Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jonkoman

110xPP Onder 6x600Watt Tweede Ronde

Recommended Posts

Na een teleurstellende eerste ronde ga ik het nu weer proberen.Had eerste keer maar 1200gram,maar lag er ook aan dat ik maar 54 dames had staan,dit omdat het niet anders kon met me budget.Dus nu met 2x zoveel dames dus hoop 2x zoveel opbrengst. :D Nou genoeg gelul nu komen de feiten.

 

De dames zijn gister erin gegaan.

 

110x pp stekken

10l potten

3250m3 softbox(zelf ook extra geisoleerd)

actieve inblaas weet niet hoeveel m3

6x600watt (2xgreenpower en 4xt-plus)

Brons Fancontroller(zo'n goedkope)

Aarde Plagron en H&G Light-mix

 

Heb deze keer gekozen voor de hele lijn van Canna.

 

med_gallery_19379_6631_350460.jpg

 

Nu de dames.Heb weer stekken van zelfde leverancier moeten halen en ja die waren al niet de mooiste en hadden ook TMV ofzo dus ja bij deze zelfde verhaal.Had ook niet beter verwacht :verrygood .

 

Zat 1 bij nou ja kijk zelf maar dat noem je niet echt een stek ;)

med_gallery_19379_6631_969082.jpg

 

en de mooire,is beetje 50/50

med_gallery_19379_6631_570362.jpg

 

En dan nu een totale plaatje voor zover het kan.

med_gallery_19379_6631_222725.jpg

 

med_gallery_19379_6631_167891.jpg

 

Ze krijgen nu alleen nog rhizotonic met water.Heb gekozen om deze keer niet af te zuren.Had vorige keer rond de 5de week bloei last van calcium tekort kijken hoe dat nu gaat.

Temp. is rond de 28graden

Lv tussen de 75-100%

 

Heb met me domme hoofd vergeten om extra stekken te bestellen dus maar hopen dat er geen afvallers zijn :lol:

 

 

Eindelijk me eigen verslag ;) .Hoop dat jullie me advies gaan geven en ervan genieten en andere ervan leren.

 

En zoals een echte liefhebber ga ik effe :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ermee, mooie opzet.

Hoop inderdaad dat je dit keer minimaal de 2k haalt. ;)

 

 

Groeten,

 

L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Big L ja dank je.Me doelstelling is wel de 2,5kg maar ja dat kan ik nog alleen maar hopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 4 Groei

 

De meeste dames zijn inmiddels aardig aangeslagen zeg maar,er zijn wel wat achterblijvers maar nog geen doden :D .

 

De dame die eigelijk maar een blad was aan een stengel lijkt het wel te gaan halen ;)

med_gallery_19379_6631_498079.jpg

 

Voor de rest krijgen ze nog steeds alleen water met rhizotonic(10L op 40ml).Ongeveer 150ml per plant per dag.Ik besproei ze regelmatig(4-5x per dag) soms met alleen water onafgezuurd.

Temp 28-29 gr

Lv 70-85%

Ik heb alleen net wel gemeten dat wanneer je water met rhizotonic mix de ph rond de 10.5ph is,maar ja ze lijken er geen last van te hebben.De ph van me water is normaal 8,5.Voor de rest niet veel te melden.

 

med_gallery_19379_6631_505466.jpg

 

med_gallery_19379_6631_276806.jpg

 

Volgend ekeer maak ik fotos zonder lampen aan,maar ja is eigelijk nog niet zo spannend :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, je hebt veel licht hangen, dus het zal straks wel spannend worden :lol:...

 

Ik kijk wel mee hoor!

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kees leuk dat je meekijkt ;)

 

Dag 5 groei onder 23/1 cyclus

Temp 28-25graden

Lv 50-80%

Ze krijgen nog steeds alleen water met rhizotonic.

Voor de rest niet veel boeiend te melden.

