Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ogkush

3 x 600W bloei en 6 x 18W Afghani, Amnesia, PP, SW

Recommended Posts

Ik denk dat het wel klopt, Maarrrrr.... hoeveel grondmonsters heb je genomen van welke plekken? Hoe lang heb je de prut laten staan soppen?

 

ff wat heel anders. Wateren die grote potten wel goed af? Geen prut op de bodem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een aantal potten die minder goed af wateren, daar staan de afghani op. De PPs waar de geposte bladeren van zijn wateren perfect af, er zit een behoorlijk aantal gaten van behoorlijke omvang onderin. Deze potten gebruik ik al langer en heb er nooit problemen van dien aard mee gehad. De potten van de afghani zijn nieuwe en die bevallen totaal niet en krijgen daarom minder en indien nodig iets vaker water.

 

De grond demi water mix heb ik idd laten staan en de PH heb ik nu net weer gemeten en nu geeft de meter 6.5 aan. Ik heb 1 monster genomen en van boven uit de pot.

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pak een stuk installatie buis en probeer ook wat monstertjes van onder tussen de wortels te nemen. Gaatje prikken, buisje leeg en dan nog een keer prikken. Dat is je sample.... dat op verschillende dieptes op verschillende plekken en dan de samples mengen en meten maar.

Ik heb verschillen gemeten van anderhalf pH tussen de samples in een 30 liter pot!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je dit bij meerdere planten?

Zo nee; bij meerdere bladeren?

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit bij meerdere planten, alleen bij de ene wat meer dan de andere. Er is er 1 bij die heeft het maar nauwelijks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ph is vrij hoog, daarom denk ik ook dat je een Zwaveltekort heb,

check de sympthonen nog even(zoal ik je in je pm heb gestuurt)

kijk goed bij je plantjes, en trek dan conclusies. verlaag je ph controleer je meter!!

en controlleer de ph van je aarde nog een keer en uit verschillende potjes

bv:een plantje waar je nog niks ziet kwa verkleuring, en een plantje waar het wel al is,

en vergelijk dan de ph!

 

Ontwikkeling

 

In chronologische volgorde

Lichtgroene verkleuring in 1 of meer oudere bladeren.

Sterke paarsverkleuring in stengels en bladstelen.

Meerdere bladeren verkleuren en de lichtgroene kleur veranderd in diep geel.

Bij een groot gebrek heeft de plant meerdere diepgele bladeren, met paarse stengels en bladstelen, groei en bloei zijn geremd.

 

groetjes crazykweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zowel het advies van Koi en Crazykweker gehad om meerdere PH monsters te nemen en heb dat net gedaan, er staan nu drie plasticbekertjes voor een paar uur te wachten om de PH ervan te meten.

 

@Crazykweker, ik ben schuldig bevonden aan alle punten. Ik heb meerdere bladeren die dit hebben en het zijn allemaal de oudere bladeren. De jonge bladeren zijn wel gezond zoals je in de PM al zei. De stengels van de bladeren zijn idd ook paars.

 

Heb er net een informatieblad van Canna op nageslagen over een zwavel tekort, en de foto's die ik daar op zag staan zijn idd net als bij mij.

 

Kieseriet korrels halen dan maar?

 

OGKush

Share this post


Link to post
Share on other sites

even afwachten dan op je bekertjes :P

Kieseriet korrels halen dan maar

lijkt me een top idee :tu .

eik je ph meter even kijk of hij nog goed staat!!

 

groetjes crazykweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Gozer!

 

Wat een waslijst aan planten man :P Ziet er erg leuk uit! Succes met je problemen!

Vind die Lowryders#2 er niet verkeerd uitzien, jammer dat het mannen zijn :tu

Door die berg licht bij jou zijn ze echt wat gedrukter! Leuk om te zien. Wel kleine potjes?

