Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DURBAN J

het grote "erg vroege" 2009 Guerilla experiment

Recommended Posts

Ik weet het ik ben waarschijnlijk errug vroeg ;)

 

maar toch ,

 

hier mijn verhaal .

 

van de week was ik wat in me hok bezig met een beetje opruimen enzo ... het zonnetje scheen mooi buiten en ik had natuurlijk de lente kriebels alweer ! tijdens mijn tocht door alle rotzooi vond ik me oude aquarium en kreeg ik ineens een id voor een experiment !

 

het grote "erg vroege" 2009 Guerilla experiment

 

Mijn aquarium is 60x30x40 , er zit een 15W TL boven en ik heb nog een water verwarmings element erbij . Ik bedacht me ook dat ik nog een stuk of wat zaden heb liggen in "mijn" lade, paar stukken zwart/wit plastic , piepschuim enz ....

Allereerst heb ik mijn aquarium eens grondig schoongemaakt met de nodige desinfecterende middelen . daarna, (in een hoekje van mijn hok) heb ik aan alle buiten kanten van mijn aquarium isolatie geplaatst. nadat dat voor elkaar was heb ik de binnenkant bekleed met een laag zwart/wit folie.

 

Toen dit klaar was heb ik 40 liter water in het aquarium laten lopen en daarop een laagje piepschuim gelegd . dit heb ik met twee redenen gedaan ... ten eerste : de zaden liggen hoger door het water dus dichter bij de 15W TL en ten tweede : er is nooit geen tekort aan luchtvochtigheid :verrygood daarna heb ik mijn verwarmings element erin gehangen in het hoekje wat daarvoor bedoeld is en deze aangezet plus natuurlijk de 15W TL .

 

zo ziet het er uit :lol:

 

gallery_20959_7330_65432.jpg

 

Voordat ik mijn zaden in me aquarium geplant heb wilde ik natuurlijk wel eerst weten of het er wel aangenaam genoeg is voor de "dames" ??? (hoop het wel iig)

Na 24 uur testen blijkt dat het er de ideale temperatuur is +/- 24 graden , en de luchtvochtigheid is ook aangenaam 76 % !!!

 

Tijd dus om de zaden te planten

 

meestal doen we dit in een pitpot of in zaai en stek aarde maar ik dacht, omdat we nou toch aan het experimenteren zijn:) wil ik wel eens wat anders proberen .. Ik heb nog nooit mijn zaad laten ontkiemen op steenwol en toevallig had ik nog een aantal steenwol stekblokken liggen .

Zo heb ik het dus ook maar gedaan ..

 

eerst een gaatje geprikt met een schroef +/- 1,5 CM diep en daar de zaden in gedeponeerd.

 

gallery_20959_7330_408993.jpg

 

daarna water op de blokjes met een PH van 6,0 ende blokjes in de bak

 

gallery_20959_7330_342189.jpg

gallery_20959_7330_177438.jpg

 

De tijdklok op 20/4 gezet en de bak gesloten .... nu afwachten !

 

tijdens het wachten hoefde ik natuurlijk niet stil te gaan zitten . Want ik moest natuurlijk nog op zoek naar een geschikte plaats voor mijn guerilla tuin !

Dus ben ik in de auto gestapt met mijn schoonvader ... een Ouwe Hippie & uber cannabist !!!!! gezellig onder het genot van een stevige joint op zoek naar geschikte lokaties ! Tijdens onze reis door bos en hei met onze honden zijn we heel wat mooie lokaties tegen gekomen en eigenlijk teveel mooie lokaties voor zo "weinig" planten ! ondanks dat we niet nuchter waren kwamen we al snel op het briljante id om dan maar meer zaad aan te schaffen :lol:

Thuis aangekomen hebben we plannen gemaakt om een aantal van deze lokaties schoon te gaan maken en daar onze dames groot te gaan brengen ! maar meer hierover in een later stadium van dit topic !

 

24 uur nadat de 23 blokken de kast in gegaan zijn heb ik al 18 opkomende spruiten !!!

 

gallery_20959_7330_175762.jpg

 

ik houd jullie op de hoogte !

 

GRTZZ DURBAN J

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot dusver gaat het prima in m'n aquarium ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

01/03/09 !!!! 48 uur in het experiment ;)

 

tot mijn grote verbazing groeit het allemaal erg goed in mijn aquarium ...

 

24 uur na de vorige foto van deze spruit is er een groei van wel 3 cm aan de bovenkant en aan de onderkant van het blokje komt de wortel alweer door ... van de 23 zaden staan er nu 18 al lekker te zonnen ... (allemaal purple)

 

vanmiddag ga ik met mijn schoonpapa en de hondjes een begin maken met het schoon en gereed maken van onze guerilla locaties .. zijn zijn erg afgelegen en van s'morgens vroeg tot 's avonds laat lekker in het zonnetje !

 

maar meer over onze locaties in een later stadium ! (waarschijnlijk vanavond al :verrygood )

 

eerst ff twee fotootjes van de spruitjes

 

gallery_20959_7330_329442.jpg

 

gallery_20959_7330_235046.jpg

 

 

TOT SNEL !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat mooi en groeizaam,

houd je de onderkant goed in de gaten?

niet te lang wachten met overptten en suc6 met deze vroege start.

