Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

peter de pan

eerste tl hokje 3x 18w tl en 2x 18w spaarlampen (sta open voor advies!)

Recommended Posts

hey torsten wat leuk dat je daar even op terug komt, ik ga deze bestellen. ik wou ook me spiegelkap ermee inpakken zodat ik van die hamerslag af ben.

bedankt voor de tip.

 

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallowa allemaal.

ik heb vandaag m,n softbox in elkaar gezet, helaas stond al m,n gereedschap op een andere locatie dus ik heb het met een botte handzaag en een schaaf moeten doen.

er komen nog rubbers onder waar hij op komt te staan en ik hang de slakvent ook aan rubbers in de box, ook moet ik de binnekant nog isoleren, een verbinding maken van vierkant naar rond, en slangen flenzen enzo halen (als iemand nog een goeie tip heeft laat het me horen!)

 

 

de foto's.

gallery_21973_7781_28499.jpg

gallery_21973_7781_535162.jpg

gallery_21973_7781_77443.jpg

 

ik denk dat ik morgen klaar ben met de softbox. weet iemand trouwens bij watvoor winkel je moet wezen voor een variac?? scheelt me weer een hoop tijd als ik die niet hoef te bestellen.

 

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een klein stapje verder B)

ik heb de slak opgehangen aan rubbers en een verbinding van vierkant naar rond gemaakt. wat ik heb gedaan is, de ronde slang om een passende vierkante mond gevormd die precies in opening van de slak valt. daarna heb ik een houten plaatje met een vierkante opening tegen de slak aan geschroeft om het geheel dicht te klemmen. ik denk dat het wel moet werken.

verder heb ik 1 flens erop zitten waar het stukje slang weer op zit aangesloten...

maar genoeg gelult, hier zijn de foto's :lol:

 

 

gallery_21973_7781_120530.jpg

gallery_21973_7781_468559.jpg

 

 

morgen dan maar isoleren, het geheel afkitten en gronden...

 

 

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even wat plaatjes voor de duidelijkheid van de verbinding van vierkant naar rond. (deze is nu afgekit met siliconen...)

de box staat nu in de grondverf en ik heb de naden ook afgekit met siliconenkit, vanmiddag ga ik um nog isoleren en een flens op de zijkant van de box monteren voor de afvoer.

 

 

PS. de rubbers heb ik gemaakt van een fiets handvat, gewoon reepjes eraf gesneden. zo krijg je mooie gelijke rubbertjes...

gallery_21973_7781_98696.jpg

gallery_21973_7781_475663.jpg

gallery_21973_7781_245750.jpg

gallery_21973_7781_464883.jpg

 

 

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

de softbox is bijna geisoleert, nog 2 zijkantjes tegaan maar daar moet ik eerst nog een gat in maken en een flens op zetten.

 

gallery_21973_7781_318250.jpg

gallery_21973_7781_232683.jpg

gallery_21973_7781_483180.jpg

 

ik hoop dat ik het vandaag af krijg.

 

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij is nu zo goed als klaar ^_^ ik heb um ook al getest en hij blaast behoorlijk!

als alles goed gaat heb ik morgen ook een variac dankzij Torsti :lol: en de koolstoffilter en een automatische brandblusser heb ik net besteld.

 

oja ook de zaden zijn binnen en het zijn 5 feminised cheese zaden van de Greenhouse geworden B)

 

 

de foto's vertellen de rest -_-

gallery_21973_7781_225393.jpg

gallery_21973_7781_93917.jpg

gallery_21973_7781_158683.jpg

gallery_21973_7781_373704.jpg

 

goeden avond verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peter,

de Variac komt morgen! :lol:

Je kan de filter nu ook op de uitblaas zetten, dan blaas je door de filter heen,

voor het geval dat je in je hok ruimtegebrek hebt.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey torsten.

top! :lol:

ik heb er ook even aan zitten denken maar de koolstof filter die ik heb besteld is maar 25 cm bij 15 (125m3) en aangezien de lamp toch niet helemaal tot de punt komt heb ik daar de ruime om m op te hangen.

 

ik ga morgen ook nog even de vsa's zo'n 1,5 cm van het hout af halen door er wat moertjes tussen te doen en een plaatje staal achter de vsa's maken zodat het hout niet teveel aan hitte blootgesteld kan worden.

 

 

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey torsten, variac rules! -_- egt een top apparaat, ik heb um al getest en de slak is bijna ruisloos op 50% (zonder buizen)

ik ben al een soort van kasje ervoor aant maken, zie foto.

gallery_21973_7781_333531.jpg

 

hij komt natuurlijk wel gewoon recht op te staan als het in elkaar zit.

nog een vraagje, word zo'n ding erg warm? ik heb voor de zekerheid al een open kasje gemaakt..

 

grtz.

 

You made my day torstie! :lol: ik ga nu even wiet halen voor een mooie afsluiting B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peter,

deze Variac mag tot 6,3 amp belast worden.

Van die 50 watt van jouw kleine slak word de Variac echt niet warm.

Maar een beetje ventilatie kan geen kwaad.

Hij hoeft ook niet te staan, de Variac´s worden meestal net zo als bij jouw ingebouwd.

 

Het is trouwens mijn lievelingswijn :lol:

Hartstikke bedankt.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Wazum bedankt man, kan niet wachten tot ie vol staat :lol:

 

 

@ torsti.

hmm misschen plaats ik um wel schuin dan, dat is wel mooi ^_^

 

wat een toeval -_- geen dank B)

 

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peter,

als je hulp nodig hebt bij het aansluiten van de relais enzovoort

hoor ik het graag.

