Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tjarlies

52x PP onder 4x 600watt, eerste x

Recommended Posts

Lees heet eerste stuk via onderstaande link!!

Klik op onderstaande link!!

 

Eerste gedeelte van mijn verslag in een andere sectie!!

 

Onderstaand bericht is vanaf week 3

 

Ga nu de 3e week in. De ondernemers werken hard, positieve kritiek is van harte welkom.

=================

Kleine technische up date:

In de werkplaats staan 52 werknemers die 700 kub invoer hebben en 2500 kub uitvoer.

Ze hebben 4 kachels van 600watt

Op de invoer zit een kanaalverwarmer, zodat iedereen het lekker warm heeft. Er komt namelijk warme lucht binnen.

E.e.a. staat in 11L potten met aarde.

=================

Na 1 week

=================

med_gallery_20893_7259_182354.jpg

=================

Begin 2e week

=================

med_gallery_20893_7259_2025571.jpg

 

Zal zo goed mogelijk het verloop zien te omschrijven.

 

 

Tjarlies

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ondernemers staan er goed bij, maar wat voor soort ondernemer heb je staan?

En ben benieuwd hoe je bij de achterste ondernemers gaat komen om te dieven/toppen of gewoon inspectie. :P

Ik wens je succes met je ondernemers en hoop voor je dat ze werkwillend zijn.

 

Probeer wel wat meer info te geven en neem is een keer wat foto's net voordat het licht (kachel :verrygood )aan gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hok!

 

laat die ondernemers van je maar flink werken de komende weken

je zat nu in week 3 zei je, is dat groei of bloei?

 

kun je ons nog meer info geven over bijv. de afmeting van je hok, soort, voeding enz.?

 

veel succes,

thc78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op verzoek hierbij een update van de technische informatie!

 

Hokje is 1,75 meter in het vierkant.

7 x 7 potten van 11 liter + 2 poten in een hoekje

vanaf dag 10 in de bloei gezet. (Wellicht iets te lang, is de eerste keer)

Volgens mij zijn het PP arbeiders.

Probeer het Terra concept van Plagron te volgen. Zie Terra concept.

De eerste keer voege ik voeding toe, vat van ongeveer 100 liter, schoot de EC naar 2.2. Veel te veel dacht ik.

Met water toevoegen heb ik het terug kunnen brengen tot 1.3. Daar hebben ze 2x water mee gehad. Daarna niets meer erbij gedaan. Nu is de EC 0.7 en de PH rond de 5.5-6.

 

Ben gestart op nieuwe aarde. Hierin zou voor 2 tot 3 weken voeding moeten zitten. Ga dus aan het einde van week 3 maar met Terra Bloom starten, daarna verder met Terra Grow volgens het concept. Zal wel zien wat voor waarde, PH en EC, een en ander opleverd.

 

Toppen of dieven doe ik niet. Het is de eerste keer dus kijk wel wat er gebeurd. Inderdaad kan ik er ook niet meer bij

Inspectie zal dus de eerste 4 rijen zijn en verder alleen visueel. Naar de blaadjes kijken.

 

Als watervoorziening gebruik ik van die sproeipennen. Heeft iemand hier ervaring mee. Geven niet allemaal evenveel water.

 

 

Indien men nog verdere informatie wenst, dan vooral vragen.

 

 

 

Tjarlies

 

:verrygood

 

Nog even wat foto's geschoten

med_gallery_20893_7259_1034245.jpg

med_gallery_20893_7259_2122132.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit

keep m green .

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er lekker groen uit zonder licht :verrygood Groeien ook lekker zo te zien aan de lichtgroene uitschieters.

10 dagen voorgroei is op zich niet te veel, hebben mijn nlx ook gehad die 10 dagen. Als je de ruimte hebt boven waarom niet.

Groeien de wortels lekker van. Ben niet bekend met die sproeipennen, ik geef van onder water.

 

Verder ziet het er erg verzorgd uit, zeker voor een eerste keer. ga zo door en keep it green.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer mooi, maar is het eigenlijk gemakkelijk water geven naar de laatste plantjes? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het water geven gaat via van die sproeipenne. De eerste week met de hand gegeven. Gaat nu niet meer, het lijkt wel een oerwoud.

Ik had ook gevraagd of ewr mensen zijn met ervaring en diesproeipennen. Blijken snel verstopt te zitten.

 

Nadeel is dat ik het nu niet meer kan zien. Ben al aan het nadenken hoe dit beter moet.

Een optie is om electra PVC pijke te nemen en daar gaatje van 1mm in boren. Hieraan maken een tuinslang met

een gardena koppeling zodat je dit verder aan kunt sluiten.

Even een proefje gedaan met een pijp van 175 cm en 1 mm gaatjes. Werkt perfect.

Aangelsoten op de waterkraan en via die 1mm gaatjes kan je perfect water geven.

 

ALs je deze PVC pijp met klemmetje aan de pot vastmaakt kan je precies op juiste plek water kunnen geven.

 

jajaja ik weet het, het is een heel project aan het worden.

 

Wordt vervolgd.

 

 

Tjarlies

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tjarlies,

 

Van onderen water geven

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schenkie, wat bedoel je van onderaf.

Nu geef ik gewoon met van die sproeipennen in de pot van abovenaf.

 

Als je vanaf de bodem bedoel? Dat gaat in de huidige opzet niet.

Wellicht de volgende ronde.

 

Thanks.

 

 

Tjarlies

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn inmiddels bij week 5. dag 25. Het groeit als het welbekende kool.

Even wat foto's toegevoegd.

