Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ogkush

3 x 600W bloei en 6 x 18W Afghani, Amnesia, PP, SW

Recommended Posts

:P jammer van al dat zaad man,

maarja gelukkig gaan je andere plantjes weer mooi bloeie en je nieuwe zaad laat zich al zien :D,

nu hopen op mooie dames :blink:

 

over je roofmijt wat ik weet is dat je hok beter helemaal kan ontsmetten,

zekers als je ziektes of diertjes heb gehad.

 

roofmijt leeft alleen zolang er spint is als er geen spint meer is gaan ze op aardebak zitte en sterven ze af.

zonder voedsel overleeft roofmijt het niet.

 

succes met je plantjes

 

groetjes crazykweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

@The Weedbrother,

 

De planten zullen als moeder worden ingezet indien het vrouwtjes zijn uiteraard. Als de pheno me aanstaat zal ik ze ook al moeder houden. Ik heb een kast gekocht op MP die zal worden ingezet als moederhokje. De kast is 80 breed en 60 diep. Ik heb er een 400W setje voor liggen met een HPI-T plus pit maar ik vraag me nog af of dit niet een beetje overkill is op die afmetingen. Ik overweeg om er eventueel een aantal 70W ceramic metal halide armaturen in te knutselen, die heb ik ook nog bij de vleet liggen.

 

planten uit zaad zullen net zolang tussen de hokken rouleren tot ik mijn nieuwe kastje vol heb met bonzai moeders die ik voor langere tijd kan gebruiken. Vandaar dat ik ook zoveel soorten had gezaaid in eerste instantie omdat ik een heel smaken kabinet achter de hand wil hebben om me zelf te overladen met een grote variëteit quality smoke :blink: Ik kwam op dit idee nadat ik het topic Bonsai mums had gelezen op IC MAG.

 

@Crazykweker,

 

Ik ontsmet mijn hok altijd na iedere ronde en wil ook deze ronde zeker weten gaan ontsmetten. Daarna wil ik meteen preventief allerlei anti ongedierte in huis halen. De pest is namelijk dat ik op een houten zolder zit met een hoop naden en kiertjes en ik denk dat ik daardoor heel moeilijk alles goed weg krijg. Meestal is het eerst een tijdje goed en na verloop van tijd steek meestal toch het e.e.a weer de kop op. Erg kloten. Vooral die meeldauw kom ik moeilijk vanaf. Ik had eerst 1 600W hok op zolder en die heb ik afgebroken, de zolder goed schoongemaakt. Allemaal nieuwe hokken er in. Dit is de eerste ronde die ik er mee draai en ik had gehoopt doordat alles nieuw was ik er vanaf zou zijn maar het blijft terug komen. Ik zit te zoeken naar een manier om mijn zolder eenmalig vol zwaveldamp te zetten omdat ik verwacht dat de dampen ook in naden in kiertjes gaat zitten om zo voorgoed van die ellendige meeldauw af te komen. De spint hoop ik aan te pakken door de na deze ronde goed schoon te maken met dettol en dan de hele zolder in te spuiten met vertimec of floramite. Als dat klaar is wil ik overal een dikke laag neemolie op spuiten om ze weg te houden. Er is me ook verteld als ik vier weken gewoon helemaal niks doe op de zolder dan zou ook alles vanzelf kunnen uitsterven maar de gedachte om vier week niets te doen kan ik mentaal moeilijk aan :P

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb bij mijn moederplant ook eens spint gehad en heb ze eens een behandeling gegeven met massai 20 WP

dit hier

en na de eerste sproeibeurt was alle spint dood en na een week heb ik voor alle zekerheid nog eens gesproeid.

misschien dat dit je kan helpen.

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, dat gaat de goeie kant op. Nu hopen dat die rovertjes van je snel honger krijgen, wat te vreten is er zat :blink:

 

Zou het met die zaden kunnen dat ze totaal zijn uitgedroogd? In de koelkast is het rond de 4 graden, weinig vocht dus, en dan ook nog een vochtvreter erbij...... Misschien wel koelkast maar zonder vochtvreter?

Gewoon in een zakje in de normale kast blijft voor mij toch wel de voorkeur houden.