Je hebt echt een coole stealth-plek gevonden :lol:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo torsti, thnx man -_- ik laat het weten wanneer ik het egt niet meer weet B)

 

 

het kasje voor variac is ook klaar. dus het systeem is af, en een deze dagen krijg ik me koolstoffilter binnen :lol:

gallery_21973_7781_627758.jpg

gallery_21973_7781_342083.jpg

 

 

ik heb bij de blaasmond een stukje plastic klem gezet en vast gekit want hier werd wel erg veel lucht tegen gehouden, hij blaast nu een stuk harder...

gallery_21973_7781_368177.jpg

gallery_21973_7781_336477.jpg

gallery_21973_7781_674470.jpg

 

(de afvoer) zit nu vast gekit, alleen even de schroefjes erin en dan kan de slang erop.

gallery_21973_7781_376873.jpg

 

 

nu nog even de electra veilig maken...

 

(is nu ook bijna gedaan) ik heb de vsa's 3 cm van het hout af gemonteerd door er busjes tussen te stoppen met daar een schroef doorheen...

misschien nog een stukje radiator folie erachter en dan kan er naar mijn mening niks meer gebeuren...

gallery_21973_7781_174902.jpg

gallery_21973_7781_289470.jpg

 

 

grtz... PDP

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey die torsten, ik heb de relais aangesloten zoals op het forum staat beschreven.

 

gallery_21973_7781_35130.jpg

gallery_21973_7781_167539.jpg

 

ik weet niet of het aan mijn tijdklok ligt maar als ik um uitzet gaat het licht aan en andersom, ook bromt de relais erg als de lampen uitstaan... is dit normaal? alvast bedankt :lol:

 

grtz.. PDP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peter,

Je hebt de lampen op de "NC"(=normaly closed) aangesloten. :lol:

Op deze moest je de Variac aansluiten voor de donkerperiode.

 

Sluit de lampen op 5+6 ( deze is "NO"=normaly open) aan.

Maak nog een aansluiting op 3+4 naar de afzuiging, hiertussen moet de dimmer voor de lichtperiode komen ( met temp-voeler).

Op deze manier kan je tijdens de donkerperiode de afzuiging minimaal laten draaien en tijdens de lichtperiode hoger en temp-gestuurd laten draaien.

 

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Maak een verbinding van A2 naar 6 en 4 (niet met 22!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ik voelde al dat ik iets verkeerd gedaan had :lol:

 

begrijp ik nou goed dat de draad die nu op 21/22 staat (van de lampen) op 5/6 moet komen? of 6/4?

 

ik heb nu nog geen dimmer en tempratuurvoeler dus ik laat de afzuiging even voor wat het is tot ik die spullen binnen heb, maar moet je dan de variac over de relais sturen of ook de slakvent apart?? hier raak ik even van het pad af...

 

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peter,

21 en 22 gaan naar 5 en 6: Der Verlichting word nu via de timer geschakeld.

De Variac zet je op 21 en 22: Dat is de afzuiging in de donkerperiode.

Een dimmer op 3 en 4 zorgt voor de geregelde afzuiging tijdens de lichtperiode.

als 21 direct naar de Variac / afzuiging gaat, mag je21 ( Bruin / Fase achter de Variac) met 3 doorverbinden. Er gaat dan maar een bruin draad naar de slak.

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Zolang je nog geen Fan-Controller heb, draaid de afzuiging nu 100% tijdens de lichtperiode

Share this post


Link to post
Share on other sites

aah bedankt man het begint me duidelijk te worden, ik heb helaas even geen geld meer voor een fancontroller maar met tijd komt deze vanzelf.

tot die tijd maar even met de hand harder en zachter zetten want 100% is een beetje overkill B)

 

 

morgen ga ik de laatste afwerkingen aan me kastje afmaken, zoals tocht strippen, sluitplaatjes voor het deurtje en hopen dat me spulletjes binnekomen :lol:

 

 

goede avond, grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peter,

gebruik kabelschoentjes / ampère-schuiven voor de verbindingen.

Het gebrom van het relais kan ook door slechte verbinding komen, voor het geval ,dat dat niet werkt, plaats het relais op rubbertjes.

Ampère-schuiven zijn ook veiliger, verdraaide draden kunnen eruit schieten of afbreken.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey torsten die zal ik zeker even aanschaffen maar moet je er zo'n speciale tang voor hebben of gaat het ook met een normaal tangtje?

 

een stukje rubber heb ik er al tussen geklemd en hij staat nu op normally open 5/6 :lol:

 

 

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peter,

Is het gebrom nu weg?

Werkt het alles na behoren? Licht en afzuiging?

Voor de amp-schuiven heb je een speciale tang, deze is niet duur.

Je kan ook zo een setje halen, dan heb je van alles voldoende.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey torsten.

het gebrom is compleet weg, het licht werkt prima en het geeft me een heel veilig gevoel zo'n relais :lol:

de afzuiger hoor ik nog een beetje maar die staat ook nog niet op rubbers, ook de VSA's kan je een beetje horen brommen maar das niet zo erg.

ik zal morgen even zo'n setje halen, kan je hiermee ook gelijk adereindhulstjes doen?

 

nog even voor de duidelijkheid... kabelschoentjes en ampere-schuifjes zijn hetzelfde toch?

 

grtz, PDP...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peter,

Adereindhulsen zijn een ander verhaal.

Voor deze heb je ook een speciaal tangetje voor nodig.

Met kabelschoentjes bedoelde ik de ampère-schuiven :lol:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow dat is jammer, ik dacht mooi 2 vliegen in 1 klap te vangen B)

 

sorrie voor de hele ondervraging hoor, en bedankt voor je gedult -_- bijna klaar :lol:

 

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...