Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
flow

hertjes

Recommended Posts

hey mensen,

ik ga dus binnenkort plantjes neerzetten alleen is het in een gebied waar heel veel herten (kunnen) zitten.

weet iemand hoe ik mijn onkruid tegen herten kan beschermen? (of herten tegen mijn planten haha :innocent: )

ikzelf zat te denken aan gaas erond maar dat is niet meer te doen als je een plant van 1m hebt?

 

alvast bedankt

 

shaka <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

new_shotgun_1a_jpg.jpg

 

 

 

Maar wat ook schrijnt te helpen is plassen rond om je stek of honden plas/urine er rond te spuiten

 

 

20080730-plassen.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja sorry ik ga geen herten afknallen;)

ik wil niet weten hoe ik aan honden urine moet komen hehe

zijn er geen andere oplossingen?

 

shaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd urineren ...

als dat niet werkt blokje zeep in een bakje naast de stam leggen :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook iets gehoord over een plukje haar ophangen?

kan iemand dit bevestigen??!

 

 

EDIT:

 

hey, kijk na lang zoeken eindelijk wat gevonden!

 

The best way to keep deer out of a garden is by using a fence that is at least 6 feet high. If it's a small garden that may be feasible but for large gardens or yards, the cost is prohibitive, or possibly not practical.

 

So the only other choice is deterrents.

 

Deer don't like the smell of raw eggs, fish products, kelp, or ammonia. Any spray made from these products can be used. Just mix the product of choice in water and spray the plants to be protected.

 

Deer don't like the smell of soap either. Some gardeners have especially found success with Dial and Zest brands.

 

Hang fragrant fabric-softener strips, and small nylon bags filled with human hair on trees around the garden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal je zeggen dat ik nu al 3 jaar geruilla kweek in gebieden waar zwijnen, konijnen, hazen, vossen, egels, dassen en allerlei marterachtigen rondlopen maar heb nog nooit problemen gehad met vraatschade, omgeploegde grond(zwijnen) of iets anders. Heb ook nooit hekjes gebruikt of wat dan ook.

 

Als je geruilla afgelegen genoeg is dan neem je gewoon een zaagje mee en zaag je dood hout tot een leuk hekje, ff met touwtjes bij elkaar en het ziet er natuurlijk uit.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, goed om te weten. maar alsik bv viooltjes buiten zet zijn ze de volgende dag (zoniet dezelfde dag) alweer weg;)

 

 

vanmiddag ook nog ff rond gelopen voor meer spots... stonden er ineens 10 damherten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb gehoord dat tijgerzeik/schijt een goede manier is om ze weg te houden.

Heeft iets met de geur te maken.

Vast te koop bij Artis of Burger Zoo :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook een hele mooie spot

 

Maar had daar vorig jaar ook last van grote beesten die halve planten opaten

 

Wat het was voor beest weet ik niet maar dit jaar ga ik gewoon paaltjes met ijzerdraad zetten

 

En dan hopen op een goede oogst...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Da Dende : Jou plant is waarschijnlijk opgegeten door een hert;) ik ga denk ik gewoon kippengaas erom heen zetten.. ik heb geen zin in spacende hertjes:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de Spacende hertjes vind ik niet erg

 

Maar ik kweek op die plek alleen voor het geld

 

en ik vind het dus niet relaxed als mijn oogst word opgegeten

 

Ik sla gewoon 6 paaltjes in de grond en span op 3 verschillende hoogte een ijzerdraadje zodat ze er niet bij kunnen

 

En ik dacht zelf dat als ze dat draadje voelen ze er ook wel vandoor gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik zie ze her soms rondlopen en ze springen met gemak over hekken van 2.5m.

Heb verhalen gehoord dat ze zelfs hekken kapot maken om bij een moes tuintje te komen:S

 

ik denk dat je met kippengaas meer zekerheid hebt.

 

ik ga zowizo ook die dingen van zeep enzo proberen. desnoods pis ik rond mijn plantjes na een avond stappen (erger dan tijgerpis geloof me hahah).

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het reebokken en ree geiten zijn kan je ook schaapepis of schijt rondstrooien van schapen. Ze zijn namelijk vies van deze beesten.

Weet niet hoe herten/everzwijnen/damherten erop reageren.

 

Ik vind gaas spannen voor herten of reeën eig niet zo slim. Heb ooit een hert met een serieus groot gewei ONDER een draad zien kruipen...

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, met het gewei trekken ze zo een heel hek uit de grond(of ze blijven vast zitten.. :innocent: )

maar mijn ervaring is echt dat de natuurlijke wijze het beste is.

 

Maar zoals da dende zegt, als je voor de knaken kweekt dan is het wel anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit hekwerk rond om mijn guerillia spot geplaats en wat denk je de herten kunnen er niet langs ik heb zelf ook geen last van andere dieren zo als wildzwijnen

deer-at-wall.jpg

 

 

 

 

 

Ik zeg altijd maar met Guerillia kweken WEG IS PECH

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja misschien toch nog maar even verder kijken naar een goed slootkantje en niet in het bos,

la buena hierba je hebt gelijk.

 

ik ga puur natuur hahah:)

 

thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 palen in de grond slaan en daar zo prikkeldraad rond slaan, waar ze de weide van koeien mee afbakenen. dan kun je er nog tussendoor kruipen. zorg wel dat het wijd genoeg is want ze kunnen met hun kom wel tussen de draad je plant af eten

Share this post


Link to post
Share on other sites

dun vislijn, herten schrikken bij het aanraken van iets wat ze niet zien.

 

Anders een paar wolven/tijgers uitzetten :rolleyes:

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

We kunnen ook een meeting organiseren en een gezellige BBQ, 10 damherten kun je wel met 50 man van eten :whistling

 

med_gallery_5651_5330_1109989.jpg

 

en daarna zeiken we de hele plek onder danweet je zeker dat er niks meer komt neuzen :rolleyes:

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook een berenklem uitzetten met wat hertenvoer en dan je kans afwachten om er een hertensteak van te maken :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie als ik naar een van mijn spots ga zie ik er regelmatig reeen omheen lopen of wegrennen.

nog nooit een plantje er door verloren of aangevreten.......... dus ik doe dr niets tegen. :huh:

 

visdraad spannen,bereklemmen,........nee ik hoef geen verstrikt dier in nood aan te treffen op een spot!!!

dat voor een paar plantjes....... :whistling :rolleyes:

 

 

je kan je beter zorgen maken om slakken......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt mooi schrikdraad te koop wat op een batterij werkt, dit zou dus ook daar te gebruiken zijn :rolleyes:

 

@Bubble, 10 Damherten kan je wel 500man mee voeren, never seen Rotwild????

 

Guerilla is weg=pech daarom zijn meer spots zeker een aanrader!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...