Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
willem070

planten worden te hoog

Recommended Posts

hoe hoog mogen ze maximaal worden??.. en hoe stop je dat ze blijven groeien??????

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit trouwens op cocos 11 liter potten met pp,tjes.... en hoe hoog laten jullie ze worden?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Willem070,

 

Hoe hoog heb je de lampen hangen en hoe hoog is je Ec waarde?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey willem, lijkt het je niet handig om wat meer info te geven.

hoe hoog is je hok bijvoorbeeld,4,5 mtr? :innocent:

 

wat voor lampen.6 x 1000 watt? <_<

reken datze in de bloei nog zo'n 3 weken doorgroeien,

dus dan moet je nog ruimte voor je lamp hebben. :rofl

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb men lampen op 60 cm hangen ik kan nu ivm de afstand tussen lamp en plant nog 60 cm omhoog het zijn 6 keer 600 watt lampen ik heb men ec waarde in de pot nog niet getest.ik gaf de 1e week 1.5 ec en 5.5 ph (bloei periode 12 om 12)alleen via de grond en dan eens in de 2 a 3 dagen keek eerst of men aarde niet te nat was en doe nu hetzelfde maar dan ec 1.6 en ph 5.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 keer 600 Watt= 3600 Watt

 

Dit vindt ik een zeer hoog Wattage, waarom begin je niet kleiner? Het is niet altijd het aantal Watt dat belangrijk is, de manier waarop en je milieu zijn ook zeer bepalede factoren!

Ik begrijp gewoon niet dat iemand zo groot begint als hij/zij nog niet weet hoe de planten getemd moeten worden, klinkt een beetje als onervarenheid in mijn oren...

 

Wil je niet beoordelen, alleen stel ik me vragen bij je doelstelling van deze operatie?

Het is belangrijk je altijd steeds goed voor te berieden als je iets doet! Je hebt toch alles veilig geinstaleerd?

 

Maar verder wens ik je wel succes met je plantjes...

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb per vierkante meter een lamp hangen heb het stroom laten doen door iemand die er ervaren in is en ja idd ik ben een noobie maar als je het toch doet kan je het beter goed doen toch???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is waar!

 

Alleen neem je van de eerste keer wel veel op je bord, maar als je begonnen bent kan je het beter afmaken... je zal er in ieder geval uit leren...

Het is enkel makelijker je klimaat te regelen met een lager Wattage, waardoor je meer rendabel zal zijn...

Ook zal je nu een zeer dure testronde hebben, er kan nog zoveel misgaan, teveel om even op te noemen.

------------------------

En om je dan verder te helpen: je kan ze voor een periode van 48 uur in het donker laten, zo zullen ze meer stoppen met groeien... je kan ze ook biuigen/knakken/scroggen... Moet je maar eens opzoeken wat het beste lijkt voor jou situatie...

-------------------------

nog een persoonlijke raad: " Easy commes, easy goes"

Share this post


Link to post
Share on other sites

@willem070,

 

Hoelang heb je voor gegroeid?en heb je al die tijd je lampen op 60cm gehad?

Ik vind het wel extreem hoog voor 12 dagen bloei.

Nog wat info wat betreft je temperaturen?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zeg je zoiets!

 

Sativa's kunnen wel eens je lampen verhangen/wegduwen... Altijd goed informeren naar de groeieigenschappen bij aankoop van zaad!

 

Bij stekken moet je afgaan op wat ze je zeggen, en mensen zeggen nogal veel dat later niet correct blijkt te zijn :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ schenkie ik heb 7 dagen voorgroei gehad en in die periode ben ik van 150 cm naar 60 cm gegaan elke dag een beetje.. ja men temp. schommelt een beetje licht aan tussen de 26 en 29.lampen uit tussen 20 en 23

 

@ hoogvlieger men ec waarde heb ik niet gemeten in men aarde en het is een gewone pp..

 

@ sex n combi volgens de stekken boer is het een gewone pp ik dacht dat die nooit zo hoog wordt ik weet wel dat de wortels na 2 dagen al over de grond kropen dus ze zijn wel goed aangeslagen.. maar ik weet als ik ze 48 uur uitzet dat het stopt maar ik hoorde in de gs over groei stoppers dan groeien ze nog 5cm door en dan stoppen ze.... dan ben ik gered want ze zien er echt gezond uit.

