Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Palla

6x Amnesia-haze

Recommended Posts

Hallo mede kwekers.

 

Om te beginnen wil ik even vertellen dat dit mijn eerste kweek is. Ik heb veel hulp van mijn vader en heb al best veel geleerd van het lezen van info en topics op dit forum.

Ik heb nu een klein hokje, maar wordt na deze oogst uitgebreid. De opstelling was gebouwd door een oude vriend van mijn moeder maar ben er niet echt tevreden mee. Ik heb nu al wat eraan veranderd om het wat beter te krijgen. Ik heb zelf nog bijna geen ervaring met kweken. Ik heb alleen afgelopen zomer 2 pp's gehad maar die stonden buiten. Toch uiteindelijk nog 275gram vanaf gehaald na het uitbloeien in het huidige hokje. Maargoed nu ga ik het binnen doen en beter.

 

IK zal allereerst is even mijn maten en alles doorgeven.

Het hok waarin ze staan is 140x177x240. Het dak loopt in een punt het hoogste punt is 240. De lamp is een 600w lamp. De afzuiger met filter hing voorheen op ca. 2 meter hoogte aan de zijkant. Ik heb dit inmiddels veranderd door de filter boven de lamp in het midden van het hok te monteren. De inblaas zit nu nog op 2 meter hoogte, maar ik ga deze dus op een lager punt plaatsen. Zal voor een veel beter luchtstroom zorgen. Er staat ook een luchtbevochtiger in die het goed doet:).

 

Toen ik de stekken kreeg waren ze van slechte kwaliteit. Had ze eigenlijk ook nooit aan moeten nemen, maar ik verwachte dat ze goed zouden zijn had niet gedacht dat ik ze eerst had moeten controleren. Van de 16 zijn er eigenlijk nu nog maar 11 goed, 2 redelijk en 1 is een echte baby plant. Ik heb er 2 weg moeten gooien.

Ze zijn wel begetrokken inmiddels.

 

Er is mij erbij verteld dat deze soort 2 weken groei en 7 weken bloei nodig zou hebben. Ik heb ze nu dus al 4 weken in de groei staan, ze gaan over een paar dagen in de bloei. In het begin stonden alle plantjes hier, maar inmiddels zijn er nog maar 6 hier en de rest naar mijn vader toe.

 

Soms was de luchtvochtigheid toch nog te laag dus heb best vaak de plantjes besproeit met water. Dit komt omdat de luchtbevochtiger op 50 blijft staan want je kan het niet meer veranderen is kapot gegaan na 2 weken. Geeft ook niks is al een oud ding en hij is niet eens van mij en dus koop ik binnenkort wel een nieuwe.

 

De afzuiging en inblaas staan bijna op de laagste stand. Ik kan dit regelen met een klimaatbeheerser. Weet niet precies wat voor merk het is maar er staat Metebox op en IP65.

 

Ik ben van plan om de scrog methode te gaan gebruiken, heb al een skelet gemaakt en heb al een net alleen nog monteren.

 

Hier heb ik wat foto's van de groei periode in de eerste week.

Hierbij moet ik wel zeggen datze tot 2,5 weken per ongeluk op 20/4 hebben gestaan ipv. 18/6. Ook hingen de lamp en afzuiging niet op de goeie hoogtes/plekken tot 3,5 weken.

med_gallery_20743_7214_172193.jpg

med_gallery_20743_7214_633561.jpg

 

2e week:

med_gallery_20743_7214_538218.jpg

med_gallery_20743_7214_278725.jpg

med_gallery_20743_7214_332851.jpg

 

3e week (Eerste x overgepot)Hier was het licht al veranderd naar 18/6:

med_gallery_20743_7214_749310.jpg

med_gallery_20743_7214_63476.jpg

med_gallery_20743_7214_231371.jpg

med_gallery_20743_7214_412424.jpg

med_gallery_20743_7214_101437.jpg

 

