Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
limariano

wil deze al laten bloeien ?

Recommended Posts

Hola,

 

Heb vandaag nog eens verpot, ze hadden mooie witte wortels en zien er goed gezond uit :lol: .

 

Nu mijn vraag voor uw mening, als ik nu start met bloeien, hoeveel gram is moeilijk te zeggen, maar met jullie ervaringen, zou het de moeite lonen om ze al in bloei te trekken ?

 

De hele familie bij elkaar : med_gallery_17658_5573_54035.jpg

 

med_gallery_17658_5573_27712.jpg

 

Zien wat jullie zeggen, ik kom niet toe tot september en als ik deze verduister kunnen we al smoren tegen de andere klaar zijn :vape:

 

Hasta luego, :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey limariano, denk dat als je deze nu zou verduisteren je zon 20+- gram per plant zal halen, weet niet of genoeg is voor jou

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

He blommer, dat is toch niet slecht hé, we gaan wel 2 lekkere maanden (verduisteren) te gemoet.

 

20 gram is al iets hé, ik start toch ook sneller met de andere, ik wil tegen begin september alles geknipt te hebben :vape:

 

Hasta luego, :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je nog even wacht zal het meer rendabel zijn, factor tijd en opbrengst.

 

Maar kan je ook gewoon nieuwe zaadjes in de grond steken, heb je op verschillende periodes een moment van oogsten :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hé Sex' n Combi, dat is waar, als ik langer wacht komt er meer aan :vape: .

 

De volgende lading staat al klaar, 2 x ice cool, 1 big bang, 1 critical +, 1 shark attack en 1 strawberry haze :lol: ;)

 

Deze komen uit zaadjes van de shop (spanje) : med_gallery_17658_5573_60112.jpg

 

Hasta luego, :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een leuk groepje heb je daar, wil er zeker eens mee gaan kamperen :whistling

 

Veel succes en laat ze je smaken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nu toppen, paar dagen bij laten trekken. Verpotten, en dan nog een weekje laten groeien. Dan verduisteren...

 

Dan kun je 50 gram per plantje wel halen als je de zon mee hebt...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ keesthemad : ik heb ze net getopt, moet ik die nog overpotten, ik heb ze 2 dagen geleden nog verpot ??

 

Ik gaan een weekje wachten en dan verduisteren, de zon :rofl daar heb ik geen moeite mee (Andalucia) <_<

 

Bedankt voor uw reactie´s, ik kan het alleen maar proberen :innocent:

 

Hasta luego,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola,

Ze hebben hun best gedaan deze week ;) temperatuur zakt al bijna niet meer onder de 20 ° (s´nachts) dus heb ik ze net een douchke gegeven voor ze op de foto mogen :rolleyes:

 

De getopte, ze hebben het goed door staan : med_gallery_17658_5573_54189.jpg

Een mooie foto van opzij : med_gallery_17658_5573_32146.jpg

 

Mijn favoriet, hoop op een vrouwtje ? med_gallery_17658_5573_49376.jpg

 

De opvolgers, ook den eerste keer dat ik een haze doen groeien, heeft wel een volledige andere bouw, zal wel smaken denk :huh:

med_gallery_17658_5573_70174.jpg

 

Hasta luego, :whistling

 

Aja dat is juist, ik ga morgen avond starten te verduisteren, met mijn bouwdoos :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn dan toch maar gestart met verduisteren :j Ik heb vandaag de tent 4 uurs vroeger opgezet, dan hoop ik dat ze zeker naar de bloei gaan :whistling

Hier een foto van mijn bouwpakket, heb 2 kaders aan elkaar gemaakt met scharnieren (voor op te vouwen) en daarop een dakje en klaar is kees ;) normaal moet het donker zijn, heb zelf geprobeerd (is ruim groot genoeg).

