Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Master of Haze

Haze-kweken op cocosslabs met CO2!

Recommended Posts

Leuk een co2 kweek,alleen snap ik niet waarom je met 3 nieuwe dingen begint.Co2 moet je pas gebruiken als je precies weet wat je hok doet,dus zeg maar het maximale eruit halen.

 

Ik heb ook zo'n hotbox met een shiva liggen,1x gebruik en had reuzachtige toppen die helaas niet hard waren.Zodra ik mijn hokje wat beter ken,ga ik wel weer een poging wagen.

 

Veel succes :rolleyes:

 

Ik doe het op de gok, wel weet ik dat ik de klimaat altijd onder controle had toen ik op aarde kweekte en cocos in potten dan...dus heb al wat jaartjes ervaring...

De slabs bevalt me goed en gaat gelukkig ook goed...

 

Jij hebt dus ook met zo'n ding gewerkt, weet je al hoe het komt dat je toppen niet hard waren?

Mij werd namelijk verteld dat je de laatste 2 weken geen CO2 meer mocht gebruiken of ze harder te laten worden.

 

 

Dat ziet er allemaal puik uit dacht ik zo,

behalve de gas slang...

deze moet toch slangeklemmen hebben?

En heb je ook (extra) maatregelen voor brandmelding etc gemaakt?

 

greetz Weetje

 

Die slan zit zo vast dat ik die klemmetjes vergat op te zetten, in het begin kreeg ik ze er niet op.

Thanks man, morgen ff gauw klemmetjes halen.

En dan ook maar gelijk een rookmelder en zo'n blussysteem er boven hangen ja....

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er weinig aan toe te voegen maar volg je zeer zeekr op de achertgrond

 

gr

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zien er goed uit hoor!

 

ben ook erg benieuwd naar de werking van dit systeem... blijf dit volgen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee,ik weet niet waarom ze zacht bleven,als ik het wist was ik wel verder gegaan met co2.Ik moet even uitzoeken hoe of wat.

 

Die fabrikant zei dat je laatste 2 weken geen CO2 meer mocht toevoegen, juist omdat ze dan harder worden.

Door de CO2 blijven de huidmondjes open en worden ze alleen maar groter en niet harder.

Ook moest dan de temp omlaag als je met de CO2 stopt....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thanks aan iedereen, die Co2 topic heb ik ook gelezen ja, is dezelfde...maar ik zie nergens foto's en resultaten dus doe ik dat ma....alle adviezen en tips zijn welkom.

 

Voor mij is het ook de eerste keer op CO2, de eerste keer op slabs en de eerste keer met Haze, dus driedubbel nieuw voor me. Tot nu toe alles goed, heb zojuist de CO2 bijgesteld naar 1025ppm, hij heeft nu rond de 1250ppm aan. :rolleyes:

 

Zelf kweek ik al een tijdje met CO2, zelfde systeem als jou, goede resultaten echter nog geen 1,5 gr/W

Gemiddeld haal ik 1 gram per watt.

 

Heel belangrijk!! zorg dat je RV hoog genoeg is, ca 70%, bij een te lage RV sluiten de huidmondjes en wordt de CO2 niet opgenomen.

De plant sluit de mondjes dan om het vocht binnen te houden, de hoge RV zorgt ervoor dat ze weer open gaan.

 

Als je toppen een gigantische omvang gaan aannemen, groot maar erg luchtig, controleer dan je temperatuur.

Zodra de temperatuur hoger is dan 35-37 graden dan krijgen ze die enorme omvang.

Klinkt goed, maar je zult zien dat het gewicht tegenvalt.

 

Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die fabrikant zei dat je laatste 2 weken geen CO2 meer mocht toevoegen, juist omdat ze dan harder worden.

Door de CO2 blijven de huidmondjes open en worden ze alleen maar groter en niet harder.

Ook moest dan de temp omlaag als je met de CO2 stopt....

 

Vanaf de 6de week gebeurt er het meest met de topppen, echt een enorm verschil met de weken ervoor en erna.

Kweken met CO2 is niet eenvoudig, je dient een heleboel zaken in de gaten te houden, zeker wanneer je met een RV van 70% werkt kan toprot sneller de kop opsteken.

 

 

 

@Moneytree,

 

Foto's graag :rolleyes:

 

Gr schenkie

 

Schenkie, ik zal de volgende kweek foto's maken, ze gaan namelijk volgende week om!!

Deze kweek valt tegen, vaak te lage nachttemperatuur gehad waardoor ze een dreun hebben gehad.

 

Gelukkig gaan we weer richting de normale buitentemperaturen zodat de nachttemp beter te regelen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Moneytree,

 

Oke dat is afgesproken... :rolleyes:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zelf kweek ik al een tijdje met CO2, zelfde systeem als jou, goede resultaten echter nog geen 1,5 gr/W

Gemiddeld haal ik 1 gram per watt.

 

Heel belangrijk!! zorg dat je RV hoog genoeg is, ca 70%, bij een te lage RV sluiten de huidmondjes en wordt de CO2 niet opgenomen.

