Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

carth

Wiet kamer veel stroom verbruik

Recommended Posts

je moet er ook aan denken je moet iets doen om niet gepakt te worden e

 

natuurlijk hebben we het geluk dat een windmolen in de achter tuin NIET opvalt

 

niemand zal zich daar vragen bij stellen

 

voor diegene het is sacratisch bedoelt

 

voor degiene die zeggen dat het duur is aan gas

 

rekenen

 

pak weg 10 lampen is voor 10m2 laat ons zeggen 9m2 voor voor nog wat doorgang te hebben

 

80 plantjes x 65gr plant x //edit:bbb, geen prijzen op het wietforum, gram=....... -1500€ gas - ....€ werk + onderhoud

 

denk dat het reken sommetje snel gemaakt is

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Carth,

 

Ik denk dat je die generator na een half jaar kan afschrijven...ik denk niet dat ze gemaakt zijn om 12 uur per dag 7 dagen per week te draaien.

Een generator vergt wel regelmatig onderhoud en ik weet niet hoe technisch je daar in bent maar als hij je in de steek zou laten , dan je zal er iemand bij moet halen om hem weer aan de praat te krijgen.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt 1 generator per 2 kweken

 

maar je moet ook niet het maximum uit je generator halen e

 

je moet er ongeveer 6 lampen op hangen

 

de andere 2 lampen + je afzuiging en de rest aan je gewone huis stroom

 

dan moet de generator VEEL minder presteren

 

generator kan 5500 watt

 

6x600=3600watt dan heb je dus nog wel wat watt over

 

en zal de generator ook minder verbruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een generator brengt id een risico met zich mee ....

 

En met die gas tank .... Eindelijk ik zie in dat dit niet opweegt tegen de risico's.

Mensen in oudere huizen ( lees oude meters) hebben het wel goed tov mensen met nieuwe huizen meters.

 

Een ruimte huren op een industrieterrein kan natuurlijk ook ...

 

pfff wat een gedoe ...

 

We gaan weer verder brainstormen want een windmolen in de tuin .... ja ... wat moet ik daar op zeggen ... hahahahaha

 

Greets G4A B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in huis zelf stroom op wilt wekken, dan vallen de "standaard" agregaten af (benzine, diesel, gas).

Om de simpele reden dat ze allemaal gebruikmaken van een verbrandingsmotor die gewoon te veel herrie maakt.

 

De enige echt bruikbare optie is een stoomturbine,.....dmv. een brander (aangesloten op het aardgas net) wordt water verhit tot stoom,

welke een turbine aandrijft, die op zijn beurt de altenator aandrijft die stroom opwekt.

Dit type generator kan prima 24/7 draaien, en produceerd nagenoeg geen lawaai, uiteraard is er wel periodiek onderhoud nodig.

En is ook geschikt om dmv "aardwarmte" te worden aangesloten. *

(*In Nederland is er "naar nu bekend is" op 3 km diepte echter te weinig warmte voor elektriciteitsproduktie.)

 

Dit is een zeer efficiente manier van stroom opwekken, en wordt dan ook veel in de kassenteelt gebruikt.

Let maar eens op de schoorsteenpijpen, waar de stoom uitblaast. :D

 

gallery_9381_2898_12946.jpg

 

Er zijn ook modellen voor in huis (zie foto), waarbij de rest stoom/condens wordt gekoeld, en wordt afgevoerd via het riool.

We hebben het dan niet meer over "marktplaats" prijzen,...waardoor ook deze manier van opwekken voor veel mensen zal afvallen.

 

 

 

 

 

Of zou dit de oplossing zijn B)

Link

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Vroeger" B) had je er een linkje bij te staan Bram.

Dan kunnen we de prijs ff zien, en weet ik hoelang ik nog moet sparen voor dat vernuftigd apparaat op die foto. Dan wil ik hem wel loskoppelbaar (mobiel) maken.

Gebruik ik hem in de droogperiode om mijn auto aan te drijven :D

 

green-professor :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 lampen is niet zo heel veel. Je TV, computer en Koelkast kosten veel meer. Ik zou dus niet zo bang zijn om gewoon te betalen. Ze komen echt niet kijken als je meer dan gemiddeld verbruikt en gewoon betaalt.

