Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Een tijdje geleden heb ik fem skunk#1 zaadjes van royal queen seeds aangeschaft. Mij werd verteld dat deze plant geschikt is voor de beginnende kweker, dus dat komt mij goed uit.

Ik heb twee skunk#1 planten, die laat ik eerst voorgroeien op de vensterbank. Ze doen het al redelijk goed. Als ze groter zijn, gaan ze in een zelfgemaakt 'tentje' buiten. Daar heb ik voor de fun twee 'vogelzaad' staan, en deze doen het opmerkelijk goed in het tentje.

Omdat ik de verdere apparatuur niet tot mijn beschikking heb, kan ik de ec en ph waarde ook niet meten van de grond. Ik heb de planten staan in potgrond voor mediteriane planten. Tot zo ver doen ze het hier goed in.

 

De bouw van de tent:

gallery_21396_7802_107313.jpg

 

De zaadjes heb ik laten 2 a 3 dagen in een kommetje met water gelegd op een donkere plek om te laten ontkiemen.

gallery_21396_7802_94579.jpg

 

Na die 2 a 3 dagen heb ik de zaadjes iets meer dan een zaaddikte onder de grond gedaan, en weer binnen 2 a 3 dagen lieten ze allemaal hun koppie boven de grond zien.

gallery_21396_7802_44855.jpg

 

Nu ben ik zo'n 2 weken opweg..

De zaadjes heb ik eerst in turfpotjes gedaan, deze heb ik nadat het plantje groter/langer werd dieper in een nieuwe pot gezet, zodat het stengeltje niet meer ver boven de grond uitsteekt.

 

gallery_21396_7802_116141.jpg

gallery_21396_7802_3442.jpg

gallery_21396_7802_240384.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, weet alleen niet of je wel goed doet met het stammetje te begraven zodat die kleiner wordt...

naar mijn idee schiet die stengel daar dan niet opeens wortel omdat die onder de grond zit.. en zal deze bovenste laag grond altijd onbenut blijven.. maar dat is mijn (misschien foute) idee..

misschien kan iemand dit voor je bevestigen/ontkrachten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al eerder het stammetje dieper in de grond gezet, en nooit problemen mee gehad. Ook die 'vogel' die ik al buiten heb staan heb ik dieper in de grond gezet na het overpotten, en die hebben er ook geen probleem mee.

De skunk blijft wel wat doorschieten, maar beter staat 'ze' dieper in de grond, anders heb je al helemaal zo'n lang iel stengeltje.

Maar 't gaat goed met ze dus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool weet ik dat ook weer.. ga ik de mijne binnenkort lekker ingraven bij het verpotten :whistling

 

cheers..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update:

 

Plantjes gaan goed. Maar een van de twee heeft iets wat niet hoort.

 

gallery_21396_7802_181955.jpg

 

Zoals jullie kunnen zien, staat er een eenvingerig blad tegen over een drievingerig blad. Heeft dit consequenties voor de verdere groei, of is het een foutje van de plant?

 

Aquarium

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 23-05-'09

 

De Skunk#1:

gallery_21396_7802_127389.jpg

 

gallery_21396_7802_14871.jpg

 

Overzicht van het tentje:

gallery_21396_7802_195406.jpg

 

Lekker weertje vandaag:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

update op 29-05

 

Deze week heeft er weer eens een stormpie geraast over ons land. Dat was voor sommigen flink schrikken, heb ik al gelezen.

Mijn plantjes staan in een homemade tentje, deze is echt zo ligt als een veertje. En ik schrok me kapot toen ik zag dat dat tentje op de kop stond en m'n plantjes op de grond lagen! Gelukkig, geen schade en ze hebben er geen last van gehad. Nu het tentje maar goed vast gezet en hopen op beter weer. En natuurlijk nam ik een glaasje ranja tegen de schrik.

 

2x

skunk#1:

gallery_21396_7802_253763.jpg

 

gallery_21396_7802_191243.jpg

 

en

 

gallery_21396_7802_124393.jpg

 

gallery_21396_7802_235400.jpg

 

Ze zitten nog in de groei. Af en toe gaan ze het tentje uit, als het weer het toe laat, zoals vandaag dus. Kunnen ze lekker uitwaaien en worden hierdoor ook weer steviger. Volgende week weer nieuwe foto's.

 

Aquarium

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit

 

 

die skunk planten kunnen meestal mega bomen worden

 

laters da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites
een glaasje ranja is goed tegen de schrik!

 

 

zien er mooi uit veel zonnige dagen gewenst! :yes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er idd erg mooi uit gelukkig hebben je plantjes geen schade van de storm

succes met je 1e kweekje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de zonnige dagen is het wel goedgekomen afgelopen weekend!

De plantjes zien er goed uit (van boven). Maar van onder de blaadjes houdt zich toch een klein, rond, geel insectje schuil.

Maak me toch zorgen over de skunk, aangezien ik bij andere plantjes ook die gele insectjes heb en het lijkt alsof de bladeren hier last van hebben.

Zo'n geel beestje is niet groter dan 1mm. En ze worden waarschijnlijk donker van kleur als ze 'gegeten' hebben(mits dit hetzelfde insect is)

 

Foto's:

gallery_21396_7802_52924.jpg

gallery_21396_7802_41739.jpg

gallery_21396_7802_8927.jpg

gallery_21396_7802_208654.jpg

 

En we nemen het beestje onder de loep!

