Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
REPLIX

bladprobleem

Recommended Posts

Hello!

 

Mijn plantjes zijn tusse 6 en 10 dagen oud maar vertonen allemaal donker grijze, rechte strepen en op de punt van de blaadjes wordt het streepje en vlekje precies.

 

heb basic seed mix van sannie genomen dus kan niet exact zeggen welk plantje het is.

heb beetje op de site gezocht en lijkt volgens mij veel op foute ph?

heb immers geen ph meter en geef gewoon water van de kraan of van fles...

Misschien is het ook tekort aan voeding? heb stek en kiemgrond uit brico en nog nooit voeding gegeven.

Denk wel dat ik in begin miss beetje te veel water heb gegeven, kan het ook hieraan liggen?

hulp pls :DDD

 

hier enkele fotos:

P1020222.JPG

P1020223.JPG

P1020224.JPG

P1020225.JPG

P1020227.JPG

 

hoop dat je het kan zien :D

xxxx

Edited by REPLIX

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het zo snel even kan zien is de grond veel te nat, hoe vaak geef je dan water? als ze zo klein zijn hebben ze vlgs mij niet zoveel nodig, wel een relatieve hoege LV 50% dacht ik.

 

succes ermee

 

grtz,

 

DJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

extra informatie:

de eerste dagen stonden ze buiten maar door slechte weer binnen gezet

vandaag was eerste dag dat ze onder tl lamp stonden ( 2 tl lampen van 18W) ( is tijdelijk tot weer ietsje beter wordt)

er kan wel ook nog gewoon licht van buiten aan vermits ze gewoon onder venster staan in mijn kamer.

 

ik heb ze tot nu toe dagelijks wat water gegeven maar had vandaag ook door dat het wss te veel is :D

heb vandaag nog niets gegeven.

 

hoeveel water hebben zo kleine dingetjes dan nodig? had ergens gelezen nat maken tot water er vanonder uit begint te druppen?

fout zeker? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook zaailingen en die hebben bijna droge grond, als ik voel is het net een beetje vochtig. ik ben begonnen met onder 2 TL te laten groeien en na ca 1 of 2 weken aleen buiten als het goed weer was.

 

ik denk dat ze zeker een aantal dagen, misscien wel een week, zonder extra water kunnen. gewoon voelen aan de pot of deze erg licht is geworden. volgens mij gaat het dan wel weer goed komen.

 

en nu zijn ze bij mij ongeveer 50 CM hoog en als de aarde goed los is geef ik ze wel eens water tot het er aan de onderkant weer uitloopt maar daarna wacht ik weer tot de pot heel licht is. dan krijgen ze pas weer wat nieuws.

 

de plantjes vinden het prettiger als het een beetje te droog is, veel beter dan te nat.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die grond is veel te nat.

En het lijken ook op vebrandingsplekken.

wat is de ec van de Grond?

 

greetz

sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee :D

en verbrandingsplekken? van tl lampen van 18 wat? is da mogelijk? :rofl

ma die strepen waren er ook al toen ze nog buiten stonden en vermits er geen zon was lijkt verbranding me niet mogelijk :)

zal nu effe stoppe met water geven en erna fel minderen en ik zal wel zien zeker?

btw, het is nog te vroeg om al voeding te geven zeker?

Edited by REPLIX

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel te vroeg!!!

zaailingen hebben nog niet veel nodig.

geld ook voor het water. Nog niet veel nodig dus zeker 5 dagen geen water.

Pas als de potjes licht gaan worden.

Er zit zeker voor 4 weken voeding in de grond, mits je aarde

hebt gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Replix,........Mag ik je verzoeken om je foto's in je wietforum album te plaatsen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...