 

Doe nou in dat nieuwe hokje een paar CDM lampjes. Gaat echt lekker. Ik heb inmiddel al 4 van die dingen in huis, want groeihokje moet ook gaan bloeien en ik wil de CDM's echt niet meer uit de groeiruimte weg hebben.....

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

ik heb zelf tegenwoordig Plant Vitality van B.A.C en dat werkt perfect tegen alle ongedierte :blink:

van spint heb ik geen last meer en trips ook niet :P

 

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Drux bunny,

 

Dank voor het meedenken, ik heb hier wel masai maar dat is me tegengevallen vergeleken met de vertimec en de floramite die ik ook nog heb liggen. Is die masai 20 WP anders dan gewoon masai?

 

@Koi,

 

Heb je de zaak alweer een beetje aan de rol daar? De beestjes hebben inmiddels honger gekregen denk ik want de webjes die eergisteren nog vol zaten met de k@tbeesten waren vanochtend leeg en daar was ik zeer blij om. Ik denk trouwens dat ik idd maar cdm ga ophangen ook om het vermogen laag te houden want ik zit totaal al op 2200 a 2300 watt alles met elkaar en ik vind het wel best zo. Ik houd de 400HPI gewoon achter de hand om even op te hangen ipv de cdm als ik ze even wil boosten. Cool dat ze je zo goed bevallen trouwens. De zaden liggen nu in de kast en daar blijven ze liggen ook. De zaden zaten in zakjes en die weer in verzameldoosjes en die weer in een tupperware bak en daar zat een heel klein vochtvretertje bij in. Ik denk zelf dat het de temp is geweest want had onlangs nog nieuwe zaden gekocht die er mischien een dag of drie bij in hebben gezeten en die doen het ook niet meer. Zouden ze zo snel uitdrogen?

 

@K.f.K,

 

Dank voor de tip, het produkt was me al opgevallen toen ik onlangs op sannieshop aan het kijken was. Dood het toevallig ook direct de eitjes?

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat weet ik niet ik heb in men vorige post een link geplaatst en daarop zie je een foto van zo een doos massai 20 WP.

dit is voor fruit en groenten , ik ben er toch tevreden van :blink:

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Drux Bunny,

 

Ik heb het even uitgezocht, ik heb hier masai van bayer, de Masai 20 WP is gewoon een ander merk. Er is echter wel een verschil, 20WP bevat 20 % tebufenpyrad en Bayer bevat 25 % tebufenpyrad. Dus die bayer is sterker. Nu wordt ik wel heel nieuwschierig waarom jij wel tevreden bent en ik niet.

 

Hoe sterk heb je de oplossing gemaakt, en hoeveel spuitvloeistof heb je gebruikt op hoeveel planten en hoe groot waren die? Mischien heb ik ook wel iets verkeerd gedaan. Ik heb 6ml op 1 liter water gedaan en 2,0 liter gebruikt op 6 planten die ermee van onder en boven zijn bespoten. De planten waren een 80cm hoog en niet getopt.

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel ik er heb in gedaan weet ik niet meer maar in elk geval genoeg op 1L.

het was een moederplant van ongeveer een jaar oud van +- 150cm, en ik heb ze echt heel goed overal bespoten boven en onderaan de bladeren.

en ik heb sinds dien geen last meer gehad van spint :D

nu was het net op het einde van men ronde meeldauw en die stomme k.t varenrouwmuggen B)

maar 'k men hokje eerst eens goed ontsmetten met dethol voor ik de kleintjes er in plaats :o

maar volgens whazzup zou dethol niet echt geschikt zijn daarvoor (heb ik eens ergens in een topic gelezen)

succes

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een paar weken geleden bij een beginnende spintplaag eerst met Bayer Masai gespoten (dosering volgens pakje, bijna 2 liter op drie getopte planten van 70 cm) en een week later Vitality van BAC en ik heb geen beestjes meer gezien..... Meteen na de Masai al niet meer. De Vitality was meer een extra'tje.