 

Ik zou eerder letten op het besparen van electriciteit. Wanneer je apparaten niet gebruikt de stekker eruit. Adapters trekken stroom zonder dat je het apparaat gebruikt, spaarlampen overal in huis. Heb je een electrisch fornuis, dan misschien terug naar gas.

 

Naast besparen dan moderne zonnepanelen op je dak en kleine windmolentjes in je tuin. Je kunt met kleine windmolens aardig wat opwekken, maar dan moet het wel waaien.

 

Een generator kun je isoleren lijkt me. Zorg dan wel voor goede aan- en afvoer van lucht. Tempex, eierdozen...

 

Ik heb ook wel mijn gedachten over die gastank. Die moet natuurlijk tip-top in orde zijn. 3000 liter? Da's een kleine vrachtwagen! Ik neem aan dat je ruimte genoeg hebt. Heb je geen gasleiding in huis? Ik weet dat niet, maar ik kan me voorstellen dat een generator ook gewoon op het huisgas loopt.

 

Ik zou het dus anders doen, en vraag me af of het voor die 6 lampen de moeite waard is. Je kunt ook 100W spaarlampen gebruiken met misschien minder opbrengst maar een grote besparing.

 

zonne-energie in opkomst

voorbeeld van een kleine windmolen die in ieder geval je verbruik zal drukken. Ik stel me een stuk of 30 van die dingen in je tuin voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check de verbruikers in je huis!!! Zie linkje

 

 

klikkerdeklik

 

 

@carth.

 

De op een-na grootste kwekerij in Nederland, die opgerold is, is een ex-baas van mij. Die kweekte met een aggregaat in de tuin. Groot/diep gat graven waar hij in past, incl. ruimte eromheen voor onderhoud en koele luchtstroom, Hokje erbovenop waar de tank in staat, en je hoort hem echt niet! We hebben het een keer getest met een 20kW. Gat gegraven met een werklust, 20Kw erin getakeld. De 20Kw stond een meter onder het maaioppervlak, en is absoluut niet vanaf 10m te horen! Als je hem nog dieper plaatst, en de ruimte isoleert, dan is hij nagenoeg stil. Uiteraard moet je wel de uitlaatgassen afvoeren, en zorgen voor genoeg verse lucht voor koeling, en zuurstof voor de verbranding.

 

Mijn ex-baas had er een grote container op te staan met de brandstoftank daarin. Niks ge-isoleert, alleen maar een luchtgat erbij. Werkt perfect. Toen hij gesnaaid werd, snapten de cops niet waar de stroom vandaan kwam, terwijl ze er 15m vandaan stonden B)

 

Het is dus wel degelijk mogelijk.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@green lady

 

Waarschijnlijk opgerold door te praten van mensen.

Ja

 

Een generator moet wel lukken.

 

Alleen moet je een oplossing zoeken voor geluid.

 

(bv in de grond, of isoleren)

 

en een oplossing voor verbruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel kost zo,n stroomaggregaat dan ?(zoeentje die in huis past)

 

Verder kun je in een bedrijfsruimte makkelijk 10 lampen hangen hoor betaalt! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@green lady

Waarschijnlijk opgerold door te praten van mensen.

Ja

 

Klopt niet helemaal, maar wel door hun eigen stomme fouten! Anders hadden ze n u nog kunnen draaien, dat garandeer ik je! Het was de meest professionele tot nu toe. Net zoietes als bij bedrocan, alles perfect bewaakt voor een perfect wietje.

 

Hoeveel kost zo,n stroomaggregaat dan ?(zoeentje die in huis past)

 

Verder kun je in een bedrijfsruimte makkelijk 10 lampen hangen hoor betaalt! :D

 

Duuuuuur. Ik wacht ook nog op @BBB voor de link, inclusief de prijs B)

 

Green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ware dan die eige domme fouten GL ?

 

Lijkt me dat als je veel geld besteed aan een volgens jouw zeer profi ruimte,je qua lullen en safetie verder ook goed nadenkt B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 1ste: eerst caravans erin, en opeens moest alles eruit. Daarna werden alle ramen afgeplakt. (domdom)

De 2de : 's-nachts veels te veel bedrijvigheid

 

Het was een zeer afgelegen boerderij, maar ze hadden dit anders moeten aanpakken.

