Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

peter de pan

eerste tl hokje 3x 18w tl en 2x 18w spaarlampen (sta open voor advies!)

Recommended Posts

zou iemand mij trouwes kunnen vertellen hoe je de foto zelf kan inladen inplaats van alleen de link? ben namelijk niet zo'n computer genie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

succes met je kweek.

 

foto inladen is best makkelijk, die link die jij aangeeft, klik daarmaar op, rechtsonder zie je een bbcode, die moet je kopieren met rechtermuisknop en daarna gewoon plakken als je een reactie plaatst.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn dank delidana :rofl dan kan ik nu beginnen.

 

gallery_21973_7781_44663.jpg

 

hallo iedereen ik ben Peter en dit is mijn eerst tl kastje ben er al even aan bezig maar er zit vooruitgang in.

nog ff voor de duidelijkheid het hokje is 170 cm x 100 x 80 het heeft een schuine kant dus totaal is het ongeveer 700cm3? ben niet goed in rekenen dus correct me if i'm wrong!. blowen hé :D

 

2/3 van de ruimte is voor de planten en misschien wat voor de voorgroei, en 1/3 is voor de electra en de slakhuisfilter die nog moet komen.

ben er niet egt uit welke het slakhuisfilter en koolstoffilter het beste zijn voor m'n ruimte, ik d8 aan een 500m3 zodat ik die kan dimmen met een ferquentie regelaar.

de reden voor zo'n grote capaciteit is omdat ik een grote filter altijd weer kan gebruiken en een kleintje niet(voor de prijs hoef je het ook niet te laten)

zal wel belachelijk veel zijn voor in dit hokje zeker? ik hoor het graag.

 

dan heb ik in het deel waar de lamp hangt (1/3 van de ruimte) een dubbele bodem gemaakt, zie foto.

 

gallery_21973_7781_27021.jpg

 

de lucht gaten moeten natuurlijk nog gemaakt worden :nerd

de lucht inlaat bestaat nu uit 6 gaten van 3 cm (kunnen er altijd nog meer worden).

 

 

gallery_21973_7781_1031943.jpg

 

 

gallery_21973_7781_242496.jpg

 

dat gat in de grond is het gat voor de lucht afvoer, is wat aan de kleine kant maar dat heeft geen haast inverband met het niet hebben van een afzuig systeem

 

gallery_21973_7781_983243.jpg

 

ik heb verder 2 vsa's aangesloten op het schakelbord om de warmte bij de tl minimaal te houden, dus alleen de starters zitten nog op de lamp, het word al heet zat zonder die krengen :)

alle lampen zitten op een aparte stekkerdoos, nog ff de goeie relais vinden en dan schakel ik de hele doos op tijd.

 

tot zover voor nu ik hoop ook dat jullie je mening en advies niet voor je houd want ik wil graag het beste eruit halen :)

 

groeten, peter. keep on chillin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de maximale hoogte van de lamp.

 

gallery_21973_7781_1314056.jpg

 

hopenlijk nog genoeg ruimte voor een koolstof filter?

 

gallery_21973_7781_820147.jpg

 

de lamp tot nu toe. (komen nog spaarlampen bij)

 

gallery_21973_7781_208019.jpg

 

gallery_21973_7781_712896.jpg

 

en mijn zelf gemaakte schakelbordje (meningen graag) :D

 

gallery_21973_7781_377586.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nogwat foto's :rofl

 

gallery_21973_7781_545725.jpg

 

ik zal proberen een wat betere overzichts foto te maken, lastig want het is een inbouw hokje.

ongelovenlijk hoe heet die vsa's kunner worden (dit is normaal toch?)

ik heb de draden er maar in een tunneltje onderdoor laten lopen, ik denk maar als het niet goed voelt doe het dan maar niet :D

 

gallery_21973_7781_281494.jpg

 

heeft iemand nog een tip over een goeie rookmelder eentje die niet afgaat door vocht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er een mooi micro kastje uit!

weet je al welk soortje je gaat kweken?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo yo elmo :rofl

nou ik zat te denken om er lowriders in te stoppen omdat die op 18 uur schijnt te kunnen bloeien op die manier kan ik de volgende generatie ook alvast oplaten komen, 2 vliegen in 1 klap :D

 

als deze info klopt tenminste, komt dacht ik bij tnt of wazzup vandaan dus zit wel goed denk ik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

me lamp is bijna af nog 2 fittingen erbij voor de bloei (liever iets teveel dan iets te weinig) :D

de planning is nu dus dat er naast de 3 x 18w tl ook nogeens 6 spaarlampen komen om de plantjes in de bloei ook goed in het zonnetje te zetten

ook heb ik de snoeren laten samen komen ineen lasdoos om vocht tegen te gaan.

 

gallery_21973_7781_492337.jpg

 

gallery_21973_7781_42392.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal ik ben aan het hokje begonnen om er snel een voorgroei hokje van te maken, het probleem is dat ik zoveel ideen op heb gedaan op het forum dat ik er toch maar een groei-bloei hokkie van wou maken.

ik heb dus het hokje niet in de grondverf gezet maar meteen geisoleert met radiator folie, is dit schadelijk als de lucht vochtigheid rong de 65 zit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo kweekers.

ik denk dat ik het hokje toch achteraf nog even helemaal in de grondverf ga zetten, hoop dat de radiator folie beetje heel blijft.

maargoed wat er nog gebeuren moet is het volgende.

 

-een slakhuisventilator aanschaffen 250 m3 voor ongeveer 200 watt tl licht in een ruimte van zo'n 7m3.

 

-een passende koolstof filter, (iemand een idee?)

 

-ferquentie regelaar kopen.

 

-relais

 

-tijdklok.

 

-2 stopcontacten bevestigen op het schakelbord.

