Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Shakazul

Mijn eerste kweekkast

Recommended Posts

Geachte medekweekers,

 

Na tijden rondstruinen op de forums ga ik eindelijk beginnen met het bouwen van een kweekkast.

Mijn exuses alvast als geen van jullie me kennen, het voorstellen bij de 'wie is wie' is al een maandje geleden.

 

Het betreft een binnenkweek, waar ik van plan ben 4 of 5 PPP's in scrog te zetten.

 

De afmetingen van het hok zijn 145lengtex75dieptex60breedte. Vandaag de eerste trip naar de bouwmarkt gedaan om even spullen te inventariseren en de opties voor het hout te bekijken. Ik denk dat het 12-18mm underlayment wordt en deze gooi ik dan goed in de lak.

 

Ik wilde deze week nog een starterspakket van Growshop Alien bestellen, daar zit een sonia-t pia 400w in, 225m3 buisafzuig en groei+bloei+worstel voeding. Ik hoop dat de 400w voldoende licht zou geven voor een scrogje binnen de 75x60 cm.

Ik ben alleen nog niet zeker over welke aarde te gebruiken? Ik hoor dat cocos ook goed werkt.

 

Ook ga ik natuurlijk een schakelbordje bouwen en na het lezen van alle elektronica guides ben ik er van overtuigd dat dat te doen moet zijn voor 1 lamp + afzuig.

 

Natuurlijk is dit voor jullie alleen nog maar tekst, dus ik zal deze week proberen de eerste foto's te posten zodat jullie ook enig idee hebben waar ik het over heb.

 

Advies en kritiek is zeer welkom, aangezien het mijn eerste poging is en ik het zeker kan gebruiken.

 

Shakazul

Edited by Shakazul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook ga ik natuurlijk een schakelbordje bouwen

Dat komt mooi uit, want Alien verkoopt zowel relais, als kant en klare schakelborjes vanaf 62,-euro :verrygood

 

Als dit de eerste keer is dat je kweekt,....dan zou ik voor aarde gaan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de reacties.

 

Idd, die relais-tjes van alien zijn echt spotgoedkoop. Was van plan de 3kw voor 18 eurie te halen +tijdschakelaar en maybe een dimmer. Is een dimmer zonder thermostaat de moeite waard of is het af te raden?

 

En aarde voor de beginner klinkt zeer logisch ja. Zijn er bepaalde mixen aan te raden?

 

EDIT: Ik lees net dat kweken met mapito zou betekenen dat je planten eerder afgebloeid zijn, is dat werkelijk zo? zou mapito beter zijn dan aarde?

 

- Shakazul

Edited by Shakazul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terug van vakantie, dus tijd om weer verder te gaan met dit draadje.

 

Eerste foto's zijn eindelijk gemaakt en de order bij growshop alien is als het goed is ook al onderweg.

 

Materiaal dat ik ga gebruiken in de kweek:

 

- Kast uit MDF met 3 lagen grondverf

- 400w sonia-t

- 225m3 buisventilator + dimmer

- Canna voeding: groei, bloei, pk1314, wortelstimulator en boost accelerator

- Aarde van de growshop als medium, leek me een zekere gok voor een eerste kweek

- Schakelkastje met een simpele 3kw relais.

 

Ben nu bezig met voorbereidingen van het hok waarin de kast geplaatst gaat worden.

Het betreft een krap hok, met directe aansluiting op een afzuigslang die direct afvoerd naar het dak.

 

Foto vanaf buitenkant hok

gallery_19985_7354_1864263.jpg

 

Foto's vanuit binnen

gallery_19985_7354_1953442.jpg

 

Foto van waar het hok geplaatst gaat worden, vanaf onder genomen. (Afzuigslang is waar de afzuig van de kweek op aangesloten gaat worden)

gallery_19985_7354_1610018.jpg

 

Foto van onderkant waar het hok komt

gallery_19985_7354_1881106.jpg

 

Hopelijk arriveerd het pakket van Alien zo snel mogelijk, zodat ik de precieze afmetingen weet die er gezaagd moeten worden voor de ventilatie.

 

Als inlaat wilde ik 3 computerfans gebruiken. Ik weet dat je deze kan poweren met een 12v adapter van Nokia, maar trekt deze ook 3 fans tegelijk? Wat kan ik als stroomaanvoer daarvoor gebruiken?

 

- Smookze, Shakazul

Edited by Shakazul

Share this post


Link to post
Share on other sites

soo kijk is aan een mooie kast om te beginnen toch..?

 

weet je idd al wat voor wiet je gaat kweken..?

 

Grz HazeSmoker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee,

 

Doe je geen filter aan je afzuigventilatie? lijkt me een slim idee om dat wel te doen als je het niet van plan was :lol:

 

En over die PC-fannetjes, ik had er 2 op 1 adapter en het werkte wel, maar als je 1 op 1 adapter doet blaast hij wel harder.. dus als je er 3 op aansluit zal hij het waarschijnlijk wel doen maar niet zo goed als wanneer je er maar 1 op aansluit. Tenzij je ze in serie schakelijk misschien ik heb ze namelijk parallel staan.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties jonges.

 

- Ik ga Pure Power Plant kweken, kheb feminized zaden van nirvana besteld bij Alien dus die krijg ik bij de rest van de spullen.

 

- Ik heb trouwens er bewust voor gekozen (nog)geen filter te nemen. De afzuig gaat direct naar het dak, wat ong. 2 meter is vanaf waar ik de afzuig van het kasje aansluit op de pijp. Als er dan toch reukoverlast blijkt te zijn kan er altijd een filtertje bij.

 

Over die adapters, is er een andere mogelijkheid waar ik wel 3 fannetjes op 1 krachtbron zou kunnen aansluiten?

 

Meer foto's volgen zosnel de spullen binnen zijn.

 

Nu is het tijd voor een bong, thx en smookze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou daar niet eens bouwen gewoon vijverfolie erin lampen afzuiger en filter ophangen

en gaan met die banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een beetje haast maken met het afronden en het ontkiemen, anders kan je ze ook buiten zetten over 3 maanden en geld besparen.

 

Grz McFail

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...