Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

speedy

HELP PROBLEEMPJE ?

Recommended Posts

De ene graag, de andere traag.

 

Speedy maakt z'n 'naam' niet waar. :wacko: Paarlen en zw...............

 

Alaaf, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

lezen is bij de meeste het grootste probleem :specool

 

bejaarden hebben ook graag stamppot 'voorgekauwd' :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer erg bedankt voor jullie commentaren ervaren wiet kwekers !

ik moet zeggen je voelt je hier echt welkom op het forum !

als iets beter is mogen jullie het ook gewoon zeggen ik heb me dus iets aan laten smeren in de growshop,

ben lid van veel forums maar vooral de gezelligheid van dit forum en de manier waarop men hier met elkaar ( en vooral nieuwe leden )om gaat valt mij op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Speedy

 

Das ook het belangrijkste van een forum ..de omgang met elkaar.

Maar nu de vraag der vragen,gaan ze al wat beter nu ?.

 

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
is het trouwens niet beter om over een dag of 3 van onderen water te geven ??????

 

Pas als de wortels de onderkant van de pot hebben bereikt heeft het zin om van onderen water te gaan geven. Tot die tijd gewoon van bovenaf bewateren. Ook daarna vind ik het persoonlijk beter om ook een deel van bovenaf te blijven geven, bijvoorbeeld 30%. Je pot blijft dan veel gelijkmatiger vochtig i.p.v. een kletsnatte onderkant en een kurkdroge bovenkant waarin geen wortels groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee MR D bedankt voor je reactie,

het lijkt inderdaad iets beter te gaan met de dames voor de nieuwe bladeren blijven mooi groen en ik zie op de nieuwe blaadjes weinig tot geen witte stipjes .

vandaag voor de tweede keer de plantjes behandeld wacht nog even een paar dagen af en als het dan nog niet beter is ga ik gewoon masai van bayern proberen ( dubbele dosis hahaha )

maar men heeft mij verteld dat dit spul minder aggresief is voor de plant omdat er ook sprake was van over voeding en stress leek het hen verstandiger voor dit middel te kiezen.

nog even een vraagje over het water geven moet je de wortels dan onder uit de potten kunnen zien voordat je van onderen water geeft ??

het valt mij trouwens ook op dat de plantjes erg verschillen qua grootte er zijn een stuk of 5 die wel veel kleiner zijn dan de anderen.

is het verstandig om de kleinere plantjes direct onder de lamp te plaatsen en de wat groteren in de hoeken of maakt dat niets uit ?

speedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey speedy

 

voor mij is het idd een teken om van onderaf water te gaan geven waneer je de wortels onderaan je pot eruitt ziet komen, over die kleinere plantjes je zou kunnen proberen om ze onder direct licht te zetten om ze even groot te laten worden werkt niet altijd natuurlijk blijft de natuur!!

eventueel kan je verschillende hoogtes oplossen op termijn door iets onder je potten te zetten.

 

zolt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk aan de stadionopstelling. Dwz: grote plantjes aan de buitenkant rondom en de kleintjes in het midden.

 

En btw ik zei toch gewoon doorkweken ze kunnen wel wat hebben.

 

Sorry dat ik misschien wat bot reageerde, maar mensen gaven je advies (waaronder ikzelf) en toch doe je heel wat anders en zeg je dat er geen of weinig advies wordt gegeven.

 

Succes verder en ik zal je blijven volgen en evt helpen met je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dit ook gehad mijn kacheltje hing te laag ik heb m toen hoger gehangen en de temp 2a3 graden lager probleem opgelost dus dat zou het kunnen zijn en heb al heel lang ervaring met een tent en nog nooit problemen gehad vanwege het zijl of iets degelijks ik hoop dat je hier iets mee kan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahahaha gelukkig maar ,

komt ook voor een groot deel door mij zelf ben onzeker en angstig dat het helemaal fout gaat heb namelijk mijn laatste geld geinvesteerd hierin.

als ik dan bepaalde dingen lees begrijp ik het niet terwijl het voor jullie misschien gesneden koek is .

bedankt voor jullie hart onder de riem dat had ik even nodig.

en nogmaals sorry als ik wat raar heb gereageerd !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

is al goed jongen.

 

laat maar eens wat fotoos komen, misschien kunnen we nog wat verder helpen.

 

Hoe staan ze erbij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier even wat foto's van de dames het gaat al een stuk beter met ze maar het is nog niet helemaal weg.

Foto-HNFJQUL6-D.jpg

 

Foto-KWDQI4WV-D.jpg

 

 

Foto-TRGNGWGH-D.jpg

 

Foto-KIX43R6X-D.jpg

 

ben benieuwd naar jullie oordeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat helemaal goed komen. die blaadjes veranderen niet meer, maar je zult zien dat de nieuwe blaadjes steeds beter worden.

 

geen zorgen maken.

 

Volgende keer wel je potten helemaal tot de rand vullen!!!!!

 

Half vullen, schudden en weer vullen tot de rand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...