 

med_gallery_20893_7259_52920.jpg

-

med_gallery_20893_7259_62679.jpg

-

med_gallery_20893_7259_120256.jpg

-

med_gallery_20893_7259_33149.jpg

 

Gezien het feit dat dit mijn eerste kweek is ziet het er niet slecht uit volgens mij.

Helaas kan ik nergens meer bij, dus zal het reultaat moeten afwachten.

 

Zoals het er nu uit gaat zien groeit het te hoog. Ik ben beperkt in de hoogte van mij lampen.

Heeft er iemand suggestie, behalve toppen?

 

Suggestie zijn welkom.

 

 

Tjarlies

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen zal je nu alleen nog maar opbrengst kosten.. Ik zou ze wel grondig dieven, onderin zullen flink wat topjes zitten die weinig tot geen licht krijgen en dus niets opbrengen.. Daarnaast zal het de luchtstroom bevorderen.

 

Als ze echt in de lampen zouden groeien zou je ze kunnen knakken maar da's wel flink wat werk met zoveel planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is dus inderdaad zo dat de temperatuur bij de potten onder de 20 is. Dieven wilde ik aan beginnen, maar dat is toch wel erg lastig als je er niet goed bij kunt.

Helaas......

 

Vanaf het begin is het al zo dat de warmte bovenin blijft hangen. Heb daar 2 ventilatoren staan die tegen het schuine gedeelte van het dak blazen.

Helaas zonder echt resultaat, althans dat de warmte blijft bovin blijft hangen en de warmete moeilijk naar beneden krijg.

 

Zal toch nog een poging gaan wagen om om bladeren eraf te halen, zodat de warmte in ieder geval bij de potten kan komen.

Zal zien wat dat gaat worden, heb er weinig vertrouwen in.

 

Volgende ronde zal ik de inkomende lucht, welke door een kanaalverwarmer loopt, via de vloer laten lopen.

Een vloertje erin maken zodat de warme lucht over de vloer de ruimte in komt. De warmte komt dan tussen de potten en van onderaf.

Gaat nu niet meer.

 

Mogelijk andere oplossingen zijn welkom.

 

Tjarlies

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update begin week 5.

 

Afgelopen week getracht het klimaat in de ruimte beter onder controlle te verkrijgen. Lastig. Temepatuur bij de potten is telkens net aan rond de 20 graden. Knippen gaat niet.

Volgende ronde een vloertje van enekele centimeters erin leggen zodat de warme ingeblazen lucht onder de vloer wordt geblazen.

 

Zal vanavond weer wat foto's plaatsen.

 

Tjarlies

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie sog man!

doe zo voort, ziet er veelblovend uit!

(als je wil, vermeld de volgende x ff ipv de totale periode in hoeveel dagen bloei je zit..)

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man, succes.!!

 

Mvg,

 

DeffY

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

das een jungle aan het worden zo he :D is het niet mogelijk om de potten in het midden er uit te halen zodat je een pad er door krijgt en zo nog wat dames kungt dieven ?

want dit gaat je zo behoorlijk veel fluffie shit opleveren onderin :lol: en das jammer en bezorgt je ook nog eens een hoop werk met het knippen.

 

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update week 5, dag 30

 

Het is inderdaad een oerwoud aan het worden, geen idee hoe dit af gaat lopen. Weer een paar foto's toegevoegd.

 

 

med_gallery_20893_7259_92392.jpg

-----------------------

med_gallery_20893_7259_120777.jpg

----------------------

med_gallery_20893_7259_98676.jpg

 

 

 

Tjarlies

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er erg mooi uit :P veel succes met je eerste kweekje

 

groete ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben echt heel benieuwd of deze al klaar zijn??

Kan wel eens het langste rondje ooit zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic is inmiddels al meer dan een jaar oud mensen.

@LetItgrow

huisregels

 

De regels waar je mee accoord bent gegaan tijdens de registratie zijn:

 

Let op! Als je je niet aan deze regels houdt kun je tijdelijk of permanent verwijderd worden van het forum!

 

* De minimum leeftijd voor nieuwe leden is met ingang van 1 November 2008 18 jaar.

* Spammen (met commercieel oogmerk reclame maken voor een site, product of dienst) is niet toegestaan.

* Het gebruik van discriminerende, kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende of seksueel georiënteerde taal is niet toegestaan.

* Het aanbieden van en/of vragen naar illegale handel is niet toegestaan, ook niet via de pm/email van het forum. Onder illegale handel verstaan we ook (het verkopen, aanbieden of ruilen van) planten of delen van planten zoals stekken.

* Blijf zoveel mogelijk 'On-topic'. Heb je zelf vragen, open dan een eigen topic.

* Plaats geen onzinnige berichten, enkel om topics open te houden. Reageer ook niet meer op "dode" topics waar al maanden geen activiteit meer in is.

* Als je een nieuwe topic opent, gebruik dan een duidelijke titel die gelijk het probleem aangeeft.

* Plaats je nieuwe topic in het juiste forum.

* Geen 'BrEzAaH'-taal of rare MSN afkortingen gebruiken. Praat gewoon Nederlands. Dit leest veel prettiger en daardoor kunnen we je beter helpen.

* Houdt het gewoon gezellig op het forum, zodat wij niet hoeven in te grijpen.

* Accounts, geplaatste berichten en profielen worden achteraf niet verwijderd (tenzij ze in strijd zijn met onze regels).

* Respect en fatsoen onderling is erg belangrijk. Lijkt een open deur, maar realiseer je dat geschreven teksten soms harder aankomen en soms anders opgevat worden dan de bedoeling was!

 

Alvast bedankt allen.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...