 

 

Er zijn drie die het niet gaan halen,blijven erg achter ;) .Ik denk dat ik deze 5-7dagen extra groei geef in andere kamer.

med_gallery_19379_6631_845687.jpgmed_gallery_19379_6631_232514.jpgmed_gallery_19379_6631_260341.jpg

 

De rest loopt beetje 50/50 sommige gaan beter dan de rest.

 

Hier de wat mindere :lol:

med_gallery_19379_6631_769347.jpgmed_gallery_19379_6631_349091.jpg

 

En de betere :D

med_gallery_19379_6631_43004.jpgmed_gallery_19379_6631_374033.jpg

 

Volgende ronde zoek ik zeker een andere stek leverancier want de dames hebben zeker 14-20dagen groei nodig denk ik aangezien ze zo klein waren :lol:

 

 

En ooh ja bijna vergeten een totale plaatje dan :D

med_gallery_19379_6631_367860.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou als ze 14-20 dagen voorgroei nodig hebben is wel erg lang zonde van je tijd.

wel mooie ruimte moet je zeker wel wat goeds mee kunnen doen blijf je volgen

in ieder geval succes.

 

groetjes parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Parve ja vorige keer hadden ze ook 14 dagen voorgroei gehad en toen waren ze ook maar 60-75cm geworden dus ja.Ik denk dat dat ook meehielp aan de slechte oogst.Ik zie wel hoe ze gaan ieder geval thanks voor het volgen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kerel,

als eerste veel suc6 met je nieuwe kweek :lol:

maar ;)

* zuur je water met de rhizotonic wel ff af want zoals je al gezien hebt knalt de p.h omhoog.

* elke dag 150 ml water is teveel hoor :D

* doe rustig aan met de canna voeding want je geeft snel teveel.

* knip de volgende keer van de groote fanleaves 2/3 van het blad af om teveel verdampen tegen te gaan. ( maximaal 2 bladeren )

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jonkoman,

 

Zonde van de slechte stekken :lol: maar het komt wel goed :D

zodra je in de bloei zit ben je deze 14 dagen alweer vergeten.

succes en ik ga je volgen, zowel met commentaar als op de achtergrond.

 

gr

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ KFK Thanks

 

*Wat voor ph moet ik hanteren dan 6.0???En,ja dan moet ik de rest van de kweek blijven afzuren niet dat het een moeite is ofzo ;)

*Ok zal ik rekening mee houden,maar was maar een indicatie ik geef de grotere meer water dan de kleine.En kijk gewoon hoe droog de aarde is.Moet denk ik maar een blumat gaan halen.

*Met voeding ga ik net als vorige x beginnen.Eerst een 1/4 van de opgegeven hoeveelheid en dat bouw ik dan op(1/2,3/4 enz.) aangezien ik geen ec meet :D

*Ja van de stekken die het zwaarst hadden heb ik dit ook gedaan :lol:

 

 

@Nomar ja man echt kut,maar ja positief blijven denken ze staan er toch al ;) Dank je wel.

 

 

Heb op het moment nog steeds alleen 3 lampen aan boven de dames die het kleinste zijn kijken of ze dan de rest beetje in kunnen halen.

 

 

Vandaag geen fotos,die komen wel als ze alleemaal hun best doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

 

* ik had in mijn vorige kweken de P.H voor de pot-dames tussen de 6.2 en de 6.4.

* nu dus 6 dagen groei he en dan vind ik iedere dag water geven toch wel best veel hoor, ik zelf geef mijn dames om de 2-3 dagen weer wat water langs de stam.

want wortels hebben ze nog niet zoveel he :D

* met de cana lijn is het niet verkeerd om een E.C meter aan te schaffen want het is een verdomd sterk goedje :lol:

* zorg dat je de L.V de eerste 3 week zekers tussen de 65 en 80 % hebt.

* maar gooi dan wel ff de koolstof filter uit je hok omdat een L.V hoger als 70% slecht voor je filter is, en aangezien ze de eerste weken nog niet stinken kan dat wel.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit jonkoman!!!!!!

als je weer een nieuwe ronden gaat draaie weet ik nog wel een goeie stekke boer weet niet of je uit noord-holland komt???? maar in iedergeval sterkte met deze sletjes !!!!!!

