Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiedewiet

Banaantjes in mijn toppen...

Recommended Posts

Ik heb 19 planten staan, uit zaad.

Het waren er 30, de mannen heb ik weggeggooid.

Er was één herma bij, die vond ik te mooi om weg te gooien dus die heb ik alle ballen afgeknepen.

Ja, onwijs stom, ik weet het.

Want na ongeveer 4 weken bloei van mn plantjes zag ik dat ik een paar ballen vergeten was.

En die stonden wagenwijd open.

Gelijk Herma(n) alsnog weggegooid, helaas, want hij/zij had hele leuke toppen.

Gevolg laat zich raden : zaadvorming in de toppen van de buurvrouwplanten.

Gelukkig alleen in de toppen die er vlak bij waren, ik heb geen ventilator staan dus de verspreiding van stuifmeel heeft zich beperkt tot de buurvrouwen van Herman.

De zaden in wording heb ik allemaal uit de toppen gehaald.

Maar nu zit ik met het volgende : Vanmiddag zag ik ineens bananen in de toppen die bestoven waren !

Wat moet ik nou doen ?

Het zijn hartstikke mooie toppen en ze moeten , te zien aan de trichomen, nog wel even doorbloeien.

Wat te doen ?? Afknippen ??

Uiteraard ben ik inmiddels druk op het forum aan het zoeken onder banaan, bananen, bana, maar ik kom er niet uit.

Ze staan vanaf 1 december op 12/12 en moeten echt nog wel een paar weken.

 

Mijn vraag is dus : kan het kwaad de banaandraagtoppen te laten staan ?

Moet ik die nu al oogsten of hoeft dat niet ?

 

Bij voorbaat dank, Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed zoeken en echt ALLE banaantjes weghalen :blink: en de rest van de kweek goed blijven controleren dat zou ik doen dan heb je aan het eind van de kweek teminste nog wat extra zaad :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie ! Ik heb de toppen waar bananen in zaten voor de zekerheid toch maar geknipt...Er zaten er zoveel in, zeker een stuk of dertig per topje.

En heeeeel goed de andere toppen nagekeken, gelukkig heb ik daar niets kunnen ontdekken.

Ik zal ze heel goed in de gaten houden verder.

 

Groet, Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tering, wat een shitsooi (pech).

Heb je geen plaatje kunnen schieten van de Boosdoener, en wat hij aangericht heeft? :blink:

succes,

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee helaas geen plaatje van de schurk, de batterijen van mijn camera zijn overleden en ik vergeet steeds om nieuwe te halen.

Het was een hele mooie herma, grote toppen.

Maar ja, dan moet je natuurlijk niet een paar ballen over het hoofd zien als je hem wilt houden.

Goeie les voor de volgende keer dus.

Net nog even de boel geinspecteerd en helaas toch nog een paar bananen in andere toppen gevonden.

Niet zoveel als in de toppen die ik geknipt heb, dus ik heb ze eruit geknepen.

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen verder :blink:

De toppen die ik in zijn geheel verwijderd heb gister liggen te drogen ver weg van de planten.

 

Groet, Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel herma gevoelig soortje heb je staan zeg. Dat is jammer. Wat heb je eigenlijk voor soort staan? Als je helemaal zeker wilt zijn van je zaak, gelijk de planten wegtrekken waar je ook maar iets van een banaan ziet komen. Ook al pluk je bananen weg is de kans dat je er eentje over het hoofd ziet groot. Zeker een groter risico als je nog een paar weken moet. Brr, smerige herma`s.

 

Volgende ronde zaad kopen/gebruiken waarvan bekend is dat er geen herma`s in voor komen. Veel breeders hebben genetica echt zitten verpesten kwa gevoeligheid is mijn mening. Zoals somige wel gemerkt hebben, komen die smerige herma`s steeds vaker voor. Mijn mening is dat dit een gevolg is van fout selecteren van plantjes ddoor breeders. Of eigenlijk, niet fout selecteren(kijk maar naar de heerlijke soortjes tegenwoordig) maar meer een paar belangrijke aspecten vergeten tijdens het selecteren voor een nieuw soortje of het verder inkruizen van een soort. Bv Fouten die onder goede/perfecte kweek omstandigheden zich niet of nauwelijks laten zien, maar zodra ze anders(minder goede omstandigheden) gekweekt worden de fouten naar voren komen. Herma gevoeligheid, om maar een vb te noemen. Maar ik begin een beetje af te dwalen mijn excuses hiervoor.

 

Hopelijk valt het aan het einde van de rit wel allemaal voor je mee. Heel veel succes verder.

 

Gegroet,

Donder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik hoef me geen zorgen meer te maken over bananen,

ik ben net opgerold.

Maar daar open ik wel even een ander topic over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gadverdamme man.

ships.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das balen man, ik leef met je mee

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...