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...