 

 

 

gr wietparkiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ KFK Ok ik zal de ph maar verlagen dan naar 6.2.Zal ook je raad volgen en effe 1-2 dagen geen water geven alleen beetje sproeien misschien.Ga denk ik ook gelijk een e.c meter aanschaffen misschien dat dat de vorige keer alles heeft verpest.En ja afzuiger staat nog steeds uit en de L.V is wel ok :lol:

 

@ wietparkiet ja dank je maar heb al wat voor volgende keer geregeld :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ KFK Ok ik zal de ph maar verlagen dan naar 6.2.Zal ook je raad volgen en effe 1-2 dagen geen water geven alleen beetje sproeien misschien.Ga denk ik ook gelijk een e.c meter aanschaffen misschien dat dat de vorige keer alles heeft verpest.En ja afzuiger staat nog steeds uit en de L.V is wel ok :lol:

 

@ wietparkiet ja dank je maar heb al wat voor volgende keer geregeld :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooh zie nu pas dat ik dubbel heb gepost :D

 

Update 8dagen groei onder 23/1 cyclus.

 

Temp. 25-30graden

Lv 50-75%

Vandaag heb ik ze voor het eerst wat Terra vega meegegeven 5ml en 20ml rhizotonic op 5L water afgezuurd naar ph6.2.Ik heb ze gewoon ermee besproeid.

 

 

De dames beginnen nu lekker te gaan.De kleinere staan al 3 dagen onder de lampen zodat ze de rest inhalen en ze zijn al aardig op weg.Vandaag is laatste dag dat ik dit doe,daarna nog paar dagen om en om 3 lampen aan.

 

Hier paar fotos

med_gallery_19379_6631_97738.jpgmed_gallery_19379_6631_810835.jpg

 

Deze 2 lopen te veel achter.Ik laat ze gewoon staan denk ik wel jammer :lol:

De eerste was die met 1 blad en de andere lijkt stil te staan,maar ze heeft wel wat wortels.

med_gallery_19379_6631_1000670.jpgmed_gallery_19379_6631_999991.jpg

 

Hier kan je beetje het verschil zien in hoogtemed_gallery_19379_6631_470104.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo te zien slaan ze aan bij je jonkoman

bij mij w8ten ze nog effe :lol:

 

gaat helamaal goed he

hou dat zo.

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er leuk uit jonkoman!!!!!!

als je weer een nieuwe ronden gaat draaie weet ik nog wel een goeie stekke boer weet niet of je uit noord-holland komt???? maar in iedergeval sterkte met deze sletjes !!!!!!

 

 

 

gr wietparkiet

 

Ik kom wel uit NH... en als je een goeie weet:D:D:D

hoor ik het ook graag

 

L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zols je boven kan lezen zit ik met een grote probleem.De dames sgtaan al 2 dagen in het donker en ik moet nog steeds kijken hoe ik dit ga oplossen.Denk dat ze allemaal eruit moeten en maar Energieleveracier bellen.Vind ik wel fucking zonde man. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, laat ons eens een foto zien.

misschien is het allemaal niet zo erg als je denkt.

want om nu meteen alles weg te gooien is ook en beetje zonde.

 

hopelijk horen en zien we snel van je.

 

groetjes stampertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

de kwh meter in de meterkast is gewoon doorgebrand.kan geen foto plaatsen ivm serienummer op dat ding enz,maar ja heb zoiezo een elektromonteur nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hola

 

tja das kut man ,ik snap ook niks van electriek :rolleyes: ,ooit 1 gevoeld daarna bang voor geworden ,een penlight batterijtje is al teveel voor me :wtf: :wacko: :smoke :lol: :lol:

 

 

ennuh + puntje ,potten mooi gevuld ,maar wel ff de hele pot bewateren he ,anders droge stukken in je pot ,geen vocht ,geen wortel

 

 

 

 

 

 

 

mvgr thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...