 

@ schenkie ik vergis me ik heb ze 10 dagen in de voorgroei gehad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze knakken. Tot wel 5x per plant, ervaring leert dat de geknakte altijd de dikste planten worden...

 

Als je nog geen toppen hebt kun je er ook Bio-optimal op doen (vraag in de GS) dit is een anti celstrekking hormoon.

 

kost 50 maar werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ leuke hobby..... knakken????? en gister had ik nog geen toppen maar dat kan in een dag veranderen toch???

maar dat bio-optimal is dat ook een stopper of zal ik gewoon men lampen uit laten voor 48 uur?????

 

moet dan eerst men voeding op zijn want ik gooi ongeveer 100 liter op de grond en dan laat ik ze 3 dagen met rust en ik heb gisteren gegeven.. of gooi ik gewoon men lampen nu al uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakken: stam inknijpen en dan voorzichtig buigen zonder dat ie in 2en breekt.

 

Die Bio optimal moet je spuiten. Ik zou het snel doen als ik jou was. Een paar kroontjes (beginnende) toppen is niet erg maar geen ontwikkelde toppen. Het is op Soja basis en spuit je meestal (als ze echt te snel gaan) na ca. 5/8 dagen bloei.

 

Het schijnt ook opbrengstverhogend te zijn maar dat zegt iedere fabrikant :innocent: Ik geloof daar niet in. Wel zijn korte gedrongen planten vaak zwaarder dan lange met veel fluffie toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeistoppers... dit is de eerste keer dat ik daarvan hoor... Heeft iemand een linkie naar dit product?

Over groeistoppers kan ik je geen advies geven... alleen klint het zo raar... maar als je boosters hebt, is het wel mogelijk om remmers te hebben...

 

Persoonlijk zou ik voor verduisteren gaan en buigen/knakken..

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zat te twijfelen tussen het uitzetten van men lampen of de stoppers want daar hoor ik goede dingen over en het is niet zo moeilijk , maar over dat knakken is dat voor een beginner te doen en is het niet een rot klus als er 100 staan????

 

anders zet ik ze gewoon uit maar dan is de vraag moet ik wachten tot ze men voeding hebben opgenomen of zet ik ze gewoon vanmiddag uit voordat ze aan gaan????

 

maar als ik ze buig groeit dan de top straks schuin????dan kan ik toch beter gewoon men lampen uit doen en straks als ze gestopt zijn men lampen op 60 cm hangen en dan lekker laten gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga dan voor een Screen of green: haal in de doe het zelf zaak achter een rol omheingsdraad, van die groene van 5 op 5cm, of wat groter

 

Hang deze van het plafond naar beneden, aangezien je dit in een zeer laat stadium gaat aanbrengen zal het niet makkelijk zijn, daarom dat het volgens mij gemakelijker zou gaan als je ze probeert aan het plafond te bevestigen...

Normaal werk je met een kader vanop de grond, maar dat zal misschien mogelijk zijn :innocent:

 

Of je kan een net spannen en de takken eronder duwen...

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat ik ff afwacht tot morgen en dan maar men lampen uit want iets aan men plafond hangen wordt het niet zal wel een keer een foto erop zetten denk wel dat je het wat vind......

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto staat in mijn gallerij!!!!! weet niet hoe ik hem hier krijg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 12dagen bloei kunnen ze toch niet meer zoveel bijgroeien? Mijn PPP is vanaf de 2de week bloei gestopt met groeien en je hebt nog wat ruimte over tussen je lampen en de plafond. Misschien enkel degene die te hoog komen een beetje buigen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga morgen weer kijken hoop dat ze gestopt zijn anders moeten de lampen ff uit.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de lampen uitgelaten gister ik zet ze morgen weer aan ze waren weer iets omhoog gekomen maar het zijn geen lange slungels ze zijn echt mooi vol kan nu no een kleine 60 cm om hoog met men lampen dus ik ga het wel redden denk ik.... zal bennen kort een paar nieuwe foto,s nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...