 

med_gallery_17658_5573_9238.jpg

 

Nu zien of dit gaat lukken :rolleyes:

 

Hasta luego, :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@limariano,

 

Mooi tentje...ben benieuwd hoe het gaat aflopen door iedere dag te verduisteren. :rolleyes:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteren is ideaal\

 

Heb er alleen de tijd niet voor

 

Succes

 

Laters da denDe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ schenkie, Da Dende : het vraagt tijd :huh: maar als ze dan klaar zijn :rolleyes:

 

Ze hebben het al 2 nachten overleeft ;) en ze beginnen al te veranderen, of ik smoor te veel :whistling ;)

 

In de week nieuwe foto´s, bedankt voor de reactie´s.

 

Hasta luego, :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola,

Update van de plantjes, één weekje zijn we bezig en het gaat nog prima :wacko:

De familie bij elkaar : med_gallery_17658_5574_75143.jpg

Mijn lieveling : med_gallery_17658_5574_48937.jpg

 

heb een ice cool in de grond geplaatst, mooie wortels en hopen dat ze lekker groot mag worden :wacko:

med_gallery_17658_5574_60229.jpg

 

Volgende keer hoop ik meer bloem te zien, dan ben ik ze 2 weken aan´t verduisteren :wacko:

 

Hasta luego, B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bloei is gestart ^_^ , na 3 slechte hebben we nog 3 vrouwkes over :(

Na 12 dagen verduisteren dit resultaat

med_gallery_17658_5574_59207.jpg

 

Close up

med_gallery_17658_5574_33448.jpg

 

De opvolgers

med_gallery_17658_5574_90126.jpg

 

de strawberry hase verpot naar zijn laatste rustplaats :)

med_gallery_17658_5574_37041.jpg

 

Hasta luego amigo(a)s, :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo die beginnen lekker topjes te maken..

 

is wel leuk om te zien zo vroeg al in de bloei..

ik ga deze zeker volgen, je planten zien goed gezond uit...!!

 

mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto´s dag 19 met verduisteren.

@ KiLLsWhaTeVeR, het is leuk om dat te zien, volgend jaar start ik nog iets vroeger :dope:

 

De bloei begint, deze bovenste toppen zien wat purper? dacht dat het big bang was maar weet niet wat het betekend :)

med_gallery_17658_5575_67288.jpg

 

Onbekend soortje, ziet er mooie uit :)

med_gallery_17658_5575_84703.jpg

 

Slecht getopt maar wel 4 stammetjes :D

med_gallery_17658_5575_15588.jpg

 

De gehele plant, ook volledig bekent (mengeling van iets onbekent en shinta shiva? )

med_gallery_17658_5575_76791.jpg

 

Mijn ice cool in de grond, is toch al wat gegroeit :fish:

med_gallery_17658_5575_99883.jpg

 

Nu de hele familie bij elkaar, mijn onkruid staat moei al zeg ik het zelf :comp:

med_gallery_17658_5575_20468.jpg

 

Veel kijk plezier en tot de volgende,

Hasta luego :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maximus,

 

Ik ben geen tuinier, maar ik hou erg veel van mijn plantjes :) , ik zoek van alles op en koop ook wel voedsel maar de rest is het alleen maar liefde voor :)

 

Bedankt voor uw reactie en tot... de volgende update :D

 

Hasta luego,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey limariano,

 

dan denk ik dat je zo eerste helft aug perfect zit om te oogsten, verduisteren begon rond een volle maan bij 21/22 mei en bloei begon begin juni, na 8 weken kom je uit in begin aug, laat je ze 9 weken bloeien zit je precies in het midden en doe je er 10 is het half aug, nog steeds perfect.

 

laat wat weten als je die geproefd hebt. zet je ze nog 2 of 3 dagen volledig donker voordat ze echt om gaan? word het wat zachter van, de chlorofiel breekt dan al af waardoor het scherpe er af gaat. daarna zou je ook nog kunnen watercuren en daarna op de thaise manier met draad de toppen opbinden en een paar maanden op een vochtige plek leggen. maar ehhh, gaat wel erg ver niet?

 

Gunstige invloed om te oogsten van bovengrondse gewassen:

2 augustus 2009 t.e.m. 15 augustus 2009 - klimmende maan.

