Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Art

Vijf Alaskan Ice in de tent.

Recommended Posts

@Dr Greenthumb,

 

Nog even en jij hebt alle soortjes van Greenhouse gehad :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen Art!

 

Ik kan maar 1 ding zeggen, je hebt het goed gedaan!

Jammer van de pheno maar de andere planten zijn lekker dik kwa toppen en zien er goed uit!

 

Zijn er al wat grammen bekend ?

 

Gr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen Art,

Wat mooi dat je met je eerste oogst al meteen flinke toppen te pakken hebt!

Rookse, Greetz Thomas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles hangt te drogen,heb gisteravond de eerst geoogste(van de foto) verder geknipt.

De opbrengst van deze plant is ongeveer 60 gram droog,dit is de plant waar het minste aanzat.

Ik schat de totaal opbrengst zo tussen 200 en 250 gram voor drie planten,nog even wachten.

 

Als ik goede pheno's had gehad had ik zeker richting de 400 gram gehad.

De kwaliteit is goed,wel zijn alle drie dames verschillend van geur en smaak.

Knippen ging makkelijk vergeleken met buitenplanten.

 

Door het buigen van de dames waren er weinig fluffy toppen,ook de topjes beneden zijn mooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat word een mooie opbrengst, proficiat!! B)

Kan je weer even voorruit he!

 

Alvast prettig weekend in het vooruitzicht!

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice, geniet er maar van B) . Het is je uiteraard gegund!!! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, maar dat is een mooie opbrengst alsnog. En dan nog een stuk hasj.

Reken ik het om watt (600)/gram (200-250) (min 2 van de 5 planten)

,dan heb je het gewoon erg goed gedaan. Want volgens mij was dit jouw eerste kweek ook.

 

Ik heb er in ieder geval veel van geleerd, thanks voor het verslag en ik hoop

dat het plantje een heilzaam effect heeft.

 

Want je gebruikt toch cannabis op medische gronden? Kun je mij vertellen waarom je voor deze soort hebt gekozen?

 

Ik ga namelijk ook kweken op medische gronden en het is voor mij nog een beetje een zoektocht naar de beste soort,

al geeft shopwiet wel iets van een indruk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

De opbrengst komt op dame1 58gr,dame2 78gr,dame3 74gr,plus zo'n 5gr eerder gesnoept maakt 215gram totaal van drie dames.

Jammer van de twee anderen want dat is niets,gebruik het voor de thee.

Ben blij dat ik voor een dikke drie maanden van de coffeeshop verlost ben :(

 

@stekkiegebrekkie,

 

Het is mijn eerste binnenkweek,vorig jaar twee plantjes op het balkon.

Ik gebruik op medische gronden,werkt beter dan chemische pillen.

 

De soort is eigenlijk een gok,ik zoek soortjes met een hoog thc gehalte maar probeer ook graag wat uit.

Volgende ronde wordt drie keer Mount Cook van Kiwiseeds en twee Amnesia Haze van Royal Queen Seeds,allen gefeminiseerd.

Door veel zaadbanken uitteproberen hoop ik mij favoriet tegen te komen.

 

Ik kies voor fem zaad omdat ik me perse aan vijf planten max te houden en het soms moeilijk is om aan goede stekken(soortjes) te komen,buiten altijd die Powerplant.

 

Wel is het plan om later een moeder te maken van een soortje van sannie en dan steeds rondes van vier planten.

Ik heb laatst Killing Fields geproefd,was lekker!

 

De Alaskan Ice is trouwens lekker,smaak tussen haze en white widow in,en stoned en high gecombineerd,wordt er in ieder geval heel vrolijk van,jammer dat de zaden zo onstabiel waren/zijn,heb er nog tien liggen maar zaai ze voorlopig niet.

Het is geen compacte wiet maar lekker plakkerig en kruidig.

 

Nomar krijgt binnen twee weken een sample voor het rookverslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey art,

 

Toppie dat je weer een tijdje niet naar de shop hoeft, spaart je weer geld :)

Ben benuwd hoe die gaat smaken.

Ik zie dat je er 2 van de Amnesia Haze gaat planten, je hebt vast de datum gezien, meen iets van 11-09 kan dat?

Misschien kan je de overige 3 buiten zetten? Het is maar een idee he.. ^_^

weet niet of de kiemkracht ver achteruit gaat na datum :(

 

Laat het smaken in de verdamper :(

 

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bedoeling is om de andere drie eind September te zaaien,na de volgende ronde,op deze manier heb ik wat variëteit :(

Op het zakje staat 11-2009,moet toch geen probleem zijn om eind sept tot begin october te ontkiemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij ook niet, zou nog te gek voor woorden zijn :(

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Art, voor een eerste kweek echt lekker hoor, onder deze omstandigheden. Ik heb het verslag vanaf het begin gevolgd en het zag er goed doordacht uit.

 

Ja, mijn interesse ligt m er ook een beetje in dat ik op medische gronden ga kweken. Ik stond voor hetzelfde probleem; de gedoognorm. In de mediwietverklaring wordt heel expliciet gesteld met een beroep op de noodtoestand, het eigen belang boven de wet te stellen, door maximaal 10 planten te kweken.