Deze gaat het beste:

med_gallery_20743_7214_170677.jpg

 

 

En de achterblijvertjes:

med_gallery_20743_7214_621637.jpg

med_gallery_20743_7214_18973.jpg

med_gallery_20743_7214_320396.jpg

 

4e week:

Hier stonden ze er nog allemaal in en ze zien er goed uit.

med_gallery_20743_7214_385236.jpg

med_gallery_20743_7214_673596.jpg

 

Hier heb ik de 6 plantjes die hier blijven overgepot. Ook hangt hier de lamp 70cm boven de plantjes en de filter hangt daarboven.

med_gallery_20743_7214_655264.jpg

med_gallery_20743_7214_428205.jpg

med_gallery_20743_7214_234169.jpg

 

En hier de laatste foto's voor nu, de 6 overgebleven plantjes:

med_gallery_20743_7214_522148.jpg

med_gallery_20743_7214_694592.jpg

med_gallery_20743_7214_737661.jpg

med_gallery_20743_7214_884219.jpg

 

En nog een kiekje van de lamp+filter:

med_gallery_20743_7214_518200.jpg

 

 

 

Nu wil ik dus nog gaan scroggen en het skelet heb ik vandaag gebouwd en zit ik morgen erin, maar nu weet ik nog niet op welke hoogte ik het net ga spannen. Ik zit te denken aan een hoogte van 35 a 40 cm boven de aarde van de planten. Ik wil de stengels erop vastbinden zodat de zijtakjes op zo'n stengel omhoog gaan groeien.

De luchtbevochtiger gaat ook naar mijn vader dus snel opzoek naar een nieuwe.

 

Ze gaan hier woensdag avond of donderdag avond in de bloei, kunnen ze nog even wennen aan de grote potten. Ik zit op dat moment ook een grotere ventilator erin.

En ik moet nu ook even met de hoogte van de lamp kijken wat ongeveer goed zal zijn. De lamp hangt nu 70 cm boven het hoogste punt van de plantjes.

Ik weet nu ook nog niet precies hoeveel water ze moeten krijgen. Zit wel ongeveer goed denk ik want de bladeren zijn nu mooi donkergroen.

 

Ik houd jullie op de hoogte en tips zijn altijd welkom.

 

grtz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Amnesia Haze, hier ga ik dus vaker komen.

Lekker soortje en een duur soortje in de shop haha

 

Kweekse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een updatje, dit x alleen geen foto's.

 

Ik heb nu het skelet van het scrog rek gemaakt moet alleen nog een net spannen. De plantjes doen het nu een stuk beter in deze grotere potten.

Ik ben vandaag naar de growshop geweest en heb daar voeding gekocht en een voedingsschema erbij gekregen. Ik heb nu ook mijn ph meter en ec meter na laten kijken maar bleken toch goed te zijn dus thuis gelijk voeding aangemaakt.

Ik ben ook even naar het tuincentrum geweest en heb daar een grondvochtigheidsmeter gekocht. Is eigenlijk wel een super handig ding zo kan ik zien of ik water moet geven. Moet dan alleen nog een beetje handigheid krijgen wanneer en hoeveel het omhoog gaat als ik voeding geef.

Ik heb trouwens bij die growshop ook die blumat tensio meter gezien die koste daar 75 euro terwijl dezelfde op de blumat site 25 euro ofzo kost. Bestel die blumat dan ook maar gewoon op de blumat site:)

 

Luchtbevochtiger is inmiddels naar mijn vader toe, dus ik ben even opzoek naar een nieuwe. Heb wel allemaal natte handoeken en water geplaatst rondom de potten.

De luchtinblaas zit nu ook onder in de hoek dat moet ook beter zijn voor de luchtstroom.

Nu nog 1 a 2 dagen en dan gaan ze op 12/12.

 

Houd jullie nog op de hoogte.

 

grtz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoelang heb je ze nou in de groei staan, 4 5 weken ?

