Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
fleksss

Grodan startblokken uit de "verpakking" halen bij het inweken?

Recommended Posts

Heey,

 

Ik heb die Grodan startblokken gehaald en nog nooit gebruikt. Weet iemand of je dat plastic wat om zo;n blok zit er wel of niet af moet halen bij het weken?

 

 

Greetingzzz

 

Fleksss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon erom laten zitten volgens mij. Anders krijg je ze er nooit meer in! ;)

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb met en zonder 'jasje' getest en het maakt niet uit. De cube valt ook niet uit elkaar als je het er af haalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb met en zonder 'jasje' getest en het maakt niet uit. De cube valt ook niet uit elkaar als je het er af haalt.

 

het maakt wel degelijk uit of je het "jasje" erom laat zitten.

als je dat eraf haalt namelijk, kunnen je wortels verbranden als deze uit de zijkant van de blok komen.

mits je op slabs kweekt dan.

als je het plastic erom laat zitten, worden je wortels eigenlijk naar beneden gestuurt, en verbranden ze niet.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ze drogen niet zo snel uit als het folie erom blijft zitten.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stampertjuh, ik heb bij een aantal cubes die 'jasjes' eraf gehaald juist om te kijken ofdat de wortels er nog zouden doorgroeien, en het resultaat was negatief.

Ik kweek op de NFT methode, en zoals je op onderstaande illustratie kan zien, zijn de cubes enkel aan de bovenkant aan het licht blootgesteld, als de zijkanten ook aan licht zijn blootgesteld dan zou ik inderdaad de 'jasjes' er rond laten zitten.

 

Wat bedoel je trouwens met 'verbranden'?

 

gallery_20784_7209_36373.jpg

 

@fleksss: Op welke methode ga je kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, als je op die methode kweekt is er niets aan de hand.

maar stle nu dat je op slabs kweekt, waarbij je dus de startblok op de slab zet, en je haalt het plastic eraf, kan de wortel er aan de zijkant uit groeien.

deze kan dan verbranden door de lampen die erboven hangen, en ik kan je vertellen, dat is niet bevorderlijk voor de plant.

maar zoals jij kweekt zou het inderdaad niets uitmaken of je het eraf haalt of laat zitten.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi naar mijn weten kan je die plasticjes er gewoon af halen hoor maakt niet uit en een sterke wortel komt er wel door hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...