Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
S-Jay

S-Jay's eerste guerilla kweek

Recommended Posts

Hallo mede guerilla growers!

 

deze zomer wil ik voor het eerst guerilla gaan :P.

Ik wilde in 2 rondes plantjes laten groeien. Eind april Lowryders neerzetten en aan het einde van de zomer Big Bud's. Voor de rest ben ik nog aan het denken of ik nog Ierdbei erbij zou zetten. Suggesties zijn welkom :D

 

Op het moment ben ik nog aan het zoeken voor een goede spot. Ik heb een redelijke spot gevonden maar heb toch nog twijfels:

 

Het is namelijk zo dat het gebied hele zanderige grond heeft. Bij de kale plekken is dit van dat fijne witte zand, maar bij de vegetatie is dit donker grijs. Nu vroeg ik me af of dit hele arme grond is, of dat dit zand toch genoeg voedingsstoffen kan bevatten voor de planten? Zelf heb ik het idee dat het nutteloos is, maar ik wil graag jullie mening horen :).

 

Op de betreffende spot staat vegetatie van tussen de 0,5 en 1,5 meter hoog. Het pad dat het dichtste bij is, is zo'n 20 meter verder maar ligt wel totaal uit het zicht. Zou dit te dichtbij zijn ivm de geur van 15 Lowryders?

 

Hier een foto van hoe de grond er ongeveer uit ziet, op de spot zelf ziet de grond er wel een stuk donkerder uit maar net zo zanderig:

 

teut5yu4.jpg

 

Ik zal zelf ook nog wel een foto maken komende week. Ook zijn er nog 2 andere stukken die ik moet gaan bekijken of er mogelijk iets te planten valt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste s-jay

als ik jou was zou ik eerst maar een goed uitzoeken of daar uberhaupt geen mensen komen?

die zandgrond zul je toch moeten opwaarderen(potgrond,cocos)en dan heb je nog het GROOTSTE

probleem nog niet gehad?;konijnen,die lusten er wel pap van(je pantjes dan)ik doe het dit jaar voor de derde

keer(guerilla)en ik zeg je,de eerste keer zal het toch best nog niet mee vallen.

kun je daar ongezien(pot)grond naar toe sjouwen zonder dat iemand dat in de gaten heeft,en zo zijn er nog wel

wat zaken waar je rekening mee moet houden.moet je ver reizen om je plantjes water te geven,je moet met kannetjes water

gaan lopen sjouwe enz,enz.dus bedenk eerst goed of het alemaal loont.

 

groeten:lange

 

 

 

meten is weten!.......gokken is dokken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel bomen, arme grond (water loopt er zo doorheen!), foto lijkt van een website, dus er komen wel mensen!

toch succes mocht je het daar proberen. Kijk zeker even in je omgeving als je geen betere plek vindt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er naar uit dat je problemen zal krijgen met je bewatering. misschien kan je toch iets beter voor een andere grondsoort gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto was van een site geplukt om een indruk te geven hoe de grond is in het gebied waar ik zoek. Deze week maak ik zelf een aantal foto's.

 

In het gebied waar ik aan dacht komen inderdaad veel mensen. Alleen is het zo dat mensen alleen op de paden mogen lopen. Dus zodra het uit het zicht is en vergenoeg van een pad af om het te kunnen ruiken, is het wel goed. Zoals Flipsyde ook al vermoedde denk ik dat de bewatering en de voeding in de grond een probleem opleveren. Ik ben niet van plan om hele zakken grond naar de spot te dragen dus moet de grond wel enigzinds goed zijn. Een zak kunstmest of, zoals genoemd in de sticky, kippenmestkorrels vind ik geen probleem.

 

Overmorgen zal ik nog 2 andere plekken bezoeken om te kijken of dit mogelijk wat is. Ik zal er een paar foto's van maken om een indruk te geven hiervan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag en gister ben ik naar ene andere plek gegaan. Er is hier vele betere grond. Als ik de planten goed plaats zal er van het pad dat enkele tientallen meters verder loopt niks te zien zijn. Nu vraag ik me af of ik de planten op het hoge gedeelte, of beter op het lage gedeelt ekan plaatsen. Verderop staat er een plas water in het lage gedeelte wat me doet vermoeden dat het grondwaterpeil daar erg hoog is.

gallery_14371_7597_580756.jpg

 

Wat denken jullie? Het is wel zo dat bovenop de planten niet zichtbaar zijn en onder de planten alleen zichtbaar zijn als je weet dat ze er staan. Mij lijkt bovenop het beste maar of hier genoeg water is weet ik niet.

