Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bacardibreezerboy

6 pp toppen

Recommended Posts

Ik heb wel dingen gelezen over toppen enzo maar snap het nog niet helemaal.

 

Ik laat de 6pp onder 400watt groeien totdat ze tegen de 30 cm aanzijn.

Dan zet ik de klok op 12/12 moet ik de verse groeischeut dan volledig afknippen of net voordat die in de bloei gaat?

 

 

Bedankt alvast.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De GrowGuide illustreet da heel mooi voor ons B)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik zal even kijken.

 

En ik neem aan dat als de stek al bruine haren heeft onder oksel dat dat normaal is??

 

 

Want vorige zomer had ik stekken zonder die haren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je stek mag GEEN haartjes hebben of toch liefst niet. Als dat wel et geval is moet je ze zo afbloeien (of je verleest veel tijd) en krijg je dus geen winst dan als je geen stekken zou hebben genomen en de plant had laten staan.

 

I.v.m. het toppen, idd hellemaal deraf, als je nog een deel overlaat heet et fimmen (zoek ook maar op voor een beter uitleg) dan krijg je 3+ hoofdbuds terwijl je er bij het toppen 2 krijgt. Ik zou ook niet wachten tot de plantjes al bloeien maar daarvoor al toppen zodat de nieuwe toppen zich tochnog goed kunnen ontwikkelen. Ook niet te vroeg natuurlijk (5de-6de internode vind ik een mooi moment).

 

Ben persoonlijk meer fan van fimmen maar et is iets moeilijker correct uit te voeren, bij men huidige kweek hebbek et noges geprobeerd met als resultaat, nog steeds 1 hoofdbud en enkele misvormde blaadjes B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow dat is echt naar de klote dus het is tijdverspilling als ik ze in de groei zet?

 

Ze staan al 5 dagen onder tl 18/6 en 4 dagen onder 400watt 18/6 en zie toch wel dat ze groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zal wel voorbloei zijn... geen probleem... groei ze maar wat langer dan 30 cm hoog... en maak maar vast een net of scherm. Die 6pp moeten in de breedte niet te veel in de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog geen hok dus kan niet scroggen wil eerst gewoon normale kweek.

 

Als ik een hok, afzuiging enzo heb ga ik aan scrog beginnen.

 

Ik ga ze nu gewoon toppen en zie wel wat er gebeurt.

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is wel een afgesloten ruimte ik heb gewoon 2 lappen vuilniszakken opgehangen nu is het gewoon een hok zeg maar. Tot nu toe gaat het goed.

 

Heb nog een vraagje vanaf hoeveel cm kan ik toppen ze zijn nu 20 cm.

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...