Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hoi. Ik heb een vraagje. Ik heb sinds 3 dagen ineens last ervan dat heel wat blaadjes zomaar slap gaan hangen of dood zijn. Het gaat om amnesia plantjes in 20 liter potten. Ik heb ook een verslagje hier de link: http://www.wietforum.nl/6x-Amnesia-haze-t53403.html . Hier staat alle info verder op.

 

Maargoed ze staan nu dus op 1 dag na 5 weken in de bloei. Ik geef ze deze week voeding met een ph waarde van 5,8 en een ec van 1,8 en ik gooi er groeistimulator van bio-g-power bij.

Nou had ik dus 2 dagen geleden me plantjes ingespoten met een middel tegen meeldauw. Misschien dat het daardoor komt ik weet het niet. Het is overigens maar bij 2 v/d 6 plantjes.

Ik heb hier 2 foto's:

gallery_20743_7482_406323.jpg

gallery_20743_7482_352312.jpg

 

Kan het zijn dat mijn temperatuur te laag of te hoog is? hangen mijn lampen te hoog of te laag? Of is de luchtvochtigheid niet goed??

Temperatuur met lichten aan is 27 graden en ze hangen 60cm hoog(2x600W) Temperatuur met lichten uit was laatste paar dagen ineens 15,8 graden ging niet helemaal goed.

 

ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen, grtz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand suggesties??? ik wil namelijk niet dat het zich uitbreid..

grtz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed dat je ergens op de stammen bothrytis hebt.

 

Zoja, die plekken direct met een schuursponje waterstof peroxide 3% of vedund chloorwater, dettol of zo schoon maken.

 

Daarna de hele plant spuiten met Teldor van Bayer, of Topsin-M.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet zeggen dat ik een ph van 5.8 wel erg zuur vind,

Ik zelf hou altijd ongeveer 6.3 a 6.4. aan.

 

Geef je ook wel eens alleen water tussendoor ,

Zo niet zeker doen ,.....want dan denk ik aan geblokkeerde wortels door

gekristalliseerde voeding.

 

Of zijn de bladeren niet gewoon verbrandt door na het spuiten met anti meeldauw de lamp

aan te hebben laten staan!

 

Suc6,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb ik dit zelfde probleem..

Wat zijn de gevolgen als je er niks aan doet?

ik had meer het idee omdat de plant echt groot was en dicht bij het licht was en dus begon te verbranden.

 

Heb ik dit ook mis? (bijmij was het echt het blad, stonden met hun 5 punten beetje naar beenden te hangen en geel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou had ik dus 2 dagen geleden me plantjes ingespoten met een middel tegen meeldauw.

=======================================================

 

Verkeerde concentratie gebruikt??

Toch niet gespoten met de lampen aan hoop ik he??

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah dat zal het probleem wel zijn dan ik heb gespoten terwijl het licht al aan was en de lampen hingen ook heel maar 40cm derboven, maar het gekke is dat dit niet eens de hoogste plantjes zijn en bij de rest is het nergens te vinden. Maargoed inmiddels hangen de lampen op 60cm hoogte en het is niet verder meer gegaan. Meeldauw heb ik nu iig geen last maar van :oeps ghehe.

 

GRtzz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...