De plant sluit de mondjes dan om het vocht binnen te houden, de hoge RV zorgt ervoor dat ze weer open gaan.

 

Als je toppen een gigantische omvang gaan aannemen, groot maar erg luchtig, controleer dan je temperatuur.

Zodra de temperatuur hoger is dan 35-37 graden dan krijgen ze die enorme omvang.

Klinkt goed, maar je zult zien dat het gewicht tegenvalt.

 

Succes verder!

 

Oh thanks man Moneytree! Kheb de LV rond de 50% dus ik kan dan beter de afzuiger uitdoen toch? Want zelfs op stand 1 van de fancontrol is het rond de 27 graden, dus ze kunnen het dan makkelijk hebben als de temp oploopt naar de 32/33 graden met afzuiger uit.

De aanzuiger laat ik wel aanstaan dan...bedankt voor de tip!

 

Trouwens met 1 gram per watt en dat iedere x ben ik allang tevreden...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oh thanks man Moneytree! Kheb de LV rond de 50% dus ik kan dan beter de afzuiger uitdoen toch? Want zelfs op stand 1 van de fancontrol is het rond de 27 graden, dus ze kunnen het dan makkelijk hebben als de temp oploopt naar de 32/33 graden met afzuiger uit.

De aanzuiger laat ik wel aanstaan dan...bedankt voor de tip!

 

Trouwens met 1 gram per watt en dat iedere x ben ik allang tevreden...

 

Uhh, ik zou eerder de aanzuiger uitzetten dan de afzuiger, gaat een beetje stinken anders!

Zorg wel voor een natuurlijke trek dan als je de aanzuiger uit zet anders zuigt de afzuiger vacuum.

 

1 gram per watt is natuurlijk ook best goed, maar als je weet dat er meer haalbaar is dan ga je ervoor.

Ik laat nog even weten hoeveel de opbrengst dit keer is, ik schat zo rond de 3000 gr met 6*600

 

Gr Moneytree

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette shit, je hebt mijn aandacht!!

Ik zag de vorige verslag van schenkie

die haalde al bijna 1gram per watt zonder

C02 die hij nog gaat gebruiken dit keer bij

hem kunnen we zien wat het echt doet!!

Merk jij al verschil tot nu toe??

 

Hoeveel kost zoeen installatie voor 8x600watt ongeveer??

en je Climatt controller regelt je klimaat maar aangezien

je CO2 gebruikt geeft je klimaat controller geen andere waardes

aan dan dat je nodigt hebt?? Waarom heb je je hotbox niet IN je

ruimte?? Hoe hou jij je RV omhoog als je afzuiger non stop aan is?

 

wel toff wat je doet mijn zegens heb je....

 

Mvg,

 

DeffY

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uhh, ik zou eerder de aanzuiger uitzetten dan de afzuiger, gaat een beetje stinken anders!

Zorg wel voor een natuurlijke trek dan als je de aanzuiger uit zet anders zuigt de afzuiger vacuum.

 

1 gram per watt is natuurlijk ook best goed, maar als je weet dat er meer haalbaar is dan ga je ervoor.

Ik laat nog even weten hoeveel de opbrengst dit keer is, ik schat zo rond de 3000 gr met 6*600

 

Gr Moneytree

 

Ja heb tog ma niet de afzuiger uitgezet ja, anders ging het stinken, ff vergeten....

De aanzuiger moet ik wel aanhouden anders trektie de CO2 niet naar binnen, zoveel onderdruk heb ik nou ook weer niet.

Ben benieuwd hoe jij het gaat doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vette shit, je hebt mijn aandacht!!

Ik zag de vorige verslag van schenkie

die haalde al bijna 1gram per watt zonder

C02 die hij nog gaat gebruiken dit keer bij

hem kunnen we zien wat het echt doet!!

Merk jij al verschil tot nu toe??

 

Hoeveel kost zoeen installatie voor 8x600watt ongeveer??

en je Climatt controller regelt je klimaat maar aangezien

je CO2 gebruikt geeft je klimaat controller geen andere waardes

aan dan dat je nodigt hebt?? Waarom heb je je hotbox niet IN je

ruimte?? Hoe hou jij je RV omhoog als je afzuiger non stop aan is?

 

wel toff wat je doet mijn zegens heb je....

 

Mvg,

 

DeffY

 

Ben ook zelf benieuwd, ik zie nog geen verschil, wel merk ik dat ze veel meer voeding kunnen hebben, Ec staat nu op 2.1 en da's al aardig hoog voor een Haze.

 

Zo'n installatie kost voor 8 lampen rond de 1800 euro's, toch nog prijzig.. ;)

Mijn klimaatcontroller staat los van de SHIVA, maar die heb ik gewoon op stand 1 staan, dus alles draait minimaal, echter kan ik niet meer doen om de RV hoog te houden, want die zit nu gemiddeld tussen de 35 en 55%. Ben ook bank voor toprot, dus ik zie wel hoe het loopt.