En wat is al die troep op het blad? Zit er een houtzagerij boven? :)

 

Church

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kerel,

 

Leuk je hier te zien. Idd jammer dat de lowryders mannen zijn maar er zijn gelukkig ook een paar(2) lekkere wijven overgebleven. Die ga ik even goed te grazen nemen als ze klaar zijn :tu Ze zijn begonnen in 2 liter potjes en ze staan nu op 4L potten. (Leuke toevallige woordspeling, de lekkere wijven staan op potten) Er zit idd een houtzagerij boven mijn hok....... :P Nee dat is vermiculiet, daar zitten de uitgezette roofmijten in verpakt.

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle PH samples hebben vanaf vanochtend gestaan en zijn genomen uit drie verschillende potten van verschillende diepten door met een buisje in de grond te prikken.

 

De PH van een plant die er goed uit ziet: 6.2

De PH van een plant die er redelijk uit ziet: 6.2

De PH van een plant die er niet zo mooi uit ziet: de meter schommelt tussen de 6.2 en 6.3

 

Volgens mij is er dan niet iets heel vreemds aan de hand.

 

Heb inmiddels kieseriet korrels gehaald en die gaan er straks nog bij.

 

OGKush

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nou maar hopen dat die korreltjes soelaas bieden.

Had je geen meeldauw? spuitzwavel als bladvoeding :tu :P

 

Hoeveel zaden zijn er inmiddels gepopt?

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop het ook, meeldauw is redelijk ondercontrole.

 

Er zijn inmiddels 6 zaden gepopt. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey og,

 

denk dat je een overvoed heb... aan de vergeelde blaadjes en de verbrande bladranden te zien

en door de varenrouwmug ,spint, meeldauw ed zal ze zich ook niet al te happy voelen

 

jammer dat er nog maar 6 zaadjes gekiemt zijn,hoop dat de rest spoedig kiemt

 

wierie :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu, korrels erin,en niet gek doen met de voeding.

Dan komt het wel goed. :P

 

succes

 

groetjes crazykweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wierieman,

 

Ze krijgen inmiddels alleen water, er is er trouwens toch nog eer een opgekomen. De overige zaden die niet al een kiem hebben heb ik vanochtend geknakt

 

@Crazykweker, De korrels zijn er gisteren nog bij gegaan en vanochtend een aangename verassing. Ze stonden al een tijdje stil en de stampers waren wat valer wit en vanochtend zag ik overal weer nieuwe spierwitte stampers. Ze gaan dus weer :tu

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om tehoren, geef je nu helemaal geen voeding meer???

nog even gedult en ze worden ook weer mooi groen. :tu

 

groetjes crazykweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gezien de gele randjes even geen voeding gegeven deze keer. Ik ga nu zsm even de EC meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh Ogkush, ik wist niet dat je met zo'n immens project bezig was :D

Lijkt me echt kut wat je allemaal tegelijk voor hebt, ik neem je raad nu al aan van niet buiten te beginnen.

 

Hoop dat die mijten hun best doen en hou je in het oog :)

 

Sterkte nog!

 

Ohja, je voorgroeihok facineert me wel, moet ik ook es bouwen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Miss_ty,

 

Thanx. De mijten doen hun werk nog niet, duurt twee weken dat die uitkomen. Mijn voorgroeihok is gewoon een kastje van de kringloop hier. 5 euro en een pot witte grondverf. Ga binnen kort nog een doorgroei hok maken voor als ze niet meer in het voorgroeihok passen en ik ze toch groter wil hebben. Dan ben ik eerst wel klaar met mijn hokjes denk ik.

 

OGKush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kerel,

 

Jij bent vroeg van de parij! Foto update komt er aan. Heb even wat afleiding gehad met de zaailingen.

 

OGKush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb meteen even foto's gemaakt, en er valt duidelijk te zien dat er weer vooruitgang in zit. Door alle tegenslagen zal het zeker geen top opbrengst worden maar er word gelukkig weer gebouwd. De kieseriet korrels hebben hun werk gedaan en de zwavel tekorten zijn opgelost. Er is nog wel wat geel blad maar er is gelukkig geen blad meer dat afsterft.

