Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dark-destiny

wiet veiliger dan aspirine

Recommended Posts

Wiet is veiliger dan aspirine, Wiet kan lang worden gebruikt zonder echte bijeffecten . In het boek: The Science of Marijuana, door Dr Leslie Iversen van Oxford University's department of pharmacology,

stelt hij dat wiet een vrij veilige drug is geen ----EDIT---- of hersenbeschadiging veroorzaakt. Zij n studie heeft aangetoond dat het bestanddeel tetrahydrocannabinol ( THC ), een goede remedie zou zijn voor aids patienten die veel pijn hebben. Grappig element uit zijn studie is dat hij zei dat bestuurders die stoned zijn, minder gevaarlijk achter het stuur zouden zijn dan bestuurders die dronken zijn.

letterlijk staat er in het boek: "alarming claims about the harmful effects of long-term exposure to cannabis" should be "put to rest", and there "is no evidence the drug causes any impairment in fertility or sexual function in men or women". He says people who stop using cannabis do not suffer long-term side-effects.

De conclusie was eigelijk dat wiet geen structurele beschadiging aan de hersenen veroorzaakt. "THC is a very safe drug,"

Ondanks het vrij hoge gebruik zijn er weinig danwel geen gevallen van mensen die er aan zijn overleden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet is "mogelijk" :? veiliger (zijn asperientjes onveilig dan, bij normaal gebruik).

 

Maar hoe kan het dan eigenlijk dat als ik hoofdpijn heb, stoned ben, en een asperientje neem;

de asperine niet helpt/werkt en ik dus hoofdpijn blijf houden. :?:

 

En als ik hoofdpijn heb, en vervolgens een blow neem, de hoofdpijn ook blijft, en soms zelfs erger wordt :?:

 

hoofdpijn hebben en een asperine, dan gaat de hoofdpijn weg.

 

Kan dat ook komen door de verschillende soorten ( :? ) hoofdpijn :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowen zorgt ervoor dat je bloed verdikt. Alcohol verdunt het juist. Aspirine verdunt je bloed ook.

 

Als je dus, effe kort door de bocht, blowt en aspirine gebruikt, is het effect nul. Immers, om van je hoofdpijn af te komen, wil je bloed verdunnen (is minder druk op die plek, is minder last). Daarom gebruik je aspirine. Maar als je dan ook nog gaat blowen, verdikt dat juist je bloed. Netto-resultaat: je bloeft blijft ongeveer net zo dik als het was. En de pijn blijft.

 

Als je dan hoofdpijn hebt, en je gaat alleen maar blowen, laten de gevolgen zich raden: het blijft hetzelfde of wordt zelfs erger...want je bloed wordt dikker...

 

Heb je hoofdpijn en je gebruikt aspirine zonder te blowen, dan hoort je hoofdpijn minder te worden....

 

Anders moet je het effe vragen aan iemand op www.cannabis-med.org

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja natuurlijk is aspirine slechter dan wiet... als je 2 joints op een dag rookt en dan zo een paar maanden lang of je slikt 2 apirines op een dag een lange tijd.... maar die 2 apirines op een dag lange tijd achter elkaar is toch realistisch.... of word ik nu gek.... :?: :!: :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, gek niet. Pijnstillers raak je ook veel makkelijker verslaafd aan. Je hebt altijd meer en meer nodig om dezelfde pijn te laten overgaan :?

 

Wiet is niet verslavend :wink: , er treedt wel gewenning op maar niet zo erg als met pijnstillers. Met wiet kan je ook stoppen wanneer je wil zonder afkickverschijnselen :wink:

 

Dus, conclusie: Wiet is veiliger dan aspirine of andere pijnstillers :!:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met wiet kan je ook stoppen wanneer je wil zonder afkickverschijnselen

niet om je af te zeiken ofzo hoor.... maarre ik ging paar maanden terug met mn ouders op vakantie (2 weken) en toen wisten ze nog niet dat ik blowde en dat wilde ik toen nog niet zeggen maargoed... toen heb ik dus 2 wken niets gerookt... en ik moet toch wel zeggen dat ik me toen wel "minder fijn" voelde... ik miste het wel zeg maar....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem emt stoppen is, je moet eht echt willen. Als je stopt omdat je moet, dan gaat het heel moeilijk. Ik zelf zou eigenlijk niet moeten blowen i.v.m. problemen met mijn stembanden... Maar dat gaat erg moeilijk, want ik wil helemaal niet stoppen.