 

Greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

02/03/2009 72 uur in het experiment !!

 

@ weetje

 

ik houd de onderkant goed in de gaten en die ziet er nu zo uit !

 

gallery_20959_7330_174404.jpg

 

duidelijke groei aan beide kanten van het stek blok ! ik verbaas me over hoe snel het groeit

 

van de 23 heb ik nu 20 opkomers ( dat gaat lekker dus) nu maar hopen dat er veel dames en weinig heren bij zitten !!

 

gallery_20959_7330_364246.jpg

 

ook zijn mijn schoonhippie en ik gister weer verder gegaan met onze locaties ...

 

we hebben een stuk schoongemaakt en tot onze vreugde ontdekte wij dat deze locatie uit veengrond bestaat dus hoeven we geen grote gaten te graven om daar bemestte aarde in te gooien ...we gooien wel een tab onder elke zaailing ... maar al met al redelijk perfect dus !

 

gallery_20959_7330_1418912.jpg

 

tot zover de update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit ,ik ga het volgen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

update : 03/03/2009

 

de dames worden groter en groter .. van de 23 hebben uiteindelijk 17 spruiten het overpotten gehaald

 

15 X purple & 2 X Verrassing

 

gallery_20959_7330_278434.jpg

 

gallery_20959_7330_278362.jpg

 

de wortels ontwikkelen ook prima :lol:

 

ik moest dus maar eens gaan overpotten!

omdat ik geen kleine potjes meer had en omdat de growshop al dicht was moest ik een alternatief vinden ...

na wat sneupen in de kast kwam ik nog wat plastic bekertjes tegen,

dus heb ik die maar gebruikt :lol:

 

het blijft uiteindelijk een experiment :verrygood

 

gallery_20959_7330_828865.jpg

 

tot de volgende update ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man gaat lekekr daar heah ... nice om te zien :lol:

 

1 tip zorg dat het licht op een of andere manier dichter op de plantjes komen ...

 

ze groeien namelijk niet helemaal geweldig maar ze strekken !!! voor dat je stammetjes het niet meer aankunnen en gaan kankken zal ik dit als ik jouw was tog ff aanpassen

 

voor de rest ziet het er allemaal zeer leuk uit :D

 

suc6 dit jaar

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@masteryero

 

Zoals je al aangaf begonnen mijn zaailingen zich wat te strekken ... dus heb ik de ruimte tussen lamp en plant aangepast!

 

later vandaag weer een update (denk ik)

 

grtzz DJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er erg leuk uit :lol: leuk dat het aquarium zo goed werkt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Durbin :D tof met je schoonvader zoeken en ploeteren.

Helaas heeft mijn ouwe iets aan de rug maar een hippie is die wel degelijk :verrygood

Grond ziet er goed uit, ben benuwd wat het word en ze willen wel!

 

Licht inderdaad korter op de plantjes want ze knakken anders heel snel.

updatetje mag wel ;)

 

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geniaal idee, geniaal plan, geniaal geschikt voor mij! :D

Heb ook een aquarium + verwarmingselement + tl-bak voor erboven.

Met het water erindoen vind ik een slim idee zeg!

 

Denk dat ik het ook zo ga fixen.

 

Thx voor de inspiratie :verrygood.

 

MvG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok !!

 

wegens een sterfgeval in mijn vriendenkring ff tijdelijk geen forum

 

maar na lang wachten hier dan een update ...

 

nadat mijn aquarium te klein werd en het nog te koud buiten was , moest ik een alternatief vinden om de zaailingen groot te laten worden ...

 

nadat ik weer is in mijn bekende hok op zoek ging naar mogelijkheden vond in daar nog wat plaat materiaal en ander houtwerk .. ook had ik nog twee TL balken (hoeveel watt weet ik nu niet en heb geen zin om op te staan om te gaan kijken , ben STONED).maar dus, ik had de mogelijkheid om een kist te maken en om daar licht boven te hangen! zo gedacht zo gedaan ... kist gemaakt ... binnenkant bekleed met piepschuim en daarna alles bedekt en met witte folie

 

hier foto's :

 

gallery_20959_7330_571227.jpg

 

gallery_20959_7330_67797.jpg

 

16 potten gaan erin

 

gallery_20959_7330_331693.jpg

 

TL erboven

 

gallery_20959_7330_371486.jpg

 

en zo staat de bak naast het AQUARIUM ... :verrygood

 

gallery_20959_7330_692549.jpg

 

plant foto's volgen morgen wel) ZE STAAN In Ieder Geval AL BUITEN )

 

tot zover m,n update !

 

het lijkt een beetje rommelig .... maar gezien de omstandigheden vind ik het wel genoeg !

 

Grtzz DJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit die bak, past mooi :D

Kan er ook een dekseltje op ofzo?

Ik gok op 37W tl's ;)

 

Fijn dat je ze buiten kan laten bakken.

Hier gaan ze ook naar buiten overdag :verrygood (kriebels!)

 

Kweek ze!

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

He man,

 

Gecondoleerd, hoop dat het biertje, lekker blowtje en het kweken je beetje afleiding geeft. :verrygood

 

Ziet er verder netjes uit maar is het lichtdicht? Lijkt niet of heb je een deksel erop?

Ik blijf je volgen

 

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...