Hoe, dat kun je zelf wel bedenken.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg het wel

 

wil meneer IWS zich eigen voorstellen in de wie wat waar topic zoals je in je welkomstblablablablablablablab

 

ik vind het echt bullshit maargoed

Share this post


Link to post
Share on other sites

dieje internetwebshop zijn generatoren zijn wel van zeer lage kwaliteit

Share this post


Link to post
Share on other sites
mja ik vind t ook een beetje gaar maar goed ;) regels zijn regels..

 

Greetz

 

Jaja dat hebben ook hele enge mensen gezegd. :wacko:

Daarnaast zijn er mods om de wet te handhaven, we hebben al kliklijnen en ander eng spul genoeg in NL.

 

Groetjes

Wv

 

dieje internetwebshop zijn generatoren zijn wel van zeer lage kwaliteit

 

 

Jij weet alles erg goed he.. Dat je uberhaupt nog vragen hebt.. ;)

 

Er zijn in dit topic vragen gesteld over onze gas en diesel generatoren, met een link naar onze website. Carth plaatst eerst een link naar onze website, om vervolgens even te katten. Omdat er een aantal technische vragen waren, en waar ik jullie eventueel kan helpen, wordt ik "vriendelijk" begroet, en meteen afgekraakt. Als wij 3 jaar garantie geven heeft dit zeker een rede. Ik begrijp dat jullie het zelf wel oplossen, en laat jullie forum maar met rust, dit is niet zo mijn style. Ga lekker door zo, dat is vooral goed voor het gedoogbeleid! B)

 

IWS denk niet dat bolf het zo bedoeld heeft, die bedoelde niet jou af te katten.

Iedereen die hier post wordt geacht zich allereerst voor te stellen in een daarvoor in het leven geroepen draadje.

 

Dat vind hij volgens mij een beetje onzin, naja waarom zwijgt hij dan niet gewoon zou je denken? :wacko:

 

Enfin enkel cart plaatst een lompe opmerking richting jowu spullen.

 

Daar zou ik dus niet te zwaar aan tillen! ;)

 

Groeten en goede zaken

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IWS,

 

Wel style dat je reageerd op dit forum en ik denk dat een "betrouwbare" generator wel zeker interresant is voor de hobbykweker.

Een duurtest zou veel vooroordelen(ook mezelf meegrekend) uit de wereld helpen en een mooi alternatief zijn voor de kweker.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil wel eens zo'n gas-generator proberen.

Misschien voor na de zomer. Linkje staat al bij de favo's :wacko:

 

Inderdaad niet te zwaar aan tillen aan iemand die hier iets roept, terwijl diegene nog nooit een aggregaat van dichtbij heeft gezien B)

 

Hey IWS; Hoe zit het met het onderhoud van die gas-generator? Ook een korter interval als de diesels neem ik aan. Sleutel al jaren aan aggregaten, dus red mezelf wel met het onderhoud. Onderdelen ook bij jullie te bestellen?

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sleutel al jaren aan aggregaten, dus red mezelf wel met het onderhoud. Onderdelen ook bij jullie te bestellen?

 

Gaat dit in de toekomst een sticky worden?? B) ''Hoe onderhoud je je aggregaat''

Share this post


Link to post
Share on other sites

B)

 

Niet nodig! Weinig tot geen aggregaatkwekers hier :wacko: Na de zomer waarschijnlijk eentje.......

.....die typt net dit berichtje ;)

Ik ga eerst met een andere proberen of ik hem fluisterstil kan krijgen, en daar heb ik al diverse ideeën voor ;) .

Ben je tenminste onafhankelijk van de stroomboer, maar het moet wel uit kunnen voor de kleinere kweker met een aggregaatje (Dat gaan we dus testen). De grotere broodkwekers die heb ik wel eens gezien in het verleden met aggregaten van treinmotoren, en gejatte diesel, ja........ dan wordt het een leuke verdienste, maar niet voor tussen de huizen :wacko:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas, ik mag waarschijnlijk geen advies geven, mijn berichten worden verwijdert.

In ieder geval als de aardgas generatoren leverbaar zijn, zal ik zeker van me laten horen. Goedkoper en eenvoudiger gaat het niet, en wie controleert nou hoeveel gas je aardgas je verbruikt, niemand. Veel plezier nog met dit topic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...