 

Ik ben wel gestopt met roken, dat ging vrij makkelijk, want dat wou ik ook graag. Ik moest ook minder gaan drinken, geen probleem, dat mis ik niet echt. (al is het wel jammer dat drinken zo'n sociaal iets is..)

 

Het kan dus wel kloppen dat je je kut voelt als je twee weken niet kan blowen...dat komt dan vooral omdat je dan juist graag wil blowen, maar er niks te blowen valt.. Ik denk dat je daar eerder kut door voelt, dan door eht feit dat je niet geblowd hebt/niet kan blowen... Als je in die twee weken met iets bezig bent waar je veel afleding in vindt, zou je het al minder moeilijk hebben gehad. Denk ik.

 

Op Jellinek.nl staat trouwens een zelfhulpprogramma voor blowers die willen stoppen/minderen.. Je moet het dan wel willen, maar het kan wel eens een goede hulp zijn... (al durf ik het zelf niet zo goed, ben een beetje bang dat ik toch afhankelijker ben van blowen dan dat ik zelf toe wil geven. Weet ik wel zeker trouwens)

Share this post


Link to post
Share on other sites

HmZ..... nu je het zo zegt..... ben ik het daar wel mee eens ja...

 

(al durf ik het zelf niet zo goed, ben een beetje bang dat ik toch afhankelijker ben van blowen dan dat ik zelf toe wil geven. Weet ik wel zeker trouwens)

 

HeeeeL Herkenbaar..... ik zeg nu nog steeds dat ik heus wel kan stoppen maar dat ik daar gewoon geen zin in heb... maar het begint er idd steeds meer op te lijken dat het helemaal niet zo makkelijk zal gaan....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wiet is niet verslavend :wink: , er treedt wel gewenning op maar niet zo erg als met pijnstillers. Met wiet kan je ook stoppen wanneer je wil zonder afkickverschijnselen :wink:

8) :twisted: 8)

 

No offence maar wiet is wel zeer zeker verslavend, alhoewel niet lichamelijk wel geestelijk! (er is natuurlijk verschil van persoon tot persoon in hoe erg het kan worden)

Ik ken vele vrienden die wiet gebruiken die willen stoppen (of minderen) en hier toch telkens weer niet in slagen of langer dan 2 weken kunnen volhouden!

Zelf heb ik hier ook last van en het is zeker niet aan de tabak in mijn joint dat ik ben verslaafd.

Je moet natuurlijk ook willen toegeven dat het zo is, iets wat velen niet kunnen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer herkenbaar allemaal en die geestelijke verslaving is zeer aanwezig.

Ik rook zelf niet, nooit gedaan ook maar af en toe steek ik een pijpje (puur) op, of ik verdamp iets (ok puur).

Niks structureels dus.

Ik schenk zoals jullie waarschijnlijk wel weten mijn oogst aan de stichting patienten belangen medicinale wiet maar ik hou een beetje voor mijzelf.

Ik moet er namelijk niet aan denken niets in huis te hebben...!?

Vreemd he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geestelijke verslaving.... het is wat je er zelf van maakt, maar dit treed alleen op als je:

A) meer dan 5 joints per dag rookt (gewenning aan stoned zijn), of

:( elke dag rond de zelfde tijd rookt (biologisch ritme)

 

en zelfs dan is het makkelijk te doorbreken, maar voor iedereen is het natuurlijk anders...

ik rook denk ik zo'n 10 gram in de week en ik kan zo stoppen als ik dit wil (en heb dit ook welleens gedaan)

 

tuurlijk heb ik vaak wel gewoon zin in een joint, maar dit heeft niets met verslaving te maken, verslaving is als je je niet pretting voelt zonder joint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat hem meetstal om de klachten die er kunnen optreden bij gebruik van aspirine: aspirine werkt in op de slijmproducerende cellen in de maag waardoor er minder slijm geproduceerd word en daardoor kan men er een maagulcus aan over houden.

Een groot nadeel is dat je aan pijnstillers snel verslaafd kan geraken.

Gewenning treedt niet zo snel op bij pijnstillers, gebeurd als je het gedurende maanden inneemt.

Wiet kan ook verslavend zijn; hangt af van de psychische sterkte van een persoon.

grtz thedog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben we het hier over de echte 'oude' aspirine of over paracetamol? Die eerste is namelijk al jaren geleden vervangen omdat er allerlei nare bijwerkingen optraden. Ik geloof dat je het trouwens nogwel kan krijgen bij je lokale pillenboer. Maar om even duidelijk te maken : aspirine en paracetamol zijn 2 verschillende dingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...