Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dylan

Ik had schimmel in..maar ga nu proberen..

Recommended Posts

Vorigg jaar is mij wel/niet goed bevallen:

 

Veel schimmel: Double Fun (ben niet boos Wernard, het blijven plantjes)

Veel schimmel: Skunk1 Sensi Seeds

Veel schimmel: Cali Orange Nirvana

 

Weinig schimmel: KC33

Weinig schimmel: White Rhino

 

Geen schimmel: Mexican Sativa Sensi

Geen schimmel: Early Sativa Nirvana

 

Dit jaar ga ik proberen: Fem soorten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey Dylan,

 

er blijkt nogal een verschil te zijn tussen de Double Fun die Wernard Bruining aanbied en die van nomercy.nl

 

Welke Fem soorten ga je dit jaar proberen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ey Dylan,

 

er blijkt nogal een verschil te zijn tussen de Double Fun die Wernard Bruining aanbied en die van nomercy.nl

 

(Wernard is toch de uitvinder van DF?)

 

Welke Fem soorten ga je dit jaar proberen?

 

Hi Bruut,

 

Fem van Greenhouse: the Church en AMS,

ontkiemen van de Church is niet al te best begreep ik, maar het soortje is schimmelvrij, wat ik zelf het belangrijkste vindt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Mexican sativa van Sensi is in sommige gevallen ook niet helemaal schimmelresistent.Vorig jaar helemaal beschimmeld zowel de stengel als de toppen.

Sativa pheno's van Cali.Orange zijn wel beter bestand tegen schimmel, alleen bloeien laat af.

 

Namaste :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je zelf goed oplet bij je planten en kan het nooit zijn dat je planten in 1 nacht totaal verrot zijn, onmogelijk. Ik sta elke dag bij mijn planten te kijken, bij 1 stukje rot/schimmel grijp ik direct in. Ik kijk op de toppen, er in, verwijder dode blaadje, bekijk de stammen etc. etc. IK heb bijna geen rot gehad in de afgelopen jaren.......en ik heb verschillende soorten buiten gekweekt. Het zegt misschien iets meer over jouw kweekwijze/ervaring of de plek waarop je ze groeit. Natuurlijk is het ene soortje vatbaarder dan de ander maar voor schimmel maar zelf kan je het voorkomen!! het is ook een kwestie van keuzes maken, soms moet je buiten nou eenmaal eerder oogsten dan dat de planten klaar zijn, anders rot het weg.

 

ik zeg overigens niet dat het totaal je eigen schuld is moedertje natuur kan het ook flink verzieken maar als je goed oplet komt het wel goed.

 

maar ik ken de stress van rot en schimmel!!!!

 

succes met je kweek dit jaar en hopelijk rot de rot op!!!!

 

groeten ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@ejb

Sorry ejb, maar de soort is niet in 1 nacht weggerot en mijn kweekmethode is totaal niks verkeerd mee.Ik heb de Mexican sativa begin jaren 90 ook geteeld en toen was het nog een zuivere Oaxacan en totaal schimmelresistent.Tegenwoordig hebben ze een Pakistaanse indica erin gekruist en waarschijnlijk waren dit de pheno's ervan.

Ik had een andere Highland Oaxacan er naast staan en van deze heb ik totaal geen last gehad van schimmel, dus het zegt meer iets over de soort dan over mijn kweekwijze.

Stengelrot in de hoofdstengel was weinig aan te doen, want het zat niet alleen aan de buitenkant, maar ook aan de binnenkant.Een ander punt is dat vorig jaar september met bakken uit de hemel kwam en dat deed het ook geen goed.

De plek waar ze stonden zorgt voor heel de dag zon en is genoeg open.

 

Namaste :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook wortelrot is mogelijk, als het grondwaterpeil wat hoog ligt, of vele dagen achterelkaar regen.

 

Helemaal als er ook nog eens weinig zon is, dan kunnen planten aan wortelrot binnen enkele dagen bezwijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 elmanito.....i know...het weer was erg verrot...zo te lezen heb je genoeg ervaring dus zal je dus goed op je planten letten...

ik lees vaak bij zaadbanken dat sommige soorten rotbestendig zijn, ik dacht aan verkooppraat, netzoals vroegbloeiers die dit vaak niet zijn. Ik wilde je niet dissen oid. Het regenseizoen hier afgelopen jaar was idd zeer klote, echter heb ik een goede oogst gedraaid zonder rot en de wiet was klaar om geoogst te worden. Het is ook moeilijk te beoordelen op het forum hoeveel ervaring iedereen heeft. Doel is om van elkaar te leren.

Ik ben het met je eens dat de soorten uit de jaren 90 er niet meer zijn en totaal verkloot zijn door allerlei kruisingen, zonde als je het mij vraagt, waarom rommelen aan een goed product. De skunk die ik 15 jaar geleden kocht is niet meer bijv.....maar goed er zijn nog zat andere lekkere soortjes.

 

Ik ben blij dat je gereageerd hebt op mijn bericht, nu weet ik dat het dus geen gelul is dat het ene soort beter bestand is tegen schimmel dan de ander. Ik heb er zelf maar 1 keer iets van schimmel gehad in een warme natte zomer, verder nooit eigenlijk ( behalve als ik de plant iets te lang liet staan ) maar dan maar 3 plekjes per plant. Ik ben een geluksvogel en DACHT ECHT DAT HET KWAM DOORDAT IK MIJN PLANTEN ZO GOED IN DE GATEN HIELD.....

 

wat ik wilde zeggen met"je planten verrotten niet in 1 nacht.." is dat als je schimmel hebt dat je dan meteen de plant om moet hakken en niet gaan hopen op betere tijden. Als ik 1 stukje rot zie gaat de gehele plant eruit om verdere verspreiding te voorkomen..... ik wilde hierbij niet zeggen dat jouw planten in 1 nacht...goed je snapt me hopelijk wel.

 

groeten van ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De 2 Mexican sativa's van Sensi waren allebei bevrucht zoals je kan zien op de foto, dus deze konden niet gelijk geoogst worden voordat de zaden oogstrijp waren.De soort begon ook pas begin september met bloeien.Dit is leuk voor landen als Spanje, maar funest voor hier.Ik heb een leuke zaadoogst aan over gehouden.De 2 waren trouwens gekruist met een variëteit uit Yunnan (China).

 

med_gallery_16467_4905_590552.jpg

 

Namaste :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...