Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr_Nice

Voeding opvoeren

Recommended Posts

Hallo heb ff een korte vraag, ze staan nu op de 4e week bloei

 

Voeding staat nu zo:

 

5 liter water

10 ml voeding a&b

5 ml bloei stimulator

ph op 5,8-6,0

 

Is het verstandig om dit op te voeren?

 

gallery_13331_7723_1000886.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

MR-Nice,

meet je de ec of voed je via een schema.

grt benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe t via schema, steeds opbouwen.

 

de bladeren worden niet echt groot (sommige wel) en sommige krullen een beetje naar binnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zal het wel goed gaan toch ? en als het toch fout gaat kan je er enkel maar van leren :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

10ml op 5 liter water?? klinkt mij als een voedingsoverschot. de verbrande/ verkrulde bladeren bevestigen dit vermoeden.

tevens is je ph wat hoog. ik zou hem op de 5.5-5.8 houden anders wordeb je meststoffen niet optimaal door de plant opgenomen. tecens kan teveel/ vaak water geven het probleen zijn. tensiometrr kopen en de grondvochtighrid op 80mbar houden doet wonderen!

als je op al die dingen let kom je er wel.

 

oei, negeer deze post aub. op verkeerde post gereageerd, kut iphone ook :verrygood

i

Edited by Axkman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph5.8-6,0 op grond is toch goed, lagere ph is meer voor hydro

 

Ideale pH voor de plant

 

De plant neemt het beste op bij pH 5,8 tot 6,5.

 

zie: http://growguide.wietforum.nl/index.php/PH

 

een tensiometer is zoals gezegd door Axkman wel zeer handig om te weten wanneer en hoeveel water te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe. Ik was dus net wakker en aan het browsen met m'n iphone, maar het was nogal onoverzichtelijk. Dus ik haalde 2 topics door elkaar en probeerde daar nog eens een slaperige reply op te geven :verrygood Ik wilde m'n reply verwijderen maar aangezien erop gereageerd is laat ik hem maar staan dan.

 

Over de PH, ik ben zelf geen scheikundige, maar ik heb een hoop grafieken gezien die laten zien dat een PH van 5,8 al een beetje aan de hoge kant is om alle mineralen af te geven aan de wortels/het medium. Uit die grafieken was af te lezen dat een PH van 5,5-5,8 dan een mooi gemiddelde is waarbij +/- alle mineralen goed afgegeven worden. Ik zal even zoeken of ik de grafieken terug kan vinden, zodat jullie het ook kunnen zien. Verder, als jullie ondervonden hebben dat 5,8-6.0 erg goed werkt, dan zal ik dat bij m'n volgende kweekje ook eens proberen, kijken hoe dat bevalt :wave:

 

Tensiometers zijn erg handig idd. Ook de blumat tropf (van hetzelfde bedrijf), automatisch bewateringssysteem. Voor zo'n 37 euro incl verzending heb je dan een bewateringssysteem en kan je ze dmv een stelschroefje instellen dat de grond steeds op 80mbar vochtig gehouden wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Axkman

Je bedoelt zeker deze hier

gallery_5351_7538_34026.jpg

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei, die bedoelde ik inderdaad. :verrygood En bij het bekijken zie ik dat je helemaal gelijk hebt, I stand corrected. Dus voor grond is het beste een PH van.. 6.0-6.5? Waar is de PH+ fles gebleven :wave:

 

Gaaf dit forum, leer je toch een hoop belangrijke dingen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

voeding opbouwen is geen doel

 

genoeg is genoeg , en meer is vaak teveel.

 

beste resultaten haal je vaak met net ietsje minder voeding juist.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou een aquaruim pompje helpen om aangemaakte voeding te behouden ?

 

maak nl eens in de 2 dgn aan (voeding blijft toch maar 24 uur goed in stilstaand water?)

 

Ph altijd op 5,8-5,9 houden dus.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf gebruik ik een circulatie pompje, ik geef de voeding ook pas na 24 uur, aangezien dan alle voedingstoffen goed vermengd en opgelost zijn in het water, ph wil ook nog wel eens afwijken na 24 uur, dan eerst nog even bijsturen voor de gift.

ph hou ik altijd op 5.8-5.9.

 

grtz PP-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...