 

Dat is nogal wat, om dat zo hard te stellen, maar niet zonder reden. Mediwiet is een heeeel ander verhaal dan gebruik als genotsmiddel. Maar toch is er de vrees dat mijn situatie niet tot zijn recht komt. Kut is dat he? Ik denk dat het damn maar met 5 planten ook wel moet lukken en heb daarom een kanttekening gemaakt bij die bepaling in de mediwietverklaring.

 

Zou ik dat niet doen dan kan ik niet goed kweken. 5 zaadjes erin, afwachten; 3 mannen en ik kan stekken gaan maken of opnieuw zaaien totdat er uiteindelijk 5 vrouwelijke planten overblijven. De 1 is al 30 en de ander komt er net uit, dus dat wordt ook een rotzooi in het hok. Bovendien duurt het eeuwen voordat een kweek eindelijk klaar is. Een moederplant in beheer nemen vergt weer allemaal extra faciliteiten en minder planten om af te bloeien dus dat verdient ook niet mijn voorkeur. Gefeminiseerd zaad is een compliment op het betrekkelijke beleid waaruit volgt dat bij kweek op kleine schaal ook de mannetjes onder de norm vallen. Gefeminiseerd zaad is een bodemloze put en er kleven in mijn ogen nog wel meer nadelen aan.

 

Precies 5 planten? Dat is dus geen doen! Des te meer vind ik het wrang voor de gebruiker op medische gronden. Dat vond de rechter zeker ook toen hij het telen van wiet op medische gronden boven het gedoogbeleid onder omstandigheden goedkeurde.

 

Maar goed, mijn kanttekening bij die bepaling in de mediwietverklaring is er dus 1 van (uitgaande van de huidige situatie) "Ik neem de gedoognorm in hoofdzaak in acht; alleen voor selectie hanteer ik een maximum van 10 planten en dan blijven er 5 planten over die worden afgebloeid".

Ik speel enigszins op veilig maar toch staat niet de gedoognorm centraal, maar medisch gebruik. Ook wanneer ik 5 planten zou hebben staan, en sepot met afstand wordt gevorderd, zou ik daar niet in meegaan maar de zaak aangaan. Dus op dat moment verlaat ik wel het kader van het gedoogbeleid. Zou jij dat niet doen dan? In dat geval kun je je afvragen of t het al met al wel waard is om je zo strikt aan de gedoognorm vast te houden.

 

.... Dit verhaal wordt te lang :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stekkiegebrekkie,

 

Ik begrijp wat je bedoeld,maar het ligt ook aan het feit of je in een huur of koopwoning woont.

Woningbouw verenigingen stellen ook bepaalde eisen,en met een gezin wil je zo weinig mogelijk gedonder hebben.

Triest is het wel omdat deze mensen niemand tot last zijn............................................. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik wilde eigenlijk ingaan op "de zoektocht naar het ultieme medcinale plantje", maar de dramatische praktijk staat daar weer eens aan in de weg. :( Komt nog wel, als we op gelijke voet staan, kunnen we misschien wel sampels uitwisselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes art :(

 

op naar de volgende ronde :(

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Artjee :D

Jou pakket was net als die van Schenkie de snelste van allen :( 2 behoorlijke samples

wauw ook jij heel erg bedankt!! Mijn weekend kan niet meer stuk!! :nerd

 

Zo hier dan het rookverslag :D

 

Rookverslag

Soort: Alaskan Ice

Grower: Art (1ste ronde!)

Breeder: Seeds Greenhouse

Bloeitijd: 64 zondagen / gecured heb ik begrepen?

 

Uiterlijk: 8Mooie lange top met wat meer blad maar zeer netjes voor de eerste ronde!

Geur: 9Zeer overheersend zoals ik al bij Schenkie in het rookverslag vertelde kreeg de beste man van de CV-ketelmaatschappij een glimlach ervan ;) Het laat me denken aan een snoepjestrommel!!

Smaak: 8.5 Zeer zacht in de keel. Dus al redelijk gecured (kan na tijden alleen maar beter worden :P ) maar nu al zeker aromatisch wietje.

Effect: 8Een high die je anders naar muziek laat luisteren.

Zeer relax en je voelt hem vooral in je hoofd. Zeker een aanrader.

 

Overall: 8.4

Voor de eerste ronde kan ik niet meer zeggen dan dat het je zeer goed afgaat.

Helaas waren niet alle plantjes potent maargoed je hebt toch iets moois ervan gemaakt :P

Keep it green en prettig weekend!

 

Ook jij smakelijk he!! :P

 

grtzzz

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi rookverslag,doet me goed :P

Het zat pas zo'n drie dagen in de wekpot,dus zeer licht gecured maar de smaak is goed.

Twee weken voor de oogst alleen water en de laatste drie dagen in het donker zonder water.

 

De zaadjes voor de volgende ronde zijn gezaaid,als ze opkomen komt er een nieuw topic.

Jij ook bedankt Nomar en laat het je smaken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...