 

Jij zegt:

Er is mij erbij verteld dat deze soort 2 weken groei en 7 weken bloei nodig zou hebben.

Ik heb ze nu dus al 4 weken in de bloei staan, ze gaan over een paar dagen in de bloei.

 

Typefoutje ofniet?

 

 

Kweekse :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat worden mooie bosjes.

 

Let er bij het scroggen op dat je de takjes niet afbreekt. Door eerst de stengel plat te knijpen wordt het buigen makkelijker. Goed binden. Anders veren ze meteen weer omhoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd leuk amnesia!!

 

Is je filter nou zo vies.... of ligt dat aan de foto :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ zwarte cobra:

Jah ik heb ze nu zo 4,5 weken in de groei staan. Ze gaan vanaf morgen in de bloei op 12/12.

Ik heb het typfoutje verbeterd, dankje voor de tip.

 

@ white tooth:

Jah ik ga dat heel voorzichtig doen. Het rek komt 33 cm boven de aarde. En tjah hopen dat het goeie bosjes worden:)

 

@ Nismo84:

Kan best zijn dat die filter zo vies is, maar de foto's zijn ook niet van super kwaliteit. Ik maak ze dan ook maar met mijn nokia n95 :-)

 

 

 

Inmiddels staan ze nu 3 dagen in de grote potten en zijn al weer een stuk groter geworden, volgende x wacht ik niet zo lang met overpotten.

 

Heb trouwens vandaag te horen gekregen dat ik stekjes mexican haze kan krijgen. Ga die de volgende kweek maar eens proberen.

 

Grtz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha amneesjes... :rolleyes:

 

Kga eenbeetje meekijken..ik heb er ook 4 staan in hetzelfde stadium...wel vanuit zaad.

 

Gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaadjes zullen wel beter zijn dan deze stekken, maargoed daarom hebben ze ook wat extra aandacht gekregen:)

 

 

Het is nu inmiddels de eerste lichtcycles dat ze in de bloei staan dus op 12/12. Ik heb de tijdschakelaar van 10u s'avonds tot 10 uur s'ochtends gezet.

Ik ben daarnet halverwege gaan kijken en heb een scrog net geplaatst. De plantjes zien der echt goed uit me vader was ook dik tevreden:)

 

Ik heb weer even wat foto's geschoten en hierna zal ik om de week foto's gaan plaatsen want elke dag foto's maken is een beetje teveel van het goeie haha.

 

Eerst 1 foto's zonder het licht aan(zonder scrog net):

med_gallery_20743_7214_456514.jpg

med_gallery_20743_7214_198127.jpg

 

Hier wat foto's na het plaatsen van het scrog net en een phillips aclimat:

med_gallery_20743_7214_312779.jpg

med_gallery_20743_7214_266793.jpg

med_gallery_20743_7214_61501.jpg

med_gallery_20743_7214_831816.jpg

 

Close-up

med_gallery_20743_7214_595022.jpg

 

 

Linksonder de aclimat:

med_gallery_20743_7214_360610.jpg

 

 

grtz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnesia zij u?

Die heesjes maken korte metten met dat netje.

Stevig tuingaas, of desnoods kippengaas om ze te temmen, maar goed vasttimmeren.

Ze krijgen spierballen, als het goed gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan er mooi bij man....de komende weken gaan ze als een speer gaan....

Ik ben benieuwd naar het scroggen,ik heb het nog nooit gedaan.

 

succes

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Foolonthehill

 

Jah je hebt gelijk, ik ga dan ook versterken met ijzerdraden nog ik verzin wel weer iets.

 

@medical

 

Jah ik ben ook benieuwt naar het scroggen, ze komen nu tegen het net aan. Ik heb het zelf ook nog nooit gedaan hoor dit is mijn eerste keer.

 

 

Grtz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mense.

