Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
n1ck1

teveel onderdruk ?

Recommended Posts

hallo

 

ik heb een 1500kubb softbox voor afzuiging en een 500kubb stork afzuigkist

daarbij heb ik ook nog een pasieve inlaat van 125mm met een slang daaraan

nu zuigt mijn deur een beetje vaccum dit is juist goed volgens mij

maar nu bewegen mij stekken veelste veel voor al de stekken die die vlak voor de active inlaat staan

moet ik er nu nog een pasieve inlaat bij maken of wordt het dan weer te veel

ik heb nu me deur gewoon open staan en dan staan de stekken veel rustiger ze bewegen wel wat maar het stormt niet meer

hoeveel moet de deur eigenlijk vaccum zuigen

 

mvg n1ck1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi n1ck1

 

Klinkt bekend. Zo had ik het eerst ook in mijn tentje (240x120). Zelfde waarde afzuiger. Ik heb daar inderdaad later zo'n zelfde tweede passiefe inlaat bij gemaak en dat liep al een stuk rusitiger. Heb er pas zelfs nog een 3e bij gemaakt om de tempratuur wat beter onder controle te kunnen houden.

 

Vriendelijke groet,

 

Sjors

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zegt zelf dat je stekken op de tocht staan voor de actieve inlaat. Dan zou ik op de actieve een slang zetten, en die zo richten dat ze niet op de stekken gericht staan.

 

Je moet zoveel onderdruk krijgen, dat net niet de geur naar buiten gaat, dus zo minmogelijk onderdruk.

 

Succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen vacuum. dat betekent dat ze te weinig verse lucht krijgen en dat hebben ze net nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, het liefste heb je overdruk... Bij hoge druk verlopen chemische reacties sneller, hoe hoger de druk deste sneller... De uitwisseling van gassen is bij hoge druk dus hoger, de omzetting is hoger en ook de dichtheid van de lucht is hoger... Een hogere druk is theoretisch aan te raden. Dan moet je hok echter wel luchtdicht zijn...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi n1ck1

 

Klinkt bekend. Zo had ik het eerst ook in mijn tentje (240x120). Zelfde waarde afzuiger. Ik heb daar inderdaad later zo'n zelfde tweede passiefe inlaat bij gemaak en dat liep al een stuk rusitiger. Heb er pas zelfs nog een 3e bij gemaakt om de tempratuur wat beter onder controle te kunnen houden.

 

Vriendelijke groet,

 

Sjors

 

en heb je daar een slang op gezeten of alleen een gat erbij en heb je er dan geen last mee gekregen dat de onderdruk wegvalt

als je afzuigers op lage toeren draaien ?

 

 

Je zegt zelf dat je stekken op de tocht staan voor de actieve inlaat. Dan zou ik op de actieve een slang zetten, en die zo richten dat ze niet op de stekken gericht staan.

 

Je moet zoveel onderdruk krijgen, dat net niet de geur naar buiten gaat, dus zo minmogelijk onderdruk.

 

Succes verder

 

ja ik heb het nu opgelost door er een pvc buis van 45 graden er op te maken en deze een beetje naar de grond te richten

Share this post


Link to post
Share on other sites
geen vacuum. dat betekent dat ze te weinig verse lucht krijgen en dat hebben ze net nodig

hij trek denkt ik juist iets teveel vaccum

 

Kijk, het liefste heb je overdruk... Bij hoge druk verlopen chemische reacties sneller, hoe hoger de druk deste sneller... De uitwisseling van gassen is bij hoge druk dus hoger, de omzetting is hoger en ook de dichtheid van de lucht is hoger... Een hogere druk is theoretisch aan te raden. Dan moet je hok echter wel luchtdicht zijn...

 

Kees.

 

ik heb alles zoveel mogenlijk afgekit en afgeplakt maar of het helemaal luchtdicht is zou ik niet weten

dat een overdruk beter was wist ik niet

op deze manier zou ik dus een grotere kist moeten hebben om in te blazen dan mij afzuiger

om zo meer lucht in te blazen en minder lucht af te zuigen

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat een overdruk beter was wist ik niet

 

Klinkt leuk maar werkt niet in praktijk tenzij je een hok in een hok hebt. In begin moet je zorgen dat ze helemaal geen lucht krijgen, zo houd je de LV hoog. 1 X per dag de afzuiging even aandoen is voldoen, en daarna die LV weer ophoog krijgen.

 

Al zou je als ze aangeslagen zijn met overdruk werken, dan komt dus aan alle kanten van je hok lucht eruit. Dat houd in dat die ruimte waar het hok staat ook warm word, en daar overdruk ontstaat. Die ruimte zal vochtig/muf en warm gaan worden met schimmel tot gevolg.

 

Als ze eenmaal gaan ruiken, dan is met overdruk werken helemaal lastig. Dan moet je de ruimte waar het hok staat voorzien van een afzuig installatie met koolstoffilter. Allemaal extra werk voor wat ? Wil je graag dat je planten extra co2 hebben, koop dan een co2 installatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus een heel hoop meer werk en gedoe terwijl met onderdruk werken mischien even effectief is

Share this post


Link to post
Share on other sites

@n1ck1,

 

Idd wat rem zegt...en iedereen kweekt met onderdruk in zijn ruimte....mag wel ruiken maar niet stinken.

Zorgen dat je stekjes niet in de koude "verse" wind staan dan is het goed.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel db produceren jullie ventilatoren?

De fan zelf bedoel ik dan.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen decibelmeter, maar ongeveer net zoveel als een beetje flinke PC ? Een dB of 40-45 ?

 

Nog even over overdruk, hoezo ? Je kunt je hok toch gewoon fatsoenlijk luchtdicht maken, dat is toch geen enkel probleem ? Dan zet je een groot filter, of twee filters op de uitlaat, dan heb je een veel groter filteroppervlak van filters dat heel lang mee gaat...

 

Ik ga het zo doen van de zomer, maar dan zonder filter....

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu de slang van de inlaat voor een kachel gehangen dus er komt nu lucht van 22 graden binnen

en het is ook helemaal luchtdicht denk ik alles is afgekit en afgeplakt dus moet goed zijn

 

en over het geluid van de fan zelf is best stil maar hoeveel decibel precies zou ik niet weten.

ben nu net weer een paar uur aan het k#tten geweest om het geluid van de lucht die erdoor heen blaast sitl te krijgen.

ik heb mij filter en softbox buiten mijn hok hangen maar maakt egt een herrie.

als ik de slang tussen de softbox en het hok weg haal is het weg ik heb er al een langer slang tussen gezet maar ook dit helpt niet

het is ook geen constante toon maar een wapperend irritant geluid

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...