 

Heeft iemand trouwens ervaring met de ruderalis indica van Leafman.nl? Ik wilde meer autoflowerzaden dan ik had en hier waren ze vrij goedkoop, maar van de kwaliteit kan ik dus niks zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der staan banden sporen in de grond op je foto ,zou mij al geen lekker gevoel geven om ze neer te zetten .

Word er daar elk jaar iets onderhouden of zo ??

Ik presoonlijk zou ze er niet neerzetten :lol:

1 plantje misschien voor de lol kijken of die gezien word

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd je kan een steekproef houden of het een onopgemerkte plek blijft. het hoge gedeelte achter de struik bijvoorbeeld

 

echter in het verleden/heden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :lol:

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bandensporen vielen me ook al op. Het is wel zo dat het privé terrein van de gemeente is en er eigenlijk niemand mag komen. Bovenop wordt soieso niks onderhouden, maar onderaan is wel ooit iets gedaan. Het is nogal een twijfelgeval denk ik dus ik wil het wel uitproberen met 2 plantjes ofzo.

 

Boven op lag wel een opengereten eend met maden erin die er al een tijd lag :o , dus geloof niet dat er vaak mensen komen.

 

Voor de rest weet ik nog wel een plek die zeker weten niet onderhouden wordt, maar daar ligt wel een weg in de buurt. Het laten groeien is daar geen probleem, maar het onderhouden van de planten wel omdat ik gezien kan worden. Ik denk dat ik mijn risico's ga verdelen :D.

 

Ik heb nu 5 vrouwelijke Little Devils, en 20 Ruderalis Indica's zijn besteld.

 

Little Devil

 

Ruderalis Indica

 

Ik ben er alleen niet helemaal zeker van of die RI nou volledig autoflowering is of niet :lol:

 

Zodra de RI's binnen zijn zaai ik en ga ik ondertussen de spots klaarmaken. Of denken jullie dat ik beter nog 2 weken ofzo kan wachten voor een betere opbrengst op het einde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels heb ik een goede spot gevonden en ben ik bezig met wat plantjes.

Wat nu groeit:

 

4 Big Bud

2 Lowryders van 5 weken oud

 

5 The One/Chronic x NYCD (freebees van Sannie)

8 Lowryders van 2 weken oud

 

Komende week gaan een paar planten naar de spot en worden enkele andere geezaaid:

 

10 New Blue Diesel

5 Madonna :dope:

 

De ronde erna worden nog 15 madonna's gezaaid. Ik zal binnenkort wat goede foto's maken. M'n telefoon maakt alleen baggerfoto's :smoke.

 

Ik zit alleen met 1 mogelijk probleem! :D

 

In de zomervakantie ben ik de laatste week van Juli en de eerste 2 weken van Augustus op vakantie. De planten staan dan op hun spot, maar er zullen ongetwijfeld mannen tussen zitten. Het zou dus wel héél erg zuur zijn als de planten mooi worden maar een paar mannen de boel verzieken terwijl ik op vakantie ben :) .

 

Weet iemand of de stuifmeelballen zich in die 3 weken kunnen ontwikkelen en hun stuifmeel kunnen vrijlaten? Zal dit al begin augustus gebeuren of gewoonlijk later in het jaar pas?

De Lowryders zijn geen probleem, die zijn op tijd klaar. Het gaat me hier vooral om de Madonna's, New Blue Diesel, de freebees en de Big Bud.

 

Grz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekjes snijden en op 12/12 zetten (nummeren!!) dan kun je de mannen al verwijderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou inderdaad wel uitkomst bieden. Ook voorbloeien zou latne zien welke de mannen zijn. Het probleem is alleen dat ik eind juli op vakantie ga. Dat is nog zo'n 6 weken. Daarin gaat het niet meer lukken om stekken te snijden en ze voldoende te laten bloeien denk ik. Zeker als je bedenkt dat de uitlopers pas een centimeter lang zijn.

 

Weet iemand dus wanneer planten in bloei schieten als ze buiten staan? Rond 21 September is het pas 12/12 buiten, maar ze gaan vast eerder in bloei :) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...