 

Ik ben nu weer een paar dagen verder en ze zijn bijna allemaal al een stukje door het net heen gekomen. Ik geef ze nu aarde voeding waarvan de PH 5,8 is en EC 1,2.

Ik wil dezelfde ph aanhouden in heel de kweek en de ec gaat omhoog en dan in de 5e of 6e week bloei weer wat omlaag.

Ik zit alleen met de vraag wat nou precies de temperatuur van de voeding moet zijn. Ik heb hier al een verwarmer gevonden en zon meng ding voor in een voeding bak. Ik dacht zelf dat het water ongeveer 22 graden moet zijn kan dit kloppen?.

Planten beginnen trouwens ook aardig naar de zijkanten te groeie zijn al veel voller geworden.

 

grtzzz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een updatje.

 

ze staan inmiddels 2 weken in de bloei. Ik heb gisteren het net en al die zooi weggehaald en ben de planten gaan buigen. Het zat me niet helemaal lekker met het scrog net en ik wilde het toch anders dus ben ik gaan buigen.

 

Hier eerst wat foto's na 1 week bloei:

med_gallery_20743_7214_816709.jpg

med_gallery_20743_7214_822040.jpg

med_gallery_20743_7214_198460.jpg

med_gallery_20743_7214_859907.jpg

 

En hier wat foto's na het verwijderen van het net, het buigen(op 1 na) en na 2 weken bloei:

med_gallery_20743_7214_479173.jpg

med_gallery_20743_7214_155423.jpg

med_gallery_20743_7214_94569.jpg

 

 

Op deze manier heb ik de takken gebogen:

med_gallery_20743_7214_670481.jpg

 

Zoals je ziet zijn de uiteinden mooi omhoog gaan staan:

med_gallery_20743_7214_3428.jpg

 

 

Ik gebruik de hele kweek een ph waarde van 5,8. De ec heb ik in week 1 op 1,2 gehouden. In week 2 was de ec 1,3. Nu de derde week is begonnen geef ik voeding met een ec van 1,4.

Ik geef ze nu een halve liter per dag en ze doen het vrij goed ermee.

 

Graag wat reacties!.

Grtz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo,

Op de zesde foto zie ik TMV, denk ik.

Links onder, die kromme vingers.

 

Het blad ziet er niet zo heezerig uit.

Weet je zeker dat het geen PP is?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yo,

Op de zesde foto zie ik TMV, denk ik.

Links onder, die kromme vingers.

 

Het blad ziet er niet zo heezerig uit.

Weet je zeker dat het geen PP is?

 

Jah het zou best kunnen dat 1 van die planten TMV heeft, Ik weet niet wat ik hieraan kan doen?

 

Tjah bij de growshop is mij vertelt dat het amnesia is. Scheen een kruising te zijn ofzo vandaar kortere periode van 9 weken ipv 11 weken.

Ik hoop van harte dat het geen pp is, dan ga ik maar is even terug naar die shop.

 

grtz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

TMV valt niks aan te doen, is ook niet erg.

Ik had het alleen nog nooit gezien bij amnesiahaze.

Wel bij PP, dus ik keek nog eens goed.

Maar ik kan het van hieraf niet ruiken, jij binnenkort wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TMV valt niks aan te doen, is ook niet erg.

Ik had het alleen nog nooit gezien bij amnesiahaze.

Wel bij PP, dus ik keek nog eens goed.

Maar ik kan het van hieraf niet ruiken, jij binnenkort wel.

 

Jah hoe ruik je het verschil precies tussen die 2? Dit is namelijk mijn eerste x dat ik binnen kweek in een goeie ruimte.

Ik heb vorige zomer wel 2 pp planten gehad maar die waren niet echt van goeie kwaliteit. Misschien dat ik het alsnog door een kenner kan laten bepalen.

Maar wat is precies de bloeitijd van pp??

 

grtz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gok maar wat, pp zie je het meest, dus je antwoord vind je makkelijk op wietforum.