 

gallery_21396_7802_25400.jpg

 

 

Er zitten dus ook veel fruitvliegjes bij de plant.

Deze foto's zijn gemaakt van een ander plantje dan mijn skunk, maar de skunk draagt ook die gele bolletjes onder de bladeren.

Iemand enig idee wat het is?

 

Aquarium

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey aquarium ik heb zelf ook last van dat soort kleine gele beestjes, er zitten sinds dien ook gele plekjes op de bladeren.

iemand ook een idee wat het zijn? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Aquarium,

Je plantjes zien er goed uit.

Je hebt last van bladluizen.

De zwarte met vleugeltjes zijn op je plant aan komen vliegen.

De kleine gele beestjes zijn uitgekomen eitjes of levend-gebaarde jongen.

Deze worden vaak zonder vleugels geboren (al naargelang de hoeveelheid voedsel die er beschikbaar is èn de weersomstandigheden).

Zelf gebruik ik hier spruzzit van ecostyle voor en dat werkt hier goed.

Ik zou dan wel degene kopen die je zelf aan moet lengen, dit is namelijk stukken voordeliger.

succes met je kweek !

 

http://www.neerlandstuin.nl/ziekplagen/bladluis.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wietzaadje:

Dank u. En de tekening van de bladluis van de site die jij meegeeft via een link komt sterk overheen met de microscoop foto van het beestje. Een bladluis dus.

Nou maar opzoek naar lieveheersbeestjes :( Heb gisternacht de planten nog met spruzit ingespoten. Weet je ook hoevaak je deze behandeling moet herhalen? Nou hopen dat ze snel sterven, ik heb het niet zo op insecten.

 

@ peterdepan:

Nou weet je ook wat je te doen staat :(

 

Aquarium

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 08-06

 

De zon is de laatste dagen niet echt doorgebroken. Vooral bewolking gehad. Dus hoop dat het snel weer beter weer wordt.

Een andere tegenslag vorige week was de aanwezigheid van veel bladluis, zoals hierboven ook terug te lezen is.

Op dit moment zijn de 2 skunk#1 volledig bladluisvrij! Ik heb de planten 2x in een week behandeld met spruzit van ecostyle, dit is erg goed aangeslagen op de planten.

Een pluspuntje is echter wel dat de planten zeker vrouwelijk zijn! :D Mag ook wel, want het zijn fem. zaadjes. Maar ik kan de witte meeldraadjes al goed zien in de okseltjes. De camera van m'n telefoon echter nog niet, dus wellicht later hier mooie foto's over.

 

De skunk#1:

Plantje 1: Zij-aanzicht:

gallery_21396_7802_57184.jpg

gallery_21396_7802_92732.jpg

 

Plantje 1: Boven-aanzicht:

gallery_21396_7802_52578.jpg

 

Plantje 2: Zij-aanzicht:

gallery_21396_7802_19414.jpg

 

Plantje 2: Boven-aanzicht:

gallery_21396_7802_89192.jpg

 

De planten zijn weer duidelijk gegroeid. Sinds een paar dagen zijn witte meeldraadjes in de oksels zichtbaar. Nou wachten op topvorming!

 

Aquarium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Aqua,

 

Wat een prachtige Indica trekken hebben die plantjes...

Geweldig breed blad......

Echt heel mooi hoor.......

 

Ik heb hier nog wat Lemon Skunk zaden liggen maar die ga ik deze winter binnen proberen.

 

Succes verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi aqua,

 

de planten zijn bij jou dus ook volledig verlost van de luizenplaag!!?!

Helemaal toppie, bij mij ook, alleen hebben de plantjes hier en daar wel wat te lijden gehad onder de middeltjes die ik erop gespoten heb.

Niet getreurt we gaan gewoon verder!!

 

Planten zien er idd mooi uit, mooi vol gegroeid ook.

 

Idd mooie indica bladeren, zou er bijna jaloers op worden..

 

:D

Keep up the good work!

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ OldStokey: Dank u Dank u :D

 

@ KiLLsWhaTeVeR: De luizenplaag is helemaal over! Mijn skunk hebben geen last gehad van de spruzit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 10 - 06:

"Nieuwe Potten 40 l"

 

Gister heb ik de 2 skunk overgepot in 40 l potten. Ze zien er zeker een stuk ruiger uit nu, want ze stonden eerst in een 4,5 l pot. En ik denk dat het nog al eens grote boompjes kunnen worden zo. En daar is mijn zelfgemaakte tentje toch echt iets te klein voor. Maar ja, we zullen zien.

 

Overzicht tentje:

gallery_21396_7802_127057.jpg

 

gallery_21396_7802_203214.jpg

 

En iemand wilde nog op de foto..

gallery_21396_7802_19970.jpg

 

Aquarium

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed opweg!

 

je tentje is mss netgenoeg om 1 plant in te zetten.... :) wordt wat verbouwen!

 

 

Keep them growing

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

die planten van jou zien er verdomt goed uit!!!! :)

 

ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! Je bezoeker is als ik het goed zie een Rododendroncicade (Graphocephala fennahi).

En of ze echt kwaad kunnen weet ik ook niet, maar in het geval van de Rododendron versprijden ze een schimmel.

Mijn planten zitten er elk jaar helemaal vol mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...