De HOTBOX heb ik vanwege ruimtegebrek niet in de ruimte zelf gezet anders had ik dat wel gedaan...

Thanks voor het volgen van mijn verslag, binnenkort volgt er een update :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja heb tog ma niet de afzuiger uitgezet ja, anders ging het stinken, ff vergeten....

De aanzuiger moet ik wel aanhouden anders trektie de CO2 niet naar binnen, zoveel onderdruk heb ik nou ook weer niet.

Ben benieuwd hoe jij het gaat doen...

 

Ik heb mijn hotbox in het hok staan, niet ideaal ivm hoge temperaturen in de zomer, soms wel oplopend tot 36/37 graden, ff te veel van het goede.

 

By the way, mijn laatste opbrengst was 3150 gram droog met 6*600 en CO2

Wat ik al zei, tegenvallende planten ivm te lage nachttemperaturen.

 

Volgende keer beter!

Gr Moneytree

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Master of Haze,

 

toprot, tsjah, in de growguide staat wel vermeld dat je naar 70% mag gaan (RV), ik weet niet wie dat geschreven heeft, maar ik vind het angstaanjagend hoog... Boven de 60% ben je echt schimmelreservaten aan het kweken... Zeker in de uber-huge-CO2-cola's.

 

Ik heb ook nog een meer structureel inhoudelijke vraag aan jou, kun je niet een keer meten (even de controller meenemen...) wat het CO2 gehalte is in de uitgeblazen lucht ? Ik wil namelijk 2 ruimtes apart van elkaar laten draaien... Maar CO2 's nachts hoog schijnt niet goed te zijn, al zie ik niet direct in waarom... Oké, er is meer CO2, maar de bladmondjes gaan verder dicht dus is er al minder diffusie en zolang er volgens mij voldoende zuurstof in de lucht zit ?

 

net als je andere kweekje, top!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Master of Haze,

 

toprot, tsjah, in de growguide staat wel vermeld dat je naar 70% mag gaan (RV), ik weet niet wie dat geschreven heeft, maar ik vind het angstaanjagend hoog... Boven de 60% ben je echt schimmelreservaten aan het kweken... Zeker in de uber-huge-CO2-cola's.

 

Ik heb ook nog een meer structureel inhoudelijke vraag aan jou, kun je niet een keer meten (even de controller meenemen...) wat het CO2 gehalte is in de uitgeblazen lucht ? Ik wil namelijk 2 ruimtes apart van elkaar laten draaien... Maar CO2 's nachts hoog schijnt niet goed te zijn, al zie ik niet direct in waarom... Oké, er is meer CO2, maar de bladmondjes gaan verder dicht dus is er al minder diffusie en zolang er volgens mij voldoende zuurstof in de lucht zit ?

 

net als je andere kweekje, top!

 

Kees.

 

Lijkt mij ook veel's te hoog, een RV van 70% geeft je zeker TOPROT!!! ;)

De uitgeblazen lucht wordt gewoon de woning ingeblazen, dus ik zal ff die controller buiten de ruimte hangen...

's Nachts is het CO2 gehalte in de ruimte rond de 620ppm. Ik hoorde dat wanneer de dames bij een te hoge CO2 gehalte worden vergiftigd. Ik denk in mijn geval kunnen ze die 620ppm wel hebben als ze slapen anders had ik het misschien wel gemerkt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoonlijk in huis loopt de CO2 concentratie op tot zo ongeveer 500ppm, in slecht geventileerde huizen kan dit tot wel 800ppm oplopen... Op de hortifair was er een CO2 gehalte van 700-800ppm... Dat kunnen planten prima hebben, ook 's nachts, dat weet ik zeker... Maar 1300 's nachs !? Ik weet het niet, als de verhouding met zuurstof goed ligt zie ik het probleem niet aangezien het aanbod voor de plant hetzelfde blijft... Alleen iets efficienter... Ik moet anders ook 2 controllers ophangen hehe... Maar ik ben heel erg geinteresseerd, als er 1300ppm in gaat, zou er dan echt 400 uit komen ?!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef eens een voorbeeld dan tony..?

 

Bedoel je dat als ik bijvoorbeeld met 100m3 vernieuw op een 600W lamp en het wordt "bijvoorbeeld" 32 graden... Is de ppm dan al weer op normaalwaarde als het er uit stroomt of moet de afzuiger echt uit ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan je afzuiger best aan laten,alleen kost dat meer co2/gas om hem op peil te houden.Hoeveel er verbruikt worden kan ik je natuurlijk niet zeggen.

 

Cooltubes met een aparte afzuiger lijkt me het beste,en je hok om de zoveel tijd ventileren voor wat verse lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer indruk wekkend dit topic, ben benieuwd naar je resultaten!!

 

mvg,

 

DeffY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

mooie meiden en systeem :verrygood

 

jij hebt een echte haze, zo groeien die

met weinig blad, lange stengels en een kweek van

meer dan 12 weken, nog even te gaan dus ;)

jou meiden zijn net begonnen met de top bouw

succes... :lol:

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...