Maak eens wat foto's als de lampen uit zijn, dan zie ook de kleur groen goed.

Amnesia-haze bladeren zijn meestal smal, diepgroen, en grof "gezaagd".

Jouw bladeren lijken wat heller en breder.

Vandaar. En die TMV, dus, dat zag ik niet eerder bij amnees.

 

Ober, is dit koffie of thee?

Kunt U dat niet proeven, meneer?

Nee.

Dan maakt het toch ook niks uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik gok maar wat, pp zie je het meest, dus je antwoord vind je makkelijk op wietforum.

Maak eens wat foto's als de lampen uit zijn, dan zie ook de kleur groen goed.

Amnesia-haze bladeren zijn meestal smal, diepgroen, en grof "gezaagd".

Jouw bladeren lijken wat heller en breder.

Vandaar. En die TMV, dus, dat zag ik niet eerder bij amnees.

 

Ober, is dit koffie of thee?

Kunt U dat niet proeven, meneer?

Nee.

Dan maakt het toch ook niks uit!

 

 

Ergens vroeger in dit topic staan foto's met het licht uit en bladeren zijn inderdaad breder als hees wat ik op dit forum heb gezien.

Zie je ook al die TMV. Het is dus bij elke plant het valt me nu pas echt op dat er van die vlekjes opzitten en die kromgetrokken bladeren. Dat verklaard wel waarom ze niet zo goed gingen in het begin. Ze groeien nog wel maar niet zo snel volgens mij.

Het was dus ook al vanaf het begin zoals ik nu zie op mijn foto's. Baal hier echt van kut stekken ik ga daar in ieder geval niet meer naartoe. Ik heb bij mijn vader dus ook een soort van moeder voor stekjes maar die ga ik dus ook niet meer gebruiken.

Vandaag 2 mexican-haze(hopelijk) plantjes gekregen dus daar maar stekken vanaf halen:)

 

grtz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou wel even gaan klagen.

Als je TMV op de stekken al ziet, zou ik ze niet nemen.

Hier en daar een blaadje op een enkele plant is niet zo erg.

Maar als je het op iedere plant ziet, hebben ze het ook niet zo naar hun zin.

En ermee stekken, nee! En als het geen bijzonder soortje is, is dat ook niet erg.

 

Al vervangers? Probeer ook een wat leuke zaadjes.

Uit sannies shop, bijvoorbeeld.

Succes met de kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah ik ga nu niet meer klagen had ik al eerder moeten doen. Ik leer er in ieder geval wel van als ik volgende x stekken krijg ergens.

Wat ik bedoelde met iedere plant is dat er op elke plant wel 1 blaadje is die het vertoont en bij 1 plant is het wat erger.

Ze groeien ook nog wel redelijk goed kwa topvorming. Ik heb nml. geen vervangers vind het zonde van me tijd en stroomkosten die ik er al ingestoken heb.

De volgende kweek ga ik denk ik wel uit zaadjes doen. Ga binnenkort ook buiten in de tuin beginnen denk ik.

 

Ik zit nu inmiddels al in de 4 week van de bloei periode en ondanks de tmv vind ik toch dat ze het best goed doen voor mijn eerste keer.

Hier heb ik even wat foto's geschoten van nog net voordat ze de 4e week bloei ingingen:

med_gallery_20743_7214_670359.jpg

med_gallery_20743_7214_227334.jpg

med_gallery_20743_7214_478689.jpg

med_gallery_20743_7214_426281.jpg

 

En dit zijn ze nu in de 4 week bloei. Er zitten 6 dagen tussen de foto's:

med_gallery_20743_7214_727806.jpg

med_gallery_20743_7214_223429.jpg

 

En nog even wat foto's van de topjes die in vorming zijn :) :

med_gallery_20743_7214_870568.jpg

med_gallery_20743_7214_473875.jpg

med_gallery_20743_7214_390760.jpg

med_gallery_20743_7214_204557.jpg

med_gallery_20743_7214_195867.jpg

med_gallery_20743_7214_190971.jpg

med_gallery_20743_7214_173208.jpg

med_gallery_20743_7214_173208.jpg

 

 

Ik weet niet of ze er nou slecht of goed bijstaan voor 3 1/2 week bloeien, maar ze bloeien iig wel!.

