Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
irtimid84

keuze buitensoortjes 2009

Recommended Posts

Hoi een van de eerste posts dit jaar :oeps

 

ik zit een beetje te twijfelen tussen een automatisch bloeiende plant en wat gewone want je zit natuurlijk altijd wel met dat verduister probleem :) vandaar even een vraag of iemand ervaring heeft en de voor en nadelen zijn...

 

Hieronder enkele soorten van dutch pasion mss dat iemand ze kent?

 

 

Taiga

indoor, outdoor

Automatische Bloei

Taiga is een hybride van een automatisch bloeiende Ruderalis/Indica en Power Plant. Uit onze beroemde Power Plant genenpool selecteerden we een extreem vroeg bloeiende vrouwelijke Power Plant. Deze plant gebruiken we om vrouwelijk stuifmeel te produceren. Middels dit stuifmeel maken we gefeminiseerde zaden bij een geselecteerde vrouwelijke Ruderalis/Indica. Taiga groeit met dikke compacte toppen. De smaak en geur doen duidelijk aan Power Plant denken. Taiga is heeft een uitstekende oopbrengst voor zo’n kleine plant. Taiga vraagt geen speciaal voedingsschema en is daarom gemakkelijk te kweken. Potten van 1.5 tot 2.0 liter zijn groot genoeg om een goede oogst te garanderen. Voor een kwaliteitsoogst wil Taiga graag een plek in de volle zon. Taiga heeft een korte levenscyclus. Van zaad tot oogst in 8 tot 10 weken.

 

Hoogte van de planten: 50 – 60 cm

 

 

 

Tundra®

indoor, outdoor

Automatische Bloei

Tundra is een hybride van een Ruderalis/Indica (automatische bloei) met onze volle grond kampioen Passion#1. Wij hebben Passion#1 gekozen vanwege de uitstekende “volle grond” kwaliteiten: gezond (ziektebestendig), sterk, vroegbloeiend, zacht om te roken en een superieure smaak. Kruidig, limoen en grapefruit. Kleine bossige planten. Milde up-high.

 

Nog enkele gewone die ik overweeg

 

 

Passion #1 ®

outdoors

Passion #1 is een Indica variëteit die in de zeventiger jaren in Californië ontwikkeld is en in Holland sinds 1980 gekweekt wordt. Rookt zacht met een citrusachtig aroma en heeft een goede "high". Gemakkelijk te kweken. Groeit met lange compacte toppen, die vol zitten met hars (zeer vet). Een van de beste groene "buiten" variëteiten uit onze collectie.

THC: 18.6%

 

bloeitijd: 6 weken

oogsttijd: eind Sept., eerste week Okt.

 

Ik neem aan dat jullie me meer kunnen vertellen over deze varieëteiten

 

thanks & greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet dat dutch passion zelf de passion#1 aanbeveelt, zeiden ze tegen mij, zegt wel wat denk ik

 

succes ermee

 

groeten ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar waarom verduisteren?

Als je een basicseeds soortje neemt is dat gegarandeerd niet nodig.

Van buiten

voor buiten.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar waarom verduisteren?

Als je een basicseeds soortje neemt is dat gegarandeerd niet nodig.

Van buiten

voor buiten.

 

greetz Weetje

 

Vorig jaar heb ik enkele frisian dews gehad, het verduisteren doe je toch gewoon omdat je ze eerder wil afbloeien,.

Ik had 1 plant niet verduisterd scheelde hem 2-3 weken tot hij in bloei schoot.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

het verduisteren is niet noodzakelijk als de bloei snel genoeg in slaat,

de lichtgevoeligheid zeg maar.

Daar schort het bij de Frisian Dew (soms) aan.

Een vorm van zekerheid geef je jezelf altijd meer met verduisteren da's waar.

Anderzijds, als je een goed buitensoortje te snel afbouwt qua tijd,

schiet die snel in de bloei, maar breng je de plant in een versneel traject wat soms onsen kan schelen.

Ook bij verduisteren is het afbouwen van tijd dus soms een vereiste.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Passion#1 is zeker wel een fijne plant, :verrygood

 

Als ik me niet vergis, heette deze vroeger ''Amstel Gold''

Share this post


Link to post
Share on other sites
Passion#1 is zeker wel een fijne plant, :verrygood

 

Als ik me niet vergis, heette deze vroeger ''Amstel Gold''

 

Ja dat heb ik nog gehoord!

 

Iemand nog wat meer over tundra en of taiga? nog niemand bezig met een kweekje?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet verder nix van soortjes, maar wat ook belangrijk is dat je ze niet te veel stresst, geen licht snachts, niet te veel dieven en toppen er uit knippen enz kost een plant tijd om haar wonden te helen.

het handigst is een vroeg bloeier. mijn purples begonnen half juli al te bloeien.

 

jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik twijfel zelf ook wat voor soort buitenplanten ik dit jaar moet nemen.

Ik heb slechts 3 x eerder buiten gekweekt, 3x een soortje van Sensiseeds, maar ik ben nooit echt tevreden geweest wat betreft de wiet die van buitenplanten af komt en wat betreft de schimmelgevoeligheid en bloeiperiode. Veel last gehad van toprot ook.

 

Verduisteren is voor mij geen optie, en ik had het idee dat autoflower planten niet zo super goede/veel wiet opleveren (of heb ik dit verkeerd), dus ik heb geen idee wat ik als regulier soortje moet kiezen. Prijs maakt niet uit.

 

Het moet in ieder geval een soortje zijn die snel afbloeit (midden/eind sept iig) veel oplevert en bekent staat om goede wiet, die ook bereikt kan worden in nederlands klimaat.

 

Iemand suggesties of tips?????????

 

xodus

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep een kort bloeiende purple of de passion#1 van dutch passion of de frisian dew van dutch passion.

 

tenminste volgend DP dan he?!

 

groeten ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi iedereen,

 

Tis dus 10x tundra geworden en 5x lowrider 1

 

vandaag alles in orde maken om te beginnen kiemen, hokje terug in elkaar zetten , lampen netjes plaatsen en zekeren! dit jaar ga ik starten met 3Tl 840 coolwith .. Voeding aanmaken, en hopen op een mooi resultaat.

 

IK had graag een enkele tundra of 2 lowriders omgeruild tegen een goede haze plant!....

 

 

fotos volgen later

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...