Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mann

Alleen nog met pasje toegang tot coffeeshop

Recommended Posts

Vanaf volgend jaar kan je in Nederlands-Limburg alleen nog softdrugs kopen met een pasje. Zo hopen de Nederlanders de overlast van drugstoeristen te beperken.

 

 

Bron

 

hoeveel gekker gaan ze het nog maken ? buitenlanders mogen pasjes kopen , wat maakt het dan uit ? :rofl :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasjesystemen zijn in wezen een goede zaak zolang deze ook keurig anoniem zijn.

Dus alleen gekoppeld aan een nummer, een vingerafdruk en een nickname.

Het is immers een stap richting verdere regulering.

Totale legalisatie is een onhaalbare zaak, er is geen enkele drug in onze samenleving totaal vrijgegeven.

Regulering opent de weg naar het produceren voor coffeeshops door eigen kwekers.

 

Het is niet leuk voor bewoners van een stad of straat als je elke dag wordt platgelopen door duizenden Duitsers of Belgen.

Laten we eerlijk wezen, de coffeeshops werden in wezen slachtoffer van het feit dat in de ons omringende landen een repressief beleid heerst.

Die landen konden zich permitteren om alsmaar te blijven klagen richting Nederland over de openbare verkoop van Cannabis.

Dat kan straks niet meer en zal uiteindelijk leiden tot decriminalisatie en regulering in alle Europese landen.

 

Amerika geeft hierin het goede voorbeeld.

In Amerika openen dagelijks nieuwe medical marihuana clubs (het Amerikaanse smoesje voor coffeeshops).

Obama heeft de federale politie op 10 februari 2009 verboden deze clubs nog langer lastig te vallen.

Daarmee is het hek van de dam en het begin van het einde van de "War on Cannabis "ingezet.

 

Zie "War is over " op www.cannabisconnections.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal niet triest!! geweldig!!

 

stapje daarna is tot 5 planten in prive bezit met rust laten!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanvulling dagblad de Limburger

 

Klant alleen met pasje Limburgse koffieshop in

 

Softdrugs kunnen vanaf volgend jaar in heel Limburg alleen nog maar met een pasje worden gekocht. Zo denken de Limburgse gemeenten de overlast van drugstoeristen te beperken. Ook kan er straks nog maar maximaal drie gram per dag worden gekocht.

 

Dit zijn de speerpunten uit het plan 'Limburg stelt zijn grenzen' van de Limburgse gemeenten met een koffieshop. Volgens de Maastrichtse burgemeester Gerd Leers dé oplossing om het drugstoerisme in Limburg aan banden te leggen. In het nieuwe plan worden alle Limburgse koffieshops omgedoopt tot besloten clubs. Leers: "Daardoor kan de toegang worden geweigerd aan mensen die geen lid zijn. Het pasje of een vingerafdruk bewijst je lidmaatschap." Buitenlanders kunnen vooralsnog ook lid worden, omdat uitsluiting in strijd zou zijn met Europese regelgeving.

Om het drugstoeristen nog minder aantrekkelijk te maken, mag iemand nog maar maximaal drie gram wiet per dag kopen. "Een tochtje van een paar honderd kilometer loont dan nog nauwelijks", legt Leers uit. Daarbij wordt ook geregeld dat iemand slechts één koffieshop per dag kan bezoeken. "We zijn nu aan het kijken hoe we de pasjessystemen van de verscheidene koffieshops in één systeem kunnen verwerken." Een andere maatregelen die het buitenlanders minder aantrekkelijk moeten maken om hier hun softdrugs te kopen, is het verplicht betalen met een betaalpas, waardoor anonimiteit helemaal uitgesloten is.

Volgens Leers, die namens de Limburgse gemeenten het gesprek in Den Haag is aangegaan, is het plan bij beide betrokken ministeries (Binnenlandse Zaken en Justitie) in goede aarde gevallen. Ook koffieshophouders zouden er positief tegenover staan.

 

 

 

@Wernard Bruining het zal helemaal niet anoniem zijn voor buitenlander in de lokale krant staat dat buitenlanders alleen nog maar

kunnen betalen met bankpas/creditcard dit ook om ze te ontmoedigen naar NL te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het niet verkeerd :cry

moeten ze ook er voor zorgen dat er geen dealers komen die de drugs toeristen gaan voorzien van hun groente.

dat kan nog wel is een probleem worden.

als de dealer bij de shop haalt kun je zijn pas af nemen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkomen belachelijk.

Die arme scooter runners kunnen helemaal geen pinpas apparaat meenemen! Hoe moet dat nou?

 

Oh, wacht even... mischien doen die het wel gewoon CASH.

 

Gaat echt helpen dit... :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zwak in het voorstel is dat men cliënten wil beperken tot het kopen van maximaal 3 gram.

Ik bedoel, je erkent het recht van volwassen mensen om zelf uit te maken of ze al dan niet cannabis willen kopen/gebruiken of niet en niet een beetje wel en ook weer een beetje niet.

Met zo'n halfslachtige maatregel beperk je ook gewone Nederlandse burgers en wat die buitenlanders betreft, die komen voor 3 gram in de coffeeshop en scoren de rest bij een straat dealer, makkelijk zat.

Ben je nog niet helemaal van die straat dealers af.

 

Maar al met al een grote stap vooruit!

Leers heeft altijd gezegd, of we vinden een oplossing of we sluiten alle coffeeshops, dan maar liever dit pasjes systeem hé?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die 3 gram vind ik weer zo triest... overal in nederland mag je een 5 gram zak halen.. neej in Limburg maar 3.

