Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fif

licht opbrengst 4x 400W of 2x 600W

Recommended Posts

Hey ik weet dat dit wss een vraag is die ook al verschillende malen het forum is rondgegaan, maar momenteel moet ik toch na men oogst es men vsa vernieuwen en vervangen door evsa`s en daar ik toch van plan nog een 2de gelijkwaardig test kot bij te maken, met dezelfde afmetingen afzuiging etc...

 

--> ook omdat ik dan een korte voorgroei kan geven in de beide koten zonder men cyclus te moeten onderbreken

 

Nu men grondoppervlakte is nu 1.35 x 1.45 die kan ik wel nog een beetje aanpassen maar groter dan 1.35 x 1.6 kan ik wel niet gaan

 

Ik dacht oftewel per kot een 600W met adjust-a-wing of 2x 400W met een dubbele hamerslagkap<_<

 

Kwa elektriciteit is het verschil de moeite niet, aanschaf kosten is ook niet echt verschillend max 50euro verschil

 

Maar ik weet dat procentgewijze een 400W minder Lumen/watt levert dan een 600W, met welke opzet zou ik er het meest profijt uithalen? Heeft er iemand dit in de praktijk al getest of 2x400W gelijk, meer of mindere kwaliteit/kwantiteit geeft dan een 600W op dezelfde beperkte oppervlakte (ik ben voor harde compacte toppen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had even de zoekfunctie kunnen gebruiken,.......

 

400 Watt -> 55000 Lumen, effectief oppervlakte 0,7 m2

600 Watt -> 98000 Lumen, effectief oppervlakte 1,2 m2

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer quoten, aub, gebruik voortaan de t_reply.gif knop onderaan :D

 

@BBB je hebt eigenlijk gelijk maar ik hoopte dat iemand deze redenering voor mij ging maken, want ben het mij zelf te moeilijk aan het maken door het te ver te willen zoeken

600W= 1W/163.333.. lumen +hier boven bekeken gaan we ervan uit dat we 8.166.. lumen/cm2 nodig hebben

400W= 1W/137.5 lumen +hier boven bekeken gaan we ervan uit dat we 7.857.. lumen/cm2 nodig hebben

 

men ruimte is 1.35*1.45= 1.95m2 dus als we deze vergelijken met de 600W/lumen dan hebben we 159249.999lumen nodig

dan nu als ik deze vergelijk met de 400W/lumen dan hebben we 153211.5 lumen nodig

 

dus om perfect te zijn heb ik een 400W en 600W nodig per kot, dus zal ik maar voor de 2x400W/kot gaan denk ik

 

Of heb ik gewoon eentje teveel gerookt en ben ik weer veel te ver aan het denken geslagen :rolleyes:

 

Sluit dit topic maar, het wordt tijd dat ik naar huis mag en beetje kan maffen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige wat je even moet sluiten zijn je ogen :D slaap er maar een middagje over :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je toch andere vsa's gaat halen: de elektronische van bijv lumatek geven 20% meer licht!!!

Dus een 600W lamp geeft dan met deze vsa 720W.

 

PS of dat de praktijk ook zo is............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...