Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Blowmonkey

CRITTERS!

Recommended Posts

Wat the hell zijn dit nou weer voor beesten?

gallery_4607_7504_31173.jpg

gallery_4607_7504_3699.jpg

 

Kheb echt talloze internet pagina's afgespeurd, maar het beste wat ik kon vinden was "sap beetles", wat meer een generale term is voor insecten met "knobbed antenna" die op plantensappen teren. Niks specifieks dus, yet, misschien dat jullie iets meer weten. Ze zijn 1.5-5 mm groot, hebben vleugeltjes; alhoewel ze er niet geweldig mee kunnen vliegen, zitten veelal bovenaan op de bladpuntjes en als je ze aanraakt trekken ze alles in en laten ze zichzelf droppen. Mannetjes en vrouwtjes hebben verschillende tekeningen, is hoop ik wel een beetje te zien op de foto's, beter kreeg ik ze er niet op (ze bleven maar wegrennen :P ).

 

Spul komt trouwens uit een zak zaai en stek aarde, kreeg er namelijk last van 2-3 dagen nadat ik die nieuwe zak had geopend. Herkomst interesseert me vrij weinig, ik wil alleen weten wat voor beestjes het zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er uit als n lieveheersbeest ???

 

 

gr damian

 

ben voor je aan het zoeken heb je scherpere foto misschien?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken ze niet,

gevoelsmatig zeg ik nemathoden.

als ze zich laten "vallen"zullen ze (deels ) in/op de aarde wonen

 

suc6 Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat er zoveel kapoenen en lieveheersbeestjes waren

wiat ik ook niet.

maar t is er 1

succes verders met zoeken ik heb er rare ogen van :P

 

 

 

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

speaking about the devil...ik zag ze gister ook pas voor het eerst.kunnen ze kwaad????

 

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze beestjes vroeger ook bij m'n eerste binnenkweek en volges mij komen ze inderdaad uit de grond .

maar wat ik vond het op internet was dat het een tapijt kever was en ze overwinteren in de huizen .

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan zoiezo geen kwaad want die kevers eten waarschijnlijk of dood plantmateriaal of ze drinken het sap uit de plant (mijn geld is op het sap van een bomensoort gezien de schutkleur)

 

ze komen idd uit de grond omdat veel keversoorten zichzelf ingraven als larve wanneer ze gaan verpoppen

 

gewoon ff in de gaten houden, als het goed is zouden ze vanzelf dood moeten gaan.

 

tenzij je exotische boomsoorten in je hok heb staan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien is het een wants soort. platte vleugel schilden hebben ze, of niet? Dus dat ze van bovevlak zijn.

 

Gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...