 

Heb je weer plaatjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@koi,

 

Misschien moet ik Masai nog eens een kans geven, maar ik zweer toch echt bij floramite, dit dood ook meteen de eitjes. 1 behandeling is genoeg. Ik heb op korte termijn weer plaatjes, ik ben op het moment even druk aan het hash maken met mijn ice-o-lator. Heb net een eerste lading klaar die zo vet van de olie is dat de hash gewoon glimt(en dat stemt mij zeer vrolijk B) ). Vanochtend eerst een kleine batch gedaan van een slordige 80 gram PP afval.

 

Straks ga ik beginnen met de voorbereidingen voor een hele grote batch ineens. We hebben(ik en een vriend van mij) mijn moederplanten van vorig jaar(4) afgebloeid onder 2 x 600W HPS. Echter moederplanten zijn zo vaak getopt(iedere keer dat je een stek neemt en er zijn er honderden van afgehaald. De planten waren ong 1,50m) dat dit ongelofelijk veel toppen heeft opgeleverd maar allemaal kleintjes. We waren te beroerd om dat allemaal te knippen en hebben het eerst aan de kant gekwakt. Deze week heeft die vriend van mij alles van de takken gehaald met een halve vuilniszak vol bruikbaar materiaal als resultaat. Dit word morgen verwerkt me de ice-o-lator en we hebben ook een polinator gehuurd(even kijken of we dat ook kunnen).

 

Bedankt voor je reactie, pics........soon!

Share this post


Link to post
Share on other sites
een halve vuilniszak vol bruikbaar materiaal

Jummie B) Dat komt dan goed uit!

Over een paar weekjes kan je dat vast wel gebruiken :D

 

Maar ff terug op de spint: je zei dat de webjes inmiddels leeg waren omdat de rovertjes wakker zijn geworden.

Hoe is het dan nu met die krengen? Op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat nu stukken beter er zijn nauwelijks nog spinten te vinden. Toch als ik ga zoeken dan vind ik her en der nog wel wat. Het is natuurlijk wel zo dat ze nog maar net een paar dagen aan het vreten zijn. Mischien als ik over een weekje weer kijk dat het dan nog weer beter is.

 

De jongen bij de growshop vertelde al dat je spint met roofmijt niet volledig uitroeit maar dat het meer is om een epidemie te bestrijden. Als ik echt alles dood wilde hebben kon ik beter gaan spuiten. Ik heb echter toch maar voor roofmijten gekozen en neem de paar spinten die overblijven maar voor lief.

 

De andere optie is op mijn toppen gaan spuiten en die zijn bijna klaar, dat zou ik zonde vinden. Het is tevens een drama om planten in een scrog setup te spuiten, alleen al daarom doe ik het niet weer. Eenmaal vast in het netje kun je er nog maar moelijk bij, dat heeft mij erg gedemotiveerd deze ronde. In het andere hok is het inmiddels al weer sog, en dat gaat weer als vanouds, stukken beter dus!

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites
In het andere hok is het inmiddels al weer sog, en dat gaat weer als vanouds, stukken beter dus!

B) Da's goed nieuws.

 

Met die spint spuiten terwijl je planten bijna klaar zijn zou ik zeker ook niet doen!

 

Plezier met het hasjmaken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej ogkush,

komt er nog een update met fotos

je laat ons nu wel lang genoeg wachte B)

 

groetjes crazykweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die komen er aan nog even geduld. Ben druk met hash maken. Had je de foto's onmiddelijk geplaatst na je vorige verzoekplaatje al gezien? Toch weer heel af en toe een verdord blaadje trouwens en ik blijf kieseriet korrels oplossen in het gietwater.

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej ogkush,

ja en ik had ook al gereageerd, wat ik kan zien is het blad wat al aan getast is dat sterft af.

maar dat kan met meer temaken hebben bv: dat ze meer voeding nodig hebben en dat ze het uit het blad trekken,

gewoon op letten in je toppen of het niet erger wordt op dat blad,

aangezien ze de laatste week ook het blad leeg gaan trekke, en verders zien ze er mooi groen uit

zouw je mischien van hok 1 een paar fotos kunnen maken met licht uit

dan ken ik het groen van de plant beter zien

 

hoeveel weken moet je nog???

btw besproei je ze ook?, licht uit of aan ??