 

De roofmijten moeten er twee weken over doen om uit te komen en ze mogen wat mij betreft wel opschieten want ik zie webjes van de spint en dat staat me uiteraard totaal niet aan. Ik heb de neiging om te gaan spuiten, maar ik moet me bedapperen want dan spuit ik de roofmijt ook dood en das niet de bedoeling.

 

Heeft er ook iemand enig idee of die dingen ook in mijn hok blijven leven en zich vermeerderen zodat ik er de volgende ronde ook weer profijt van heb?

 

De foto's van hok 1:

 

gallery_19176_7033_1894260.jpg

 

gallery_19176_7033_1894260.jpg

 

gallery_19176_7033_353853.jpg

 

gallery_19176_7033_1732135.jpg

 

gallery_19176_7033_720345.jpg

 

De 5 lowryders zijn uiteindelijk 3 mannetjes van verwijderd en in een koude ruimte gezet zodat ze lekker traag zijn en de dames zo eerst de tijd krijgen om lekker veel stampers te maken. Ik wil er een gedeelte van bestuiven maar ook wat rookwaar aan overhouden want ik heb nog nooit lowryder gerookt en ben er wel benieuwd naar omdat ik er zoveel verschillende zeer uiteenlopende dingen over hoor.

 

De overgebleven 2 dames:

 

gallery_19176_7033_630428.jpg

 

gallery_19176_7033_102688.jpg

 

In hok 2 gaat alles lekker zijn gangetje, ze staan een weekje op 12/12 nu en de groei zit er nog lekker in. Kleine tegenvaller is dat de Northernlights de eerste bloei in de oksels laten zien en er zijn er waarschijnlijk 2 mannetjes bij. Ik zeg waarschijnlijk omdat het nog erg minuscuul is en ik wil het nog even aanzien. Mochten het idd 2 mannetjes zijn komen er Afghani of PP stekjes voor in de plaats.

 

gallery_19176_7033_1362563.jpg

 

gallery_19176_7033_34282.jpg

 

gallery_19176_7033_1527122.jpg

 

gallery_19176_7033_2785787.jpg

 

gallery_19176_7033_552738.jpg

 

gallery_19176_7033_1787064.jpg

 

De zaailingen zijn er maar 4(Herijuana, Twisted Shack, BigBluexK2, BigBang) van overgebleven. De andere 28 heb ik weg moeten pleuren. Er kwam niets uit of een kiempje van amper een milimeter en daarna bleef het dagen lang stil. Ik heb zelfs een zaadje gehad die in de ochtend een kiem had die zich in de middag weer had terug getrokken. Heel vreemd. Er zijn na deze poging nieuwe kiem pogingen gedaan(7xWhiteSkunk) en dit heeft 3 plantjes opgeleverd. Ik begon enorm te twijfelen aan mijn kiem kunsten maar kon me niet voorstellen dat ik iets verkeerd deed. Ik doe het altijd volgens de gehanteerde methoden en heb altijd 99% of vaak ook 100% ontkiemende zaden. Ik heb nieuw, vers zaad gekocht en deze ontkiemd en ik heb weer 100% gescoord. De zaden die ik al had lagen eerder altijd in de keukenla en deden het prima. De verse zaden doen het ook prima. De zaden die ik al had nadat ze in de koelkast hebben gelegen doen het niet meer. Nu denk ik dus dat ik mijn hele zaad collectie heb verneukt door ze in de koelkast te bewaren. Ik meende juist dat dit goed was? Ik had ze in een tupperware bak met een vochtvretertje er bij in. Ik ben nu een collectie van 17 soorten ong 200 zaden kwijt en baal als een stekker daarvan :)

 

De overgebleven zaailingen:

 

gallery_19176_7033_1882188.jpg

 

Er zijn inmiddels 5 nieuwe Dutch Passion White Widow Zaden wel ontkiemt en Anesthesia en Mixed Kush zullen volgen.

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer man van al dat zaad :P

Maar gelukkig zijn er wel andere dames omhoog gekomen :D

Dat dan weer wel :P

Die gaan in hok 1 neem ik aan??

 

Gr The Weedbrother :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...