 

Ik geef trouwens de gehele kweek al voeding van BIO en ik vind dat het vrij goed werkt.

Ze geven als ph waarde 5,8 op zoals ik al eerder in dit topic heb gezecht. Als basis voeding heb ik aarde compo 1. Nu heb ik vanaf de 3e week bloei groeistimulator erbij . Binnenkort vanaf de 6 week weer overgaan naar bloeistimulator en pk13/14. Laatste week(9) moet ik volgens het schema alleen maar spoelen met biozym. De ec waardes lopen op en dan weer af door heel de bloeiperiode.

 

Maargoed graag meningen/reacties over deze planten doen ze het goed ja of nee? Ben er toch wel benieuwd naar met dat gekke virus enzo. Ik heb nml totaal geen ervaring in het kweken alleen maar gelezen in boekjes en dit fora.

 

Dus ik lees de reply's wel in dit topic!

grtzzz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het tabaksmozaiek virus

Het is een virus, net zoiets als een koorts-lip.

Ze komen er nooit meer vanaf, maar hebben er meestal geen last van.

Alleen onder stress of met weinig weerstand komt het tevoorschijn.

Net als de koorts-lip.

 

Maar het groeit toch lekker, die PP?

Het is een sterke plant, hoor.

Kun je ze ook al ruiken?

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

YO yo weer een updatje van me vrouwtjes:).

 

Nou ik ben inmiddels in de 5eweek van de bloei gekomen. Geef ze nu voeding met een ec van 1,8.

Ik heb ook nog een 2e 600w lamp van iemand geleent om erbij te hangen. Volgens mij is het veel beter zo!.

 

Ze hebben wel last van meeldauw dus ik heb snel een biologisch middel gekocht bij het tuincentrum en ze behandeld. Ik besproei ze nog 1 of 2 x aanhankelijk of het stopt.

 

Ik heb weer wat foto's geschoten en hier zijn ze dan:

med_gallery_20743_7214_1004866.jpg

med_gallery_20743_7214_389132.jpg

med_gallery_20743_7214_92616.jpg

med_gallery_20743_7214_532603.jpg

 

De lampen hangen no op een hoogte van 40cm boven het hoogste punt, moet volgens mij net kunnen toch.

Nou ik hoop dat ze in de komende 4 en halve week nog wat lekkers kunnen produceren en dat ik toch nog een leuke opbrengst heb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De planten die hier eerst stonden maar nu ergens anders heen gegaan zijn, zijn echt super mooi geworden. Ze hebben 3 weken langer in de groei gestaan als de mijne en ze staan in 65 liter bakken. Resultaat is erg goed geworden. De planten hebben 2x400 watt lampen erboven hangen. De middelste plant is wel veruit het mooiste.

Hier wat foto's van de groei periode:

gallery_20743_7465_937190.jpg

 

Best groot die bladeren:), wordt er gewoon jaloers van dat de mijne niet zo mooi zijn:P

gallery_20743_7465_615901.jpg

med_gallery_20743_7465_234213.jpg

gallery_20743_7465_513825.jpg

 

 

En deze die zijn 9 dagen erna gemaakt ze stonden hier een week in de bloei:

med_gallery_20743_7465_178196.jpg

gallery_20743_7465_670362.jpg

gallery_20743_7465_1028502.jpg

gallery_20743_7465_67465.jpg

gallery_20743_7465_1197760.jpg

gallery_20743_7465_573174.jpg

gallery_20743_7465_569402.jpg

gallery_20743_7465_350269.jpg

gallery_20743_7465_610987.jpg

 