 

groetjes crazykweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even foto's gemaakt van het hok met 1 x 600W want daar is het licht nu uit. In het andere hok had ik al vooruitgeanticipeerd op wat je net stelt over het voedings te kort. Daarom hebben ze de afgelopen tijd het volgende schema gevolgd na de eerste keer toevoegen van kieseriet. De 1e x kieseriet is overigens toegevoegd met alleen afgezuurd water omdat de randjes wat geel waren doordat ze stil stonden en de voeding daardoor niet uit de pot opnamen. Daarna ben ik langzaam weer gaan opbouwen.

 

1e waterbeurt: Supervit, enzymen, 2/3 deel van de voorgeschreven hoeveelheid bloei voeding

2e waterbeurt: Supervit, enzymen, volledig de voorgeschreven hoeveelheid bloei voeding (5ml/L)

3e waterbeurt: Supervit, enzymen, volledig de voorgeschreven hoeveelheid bloei voeding, halve dosis fosfor plus.

4e waterbeurt: Supervit, enzymen, volledig de voorgeschreven hoeveelheid bloei voeding, volledige dosis fosfor plus.

 

De 4e waterbeurt wordt nu om de dag herhaald en de EC van het water is dan 1.9 incl EC van het waterzelf. Iedere gietbeurt los ik ook wat kieseriet korrels op in het gietwater. Bij de 1e waterbeurt een EC van 1.2, bij de 2e waterbeurt is de EC1.4 en bij de derde 1.7

 

De PH in de pottens is nog steeds 6.2 en het gietwater is nu 5.8. Ik houd de PH van het gietwater nu bewust steeds 0.1 lager omdat ik het idee heb dat hoelanger de planten staan de PH van de grond steeds iets meer de neiging krijgt om omhoog te gaan. Zal dat te maken kunnen hebben met het kalkbuffer van de grond die in een later stadium ook wel steeds meer op zal raken?

 

Omdat ze ondanks dat ze extra voeding krijgen toch weer wat vergelen heb ik het idee dat het buffer aan N zolangzamerhand is uitgeput en dat is ook hetgene dat bijna niet in de bloeivoeding aanwezig is en totaal niet in de fosfor plus die alleen P en K bevat.

 

gallery_19176_7033_360493.jpg

 

gallery_19176_7033_368346.jpg

 

Deze planten is ook wat roofmijt overgestrooid, en ik heb hier niet het idee dat die de spinten onder controle houden. Deze planten krijgen daarom nog een sproeibeurtje met Floramite. In het grote hok sproei ik helemaal niets meer behalve soms heel gericht op wat bladeren waar een beetje teveel meeldauw zit naar mijn smaak wat spuitzwavel(natuurlijke zwavel). Daarbij let ik er heel erg op dat ik de toppen volledig ontzie.

 

Volledig verslag van de totale stand van zaken wanneer de hash klaar is. De vriezer ligt inmiddels weer vol ijsblokjes en ik ga zo een nieuwe ronde draaien. Ook daarvan zal ik wat fotos plaatsen.

 

De hash die al klaar is die is inmiddels geprobeerd door mijn broer die heb ik de helft had meegegeven. Hij heeft de 3e kwaliteit geprobeerd en die was volgens hem al zo heftig dat hij de 2e en de 1e zeef niet meer durfde proberen omdat hij ook al aardig wat jointjes had gerookt zaterdag. Als ik dat dan hoor kan ik niet wachten tot die gallige CBR test achter de rug is want ik wil ook B) :D

 

Groetjes,

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er fijn uit.

 

Volgens mij zijn de zeven vette weken nu begonnen B)

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ik hoop het thanx. Overigens nog 12,5 dagen en ik kan weer dampen. Ik tel de dagen al af.

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, OK dan, ik tel dus niet alleen. :wacko: Zie je niet nog kans de 14e toch te komen? Wordt vast heel gezellig!

 

P.S. Heb het even stervens druk, heb er net 2 dagen van 12 uur op zitten en moet nog 2 dagen lang werken dus de update duurt nog heel even!

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je je plantjes wel nog water???

 

(10)

Share this post


Link to post
Share on other sites

omgeknipte stompies water geven?? :wacko:

 

en og,....ist al bijna droog??? :specool

 

 

(7)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...