 

pasjes systemen hou ik niet van, je had ook altijd van die discotheken die dat beleid hadden.. ik geloof dat ik er nooit binnen ben geweest. :cry allemaal gedoe en je moet natuurlijk weer 7,50 inschijfgeld betalen.. als ik een keer een weekendje met het vrouwtje in Maastricht ben.

 

 

Waarom ik een beeje negatief hier tegenover sta...: omdat je dan wel die besloten club krijgt (waar ik het wel mee eens ben) maar de repressie is daarmee nog niet van de tafel.

sterker nog hoever wil men gaan met de betutteling?

 

 

Ze zouden juist meer coffeeshop/clubs moeten openen, want er zijn er nu te weinig.

als ik kijk zie ik meer cafee's dan koffieshops.

 

dat beeld moet een beetje veranderen.

 

 

het is niet goed om een hele(blow) cultuur in het nouw te drijven met alle gevolgen van dien.

bewerkte wiet .. vertimex ed..

 

dit is toch de realiteit van vandaag... laat ze eerst hier een oplossing voor bedenken en de helfd van de zuiptenten weren uit het straatbeeld en uit de buurt van scholen houden.. want stel je voor als kleuters van 5 jaar daar naar binnen zouden gaan.. oeeew!

 

mensen een beetje bezinning is niet slecht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nationalistisch gezeik...Kan men in Europa wel mensen verbieden ergens aankopen te doen op basis van nationaliteit? Als we dan toch de nationalist gaan uithangen; Al de wiet die in Belgie wordt gekweekt voor de shops houden we lekker zelf bij;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan rijden die buitenlanders toch een half uurtje verder, 5 shops= 25gram!

Als ze dan toch veronderstellen dat iedere buitenlander meerdere shops doet, dan hebben ze er ook de tijd voor en kunnen ze een half uurtje verder rijden...of niet???

 

El Fish :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

El Fish schreef: Dan rijden die buitenlanders toch een half uurtje verder?

 

Klopt helemaal, dan zou je als consequentie heel Nederland moeten verplichten maximaal 3 gram te mogen kopen en dat alleen maar omdat je als repressieve buitenstaander "denkt" dat dit helpt om buitenlanders tegen te houden.

Daarom, of je erkend het recht van een volwassene om zelf te bepalen of hij/zij cannabis gebruikt of niet.

De tijd van niet ... en de tijd dat de staat dacht dat te mogen uitmaken voor haar burgers is voorbij, dus daarmee moet ze ophouden.

Zie het ook andersom, een buitenlander die in één keer 5 gram koopt zie je ook een week langer niet.

Voor een Nederlander geldt hetzelfde, die kun je ook niet verplichten om telkens een heel klein beetje te kopen, stel dat je buiten de stad woont dan moet je telkens iedere paar dagen weer die hele tocht naar de coffeeshop maken?

Wat een kinderachtig gedoe, je gaat toch ook geen halve flesjes bier verkopen onder het mom zo drankmisbruik tegen te gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voila, doorgeschoven naar Europa. Nu haalt Leers nooit zijn gelijk nog ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voila, doorgeschoven naar Europa. Nu haalt Leers nooit zijn gelijk nog ;).

 

 

ik vind het mooi alleen de grote jongens denken kan alles maken door pasje moeten ze ook per persoon zoveel gram uit geven ik denk dat de beste is demaximale afgeven waarom meer als je kan kopen dan ook hen rijden zo zie ik het

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan denk ik, iedereen heeft toch al een paspoort of ID kaart ? dan kan je mooi aantonen dat je Nederlander bent, en anders pech gehad.

En mochten dan die racisme waakhondjes gaan zeuren, er wordt ook gezeurd over ons gedoogbeleid, who cares ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een gedoe weer he mensen..je mag je helemaal klem zuipen met carnaval in dat limburg en belgie...ik wil de politie rapporten wel eens zien rondom carnaval en een avondje zaterdags zuipen.......als carnaval alleen gevierd wordt met wiet dan is er geen 1 probleem die dag...daar durf ik wel 3 gram hahhah voor te verwedden.

 

stond laatst in de krant dat mensen die elke dag een glaasje alcohol langer leven, nu drink ik geen druppel drank al 8 jaar niet en nu zijn mijn kansen met 30% gedaald.......ga vroeg dood dus, maar ik zal dan wel zorgen om lekker stoned te gaan!!!!!! mooie propoganda voor alcohol.....

 

ze moeten in belgie ook maar een shop openen inderdaad en in frankrijk, spanje,, portrugal, gewoon de totale eu.

 

Overigens hoorde ik in een growshop dat de polen met soms wel tientallen kilo's buitenwiet hierhene komen om het te verkopen.....wiet zat dus in de eu, ik snap overigens niet waarom ze dat niet in polen hebben verkocht, ze zullen er in nl misschien wel meer voor krijgen...ik stel voor dat ze de polen nar belgie gaan sturen ( uiteraard met de wiet he...ben geen racist oid...)

 

groeten ejb met zijn 100-ste berichtje hier.

 

 

 

fok, iets te vroeg gejeugdbijna 100......

 

fok, iets te vroeg gejuigt bijna 100......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is gewoon een opschuiving van het "probleem" zover het een probleem is.

Ik zie hordes wederverkopers met lange regenjassen met heel veel binnenzakken net voor de grens naar de buitenlanden staan, roepend psst... kopen? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word er toch gewoon een stukje veder gereden? ;) hoe komen ze er toch op een pasje tsss :) en hoe kom je aan dat pasje? betalen zeker lol dacht het niet. en dan sta je geregistreerd als cannabis gebruiker, en dat vind ik als kweker veel minder leuk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...