Die foto's hierboven zijn van de middelste plant die echt bijzonder mooi is veel mooier als de andere:P, hier een foto van 1 van de andere planten:

gallery_20743_7465_201975.jpg

 

Foto's vanaf de zijkant:

gallery_20743_7465_324398.jpg

gallery_20743_7465_189855.jpg

gallery_20743_7465_26521.jpg

 

Hier een hoofdtak van een andere plant:

gallery_20743_7465_270603.jpg

 

En hier 1 van de zijtakken van de mooiste plant:

gallery_20743_7465_830407.jpg

 

Scheelt wel wat volgens mij, en in het echt zie je nog beter het verschil:)

Ben echt benieuwt wat er van deze plantjes af gaat komen. Zijn er overigens maar 5. De lange groei periode van 2 maanden heeft er wel voor gezorgd dat ze zo groot zijn geworden!

 

Grtzz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, weer een updatje:).

 

Ik zit inmiddels in de 7e week bloei en de haren beginnen al aardig bruin te worden, zal nog 1 a 2 weken duren.

Ik geef ze op dit moment bloei stimulator en pk13/14. De toppen zijn ook al aardig hard.

Ik heb wel wat problemen gehad met m'n vrouwtjes. Ik had namelijk anderhalve week veel last van meeldauw dus ik heb gespoten met een anti meeldauw middel van bayer. Ik wist helaas niet dat het niet de bedoelding is te sproeien als het licht aan is wat ik dus wel gedaan heb. Resultaat is dat bij 1 plant heel erg wat blaadjes zijn afgestorven. Ik heb de afgestorven blaadjes eraf gehaald en nu zijn alleen veel puntjes van de bladeren nog geel. Maakt me voor de rest niet uit ik laat ze gewoon afbloeien en dan zie ik wel of die plant nog wat is:).

 

Bladeren van al de planten beginnen allemaal een stuk lichter kwa kleur te worden. Kheb wat onderzoek gedaan en volgens mij komt het door een kalk te kort in mijn aarde. Ik heb ze nog wel 1 keer met enzymen gespoeld dat heeft het wel vertraagd, maar het is nog steeds. Ik weet alleen niet hoe ik hier wat aan kan doen voor de rest. Ik koop buffer tabletten als ik ooit nog eens ga kweken.

 

Er staat overigens een 7e plant bij die niet getopt is en waar de onderste takken van verwijderd zijn. Deze staat nu 3 weken in de bloei en door die plant zie je goed het kleurverschil in de bladeren. Als ik mijn 6 plantjes heb geoogst gaat die plant naar iemand anders om daar af te bloeien. Wil deze plant goed verzorgen en proberen om te gaan met het kalktekort wat optreed na een tijdje. Heeft iemand tips hiervoor hoe ik dat kan doen zonder buffer tabletten?, of zijn die echt noodzakelijk?

 

Maargoed ik heb nog wel wat foto's gemaakt:

gallery_20743_7214_283210.jpg

gallery_20743_7214_717362.jpg

gallery_20743_7214_110621.jpg

gallery_20743_7214_938557.jpg

gallery_20743_7214_526189.jpg

gallery_20743_7214_264606.jpg

gallery_20743_7214_402855.jpg

gallery_20743_7214_363764.jpg

gallery_20743_7214_79830.jpg

gallery_20743_7214_603574.jpg

gallery_20743_7214_404628.jpg

 

Dat was het weer, zal binnenkort wel weer posten als ze vlak voor de oogst zijn.

 

Ik vraag me alleen af wanneer ik ze geen voeding meer moet geven en alleen water met enzymen. Ook wil ik graag weten hoe ik dat kalk te kort op kan lossen. En de reden waardoor mijn toppen niet zo dik zijn geworden als op al die mooie foto's die ik tegenkomen hier op het forum.

 

grtzz palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...