29 augustus 2009 t.e.m. 31 augustus 2009 - klimmende maan.

 

hier is het al wat dagen grijs, kil en nat, zeer af en toe misschien een zonnetje. bij mij staan 2 x 45 ltr cementkuipjes in een minikas die ik al 2 planken verhoogd heb en kan blijven verhogen, tot nu toe aardig praktisch tegen de regen en kou. 1 supersilverhaze en 1 lemonskunk in een eigen recept van het substraat/aarde waar ze in staan. thats all.

 

groeten

digibetic

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto´s dag 25 verduisteren,

@ digibetic (zet je ze nog 2 of 3 dagen volledig donker voordat ze echt om gaan) ik weet daar allemaal niet zoveel van, maar leren wil ik wel.

Ik wil eigenlijk deze keer wiet waar je iets meer high van wordt en niet loom (zware ogen <_< ) ik weet dat ik moet uitkijken naar de .... voor koffie met melk ;) en daarom moet ik nog een micro´s aanschaffen, ik heb een vergroot glas maar dat ziet je niet zo goed.

 

update van de toppen, dag 25 verduisteren, onbekende

med_gallery_17658_5575_65591.jpg

 

close up van de toppen

med_gallery_17658_5575_52197.jpg

 

Volgens mij is dit een kruising tussen een hase en shinta shiva ??

med_gallery_17658_5575_81890.jpg

 

toppen van de big bang (die paarse kleur, hoe zou dat komen, ligt het aan mij??

med_gallery_17658_5575_87707.jpg

 

De strawberry hase groiet lekker, heb hem van de week getopt :)

med_gallery_17658_5575_65099.jpg

 

Mijn ice cool in de grond, groeit als wiet :rofl (kijk even naar 30 mei, 17 dagen verder :D )

med_gallery_17658_5575_18099.jpg

 

Nog eens een groepsfoto voor het afsluiten :rofl

med_gallery_17658_5575_32391.jpg

 

Zo, dat was het voor vandaag, we blijven doorgaan hé :P

 

Hasta luego, :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er nog steeds top uit man, die paarse kleur is de plant zelf, kheb er ook een paar die wat paarse trekjes vertonen, je doet niets fout ofz

 

en het is kijken naar de... trichomen <_< gewoon niet te laat oogsten ( wanneer alle haartjes bruin zijn ben je laat met oogsten ) en je hebt een high wietje, je kan ook nog zekerder zijn en naar de trichomen kijken. er circuleert wel ergens een mooie foto op het forum waarop je dit kunt zien.

 

of probeer op google eens met trichomen bij afbeeldingen ofz.

 

mooi werk

Share this post


Link to post
Share on other sites

jazeker, dit trucje ken ik van uit de keuken. ganzetongen of paardebloemen, de groene bladeren, zijn heerlijk in salades etc maar als je die zo neemt zijn ze veel te hard en veel te groen van smaak. als je er minimaal 3 dagen een bloempot over de levende plant zet dan zie je al dat ie geler wordt, het bladgroen, de chlorofiel, kan niet meer aangemaakt worden door licht-gebrek en breekt zelfs af terug naar suikers. Blancheren noemen ze dit in de tuinderij en is al een heel oud gebruik.

 

omdat veel mensen hun wietje veel te scherp vonden heb ik dit wat jaren geleden al geprobeerd en met goed resultaat. het wietje is veel zachter geworden na 3 dagen donker. probeer maar eens met 1 plant. veel kwekers hangen dit nu aan maar er zijn er ook die geen verschil merken, ligt er maar net aan hoe bevlogen de kweker is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, daar kan ik altijd iets vanop steken, je bent nooit te oud om te leren :D

 

Ik kon er niet meer opkomen (trichomen) en snel gaan opzoeken, daar ben ik wat te lui voor <_<

 

Dan zal alles wel dik in orde komen, de toppen zien er toch goed uit en iets sneller oogsten wordt zeker gedaan :)

 

Ik heb namelijk een black jack van vorig, als ik die smoor vallen mijn ogen dicht :rofl

 

Hasta luego, :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...