Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
11literpot

zieke planten beter maken

Recommended Posts

hallo allemaal ik zou zo graag eens een verslag willen zien waar daadwerkelijk een plant met een ziekte of een tekort

weer helemaal opknapt

er staan foto,s genoeg met zieke planten en daarbij heel veel goede raad wat je er aan zou kunnen doen

maar nergens een verslag dat je de zieke plant weer op ziet knappen :verrygood

of wel?

 

mvg 11ltrpot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welaan, wat let je. :verrygood

 

Neem turfmolm en vul daar tig potten mee. voeg nu water toe, maar "vergeet" per pot steeds een element.

 

En dan nog alle variabelen in pH..................... :)

 

En dan nog wat variabelen in voeding, en als je dan toch bezig bent, doe het ook gelijk even met bio oplossingen. :P

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ hjm het geval is

 

als ik eenmaal een zieke plant heb krijg ik ,m niet meer opgeknapt, als bladeren gaan roesten of geel worden door een tekort of iets dergelijks lijkt er geen redden meer aan en begin ik weer opnieuw

ondanks dat ik van alles probeer

zou graag eens zien of het een ander wel lukt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je plant eenmaal in de bloei staat is het vaak alleen redden wat er te redden valt. In dit topic heb ik meeldauw met succes bestreden... Dus het kan wel. Voedingstekorten kunnen in de bloei vaak nog wel een beetje bijgesteld worden.

 

TMV is een virus dat uiterst lastig te verwijderen is, het schijnt mogelijk te zijn door de allerverste cel te kloneren, op TC maar dat heeft ook nog een geluksfactor... 80-90% lukt niet.

 

Ongedierte, tsjah... Die zijn te verwijderen...

 

Schimmels, worden vaak lastig, zie zonnebank.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van alles proberen helpt niet. Je verspild tijd, waarin het probleem steeds groter wordt.

 

Sommige dingen moet je ook in huis hebben, zodat je direct in kunt grijpen, ook in het weekeind.

Als je dan eerst nog moet halen of bestellen schiet het niet op.

 

Bladeren waar al de gaten in zijn gevallen door Ca gebrek zullen niet herstellen, maar een geel blad door Mg/N gebrek zal snel bijkleuren met magnesium nitraat. (tenzij het echt te gek is)

Ook tekorten aan P en K zijn snel te verhelpen, als je de juiste spullen in huis hebt.

 

Ook als een plant al helamaal onder de webben van de spint, ben je wel heel nalatig geweest en zal ook de remedie langer duren.

 

Kort en goed, infomeer je en bevoorraad je voor je problemen hebt.

 

Regeren is vooruit zien.

 

Groet,hjm

 

 

 

@ hjm het geval is

 

tekort of iets dergelijks lijkt er geen redden meer aan en begin ik weer opnieuw

ondanks dat ik van alles probeer

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: thanks voor de reply keesthemad dat verslag ga ik zeker nalezen

alhoewel meeldauw lukt mij ook nog wel als het niet in een te vergevorderd stadium is

met mayer

ik krijg zelf de planten die een tekort aan calcium of magnesium lig eraan in welke week je zit

nooit meer zo mooi als de planten die geen gebrek en gehad :verrygood

en dan vind ik het vaak verspilde moeite

 

@hjm ik denk dat ik idd eerder m,n spullen om snel te handelen in huis moet hebben

de spint ben ik wel de baas

maar zo rond de 3e week gaan er altijd een paar niet lekker

en dan lukt ,t bijstellen nooit echt dus haal ik ze er tussen uit

om de goede planten meer ruimte te geven

ik was eigenlijk gewoon op zoek naar een mooi verslag over een opknappende plant

ik lees hier best veel en dat kon ik niet vinden

 

mvg 11ltrpot ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...