Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weeds

.

Recommended Posts

Thx Weeds voor deze topic te bginnen, nu maar hopen dat er veel respons op komt :P

 

Op JD heb ik het ook al es geprobeerd maar daar zitten er niet veel hydro kwekers dus niet veel respons :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin eens met jouw eigen recept, weeds, die kunnen we natuurlijk niet achter wegen laten :verrygood

 

Interessant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortelstimutor van Bio Nova

Hy-pro A+B

Hydro-A%205L.gifHydro-B%205L.gif

PK13/14 Hesi

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weeds,

 

De wortelstimulator van Bio Nova was de 1ste keer dat ik hem gebruikte...kan niet zeggen dat hij beter is dan andere,wel geconcentreerder dus iets minder nodig.

Dosering 10ml/Li

Ik geef hem 3 weken mee aan mijn voeding.

 

De PK13/14 voor hydro en cocos is wel van andere samenstelling dan de Fosforplus voor aarde.

pk13/14:fosfor13%+kalium14%(hydro)

fosforplus:fosfor8%+Kalium4%(aarde)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

VITALINK%20MAX%20GROW.jpg

 

Waarom? Omdat ze bij m'n set zaten. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weeds,

 

Ja het staat er idd....lijkt me een fout van leafman.

Heb even op de Hesi site gekeken en daar staat niets vermeld over "alleen geschikt voor aarde".

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna-> A&B voeding, PK14/14, Rizotonic, Canazym, lekker zimpel dus maar wel altijd goed gedraaid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weeds,

 

Ja meer als "basisvoeding" en een pk13/14 heb ik op mapito niet nodig...de bloomboosters/shooters/powders geloof ik niet zo in...de "sleutel" waar jij het over hebt moet je denk ik niet in de vele voedingsupplementen zoeken maar in het geheel.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das wel goed om te weten voor de moment kan ik dus besluiten dat een gewoon goede basis A en B voeding meer dan voldoende is (zeker als ik jullie kweekverslagen check :verrygood )

 

Dus zoveel mogelijk men klimaat optimaal houden en een goeie basisvoeding gebruiken en da gaat in orde komen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben druk aan het lezen geweest

Eerder gebruikte ik h&g voeding

Maar ik ga nu voor de canna aqua lijn ( enzyme , pk13/14 en een beetje boost)

Tevens zal ik ph - en ph + gebruiken

Ook krijgen de dames cos tabs maar ik weet nog niet precies wanneer en hoelang

 

Hier een klein stukje van de site van canna

 

CANNA Aqua is de voeding voor de kweek op recirculerende systemen. In deze systemen wordt het drainwater niet afgevoerd, maar hergebruikt.

 

De planten staan in dit soort systemen direct in contact met de voedingsoplossing. Omdat de plant niet alle voedingsstoffen in gelijke hoeveelheden en snelheden opneemt, verandert in de loop der tijd de samenstelling van de voedingsoplossing.

 

CANNA Aqua is zo ontwikkeld dat de plant toch altijd de voedingsstoffen in de juiste hoeveelheden kan opnemen, dit is nodig voor een optimale groei en bloei.

Het recept is zo samengesteld dat de plant zelf de pH-waarde reguleert, zodat de pH- waarde van het voedingsvat altijd binnen de optimale pH–grenzen blijft. Na het stellen van de juiste begin–pH hoeft deze dus niet meer gecorrigeerd te worden.

 

Op deze wijze maakt CANNA één van de meest complexe teeltsystemen voor de kweker een stuk eenvoudiger. Niet voor niets dat het merendeel van de kwekers in de UK CANNA Aqua gebruikt, een land waar recirculerende systemen buitengewoon populair zijn.

 

CANNA Aqua is een zeer interessante vorm van kweken waarbij heel weinig afval geproduceerd wordt.

 

BRON : www.Canna.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peters 15-5-15 Cal-Mag, Monokalifosfaat, Canna enzymen, lava meel en op reserve Magnesium en Calcium nitraat.

 

In osmose water. Op de circulatie pomp een nylon kous. :verrygood

 

En Nix, meestal :P

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik de mijne maar, dan geef ik jou de schuld als ik weer eens uit m'n nek lul :verrygood

 

Wat wil je nog meer weten Cal-Mag is een professioneel (hydro) 1 component voedingsmiddel waar is gelet op bodemloos medum.

Derhalve is ook Ca en Mg ruim voorhande.

 

Ook is er op gelet dat het de rippers e.d. niet verstopt. Maw er zijn geen ballaststoffen aanwezig.

 

Ook ontbreken de loze praatjes, waar kwekers toch niet in stinken.

 

13-14 PK is niet anders dan monokalifosfaat.

 

Enzymen zijn niet per se nodig, maar houden de mat schoon.

 

De nylon kous is omdat ik heel eigenwijs lava en beestjes gebruik. ( ik heb de pest aan 'sterile' mediums en wil ook per sé Si in mijn medium)

 

En BBB..................................ach, die is er ook. Soms denk je, "wat een .........." en dan is hij ineens weer heel sympatiek.

 

Welaan, geld ook voor mij, ..............vooral het eerste. :)

 

We hebben elkaar nog nooit gezien, of misschien heb ik ooit op hem gepast, wie weet. :P

 

Achter een borrel vallen we best mee, hoop ik maar.

 

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...