 

-de lucht inlaten voor de dubbele bodem moeten gemaakt worden.

 

-de lucht uitlaat moet groter worden zo'n 12 cm denk ik.

 

-nog 4 fittingen aansluiten.

 

-alles in de grondverf zetten en aflakken.

 

-tochtstrippen kopen.

 

-arendeindhulsjes moet ik nog vinden :whistling

 

tot hier, en als ik iets over het hoofd heb gezien hoor ik het graag :vape:

 

gallery_21973_7781_94084.jpg

 

gallery_21973_7781_416280.jpg

 

greetings. peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey kweekers! nog even over de lamp. ik heb nu de laatste 3 fittingen aangesloten met lasklemmetjes en de draden op de lamp wat weggewerkt met kabel gootjes, schilderen doe ik gelijk met de rest van het hokkie. de lamp is dus klaar (dankzij goed advies) :vape:

ik zie wel nog 2 kroonsteentjes die me irriteren :whistling

 

gallery_21973_7781_927606.jpg

 

 

gallery_21973_7781_64158.jpg

 

gallery_21973_7781_841184.jpg

 

gallery_21973_7781_653222.jpg

 

groeten peter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het deurtje en de bodem nu 2 x in de grondverf gezet, morgen nog een laag.

gallery_21973_7781_603586.jpg

 

gallery_21973_7781_271804.jpg

 

in het hokje komen 5 potten van 12 liter, de wiet soort word denk ik whitewidow of whiteshark.

 

peace.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hopenlijk nog genoeg ruimte voor een koolstof filter?

 

Het is gebruikelijk om het filter binnen in de kast te hangen, en de lucht er doorheen te zuigen en naar buiten te blazen. Maar volgens mij is het ook mogelijk om de filterinstallatie buiten je hok te hangen. Dus dat je de lucht naar buiten zuigt, en aan de andere kant van de ventilator het filter.

 

dus (---> is de richting van de luchtstroom):

 

kast ----> fan ----> filter

 

success

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey acid burn. dat is wel een goeie maar ik wil alles binnen de kast houden, het liefst zo onopvallend mogelijk vanaf de buitenkant.

ik kijk even aan in wat voor maten de filters te krijgen zijn voor een 250 m3 slakhuisfilter want het liefst heb ik hem boven de lamp hangen.

maar bedankt voor de tip dan heb ik zowiezo een backup plan :innocent:

 

greets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peter,

met een 250 m³ slakvent ben je echt oversized bezig.

Het is veels te groot, ik zou na 100 m³ gaan kijken.

Tl´s produceeren niet zo veel warmte. Je zou meer last hebben van de kou in je hok

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey torsti.

 

ik zat eerst zelfs nog groter te denken <_< ik kan alleen geen kleinere slakhuisventilator vinden, dan kom ik uit bij buisventilatoren en die schijnen weer veel geluids overlast te geven.

het belangerijkste is voor mij dat er totaal geen wietgeur door komt, is 100m3 daar goed genoeg voor? (5 bloeiende dames)

en hoeveel luidruchtiger is zo'n buisfan naar jou mening? deze zou namelijk wel goed uitkomen omdat ik ze vaak met verschillende standen zie, scheelt me weer een ferquentie regelaar. :rofl

mooie oogst trouwes torsti, als ik dat soort oogsten zie weet ik weer waar ik het allemaal voor doe! :innocent:

 

grtzz peter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo kweekers.

ben tot laat in de nacht bezig geweest, ben begonnen met het slopen van de radiatorfolie die ik al had bevestigd voor ik van plan was te bloeien in dit hokje. :innocent:

 

gallery_21973_7781_12298.jpg

 

het is nu voor 2/3 deel gegrond, heb het licht doolhofje in orde gemaakt en ook geschildert. verder nogwat afgekit ezo.

 

gallery_21973_7781_726351.jpg

gallery_21973_7781_588335.jpg

gallery_21973_7781_366052.jpg

gallery_21973_7781_188678.jpg

 

grtz. peter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is nog wat later geworden dan geplant maarja wat doe je eraan als je eenmaal lekker bezig ben :innocent:

ik heb de onderzijde van de dubbele bodem voorzien van vijverzijl om water lekkage tegen te gaan, en de gaten bodem is ook klaar (3x gegrond totaal)

hier de foto's.

 

gallery_21973_7781_678768.jpg

 

gallery_21973_7781_254958.jpg

 

gallery_21973_7781_127370.jpg

 

gallery_21973_7781_363677.jpg

 

gallery_21973_7781_432088.jpg

 

gallery_21973_7781_549537.jpg

 

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Peter de pan,

 

Nou blij dat er nog iemand snacht's werkt <_< het is wel een mooi stealth hokje geworden :innocent:

Ben je er al uit hoe je het met je filter gaat doen?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey schenkie. thnx :innocent:

 

leuk dat je het vraagt want de filter en slakvent zijn mijn grootste problemen op het moment, wil toch weleens een buisvent horen blazen om een oordeel te kunnen maken.

ik heb van torsti begrepen dat ik zo'n 100m3 afzuig capaciteit nodig heb(heb er zelf geen idee van wat gepast is voor 5 plantjes en wat tl, wil gewoon geurvrij zitten)

en hoe zat dat ook alweer met een koolstoffilter, groter of kleiner dan je afzuiger?

 

greets peter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peter,

Ik heb ooit een klein kastje gehad met 6x 18 watt TL´s. De kast was 65 x 65x 85 cm. Ik heb de afzuging als volgt gebouwd:

100m³ Koolstoffilter ( www.leafman.nl) en een plieger-fan 100mm van de praxis.

Met deze heb ik de kweekronde geurvrij gehad.

Deze filter-fan-combinatie gebruik ik nu in het geurvrij-knippen topic.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...