Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kitefreak

3xHerijuana,1xMixed Kush,3xRecovery Haze en 15 zaailingen+Hash star

Recommended Posts

so far so good, gewoon doorgaan met vertroetelen dan komt het vast dik in orde.

 

Hou je nou je hele kast op temp. met 1 pc ventilator ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hou je nou je hele kast op temp. met 1 pc ventilator ?

Yep temperatuur van de tl's doen de rest.Voor in de nacht staat er een klein kacheltje aan om de kamer waar het hokje en me g-kit staan te verwarmen.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn zaadjes zijn er nog niet, maar zodra ze er zijn, de aller eerste updates onder de lamp. :) Het nieuwe lampie zelf is wel al tezien :D. Ga hiervoor eens zijn in de BOUWDOOS, opzoek naar Domi's voorgoeikastje :D

 

Boks En goed bezig kerel! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het nieuwe lampie zelf is wel al tezien :blink:. Ga hiervoor eens zijn in de BOUWDOOS, opzoek naar Domi's voorgoeikastje :P

Mooi lampie hoor en je hokje ook,g**gle sketch ofniet?

 

Hier alles oke met de plantjes.Wel wat verschil nu tussen de plantjes in zaaigrond of aarde van de GS.

De plantjes in zaaigrond zijn iets lichter van kleur,niet mooi/fris groen.Niks mis voor de rest hoor,alleen tijd voor wat extra voeding :D Deze week hebben ze dan ook 1x de halve dosering Hesi groei complex gekregen.

Van het weekend is mijn G-kit weer leeg,schoongemaakt en klaar voor gebruik. Waarschijnlijk verhuis ik de plantjes daar dan heen.

Foto's in mijn volgende update.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zooo weer tijd voor een update met wat foto's :o

De plantjes zijn goed gegroeid deze week.Fascinerend om te zien hoe ze zich ontwikkelen,en dat onder 3x18watt tl.

gallery_9147_7005_1063742.jpg

Er zijn veel onderlinge verschillen in zowel hoogte als breedte.De ene is wat compacter dan de andere,maar ik vind ze er over het algemeen netjes uitzien.

gallery_9147_7005_777193.jpg

gallery_9147_7005_623520.jpg

gallery_9147_7005_1218873.jpg

gallery_9147_7005_430685.jpg

Ook wil ik even opbiechten dat ik afgelopen week tijdens het watergeven Herijuana 6 omstote B) met als resultaat een geknakt stengeltje en een half gevuld potje grond,R.I.P dus.Nu had ik wel de gelegenheid om de wortels te bekijken nog voor het overpotten.Worteltjes waren er al aardig wat met een mooie witte kleur,terwijl het plantje best nog klein was.Jammer genoeg geen foto van gemaakt.

Afgelopen vrijdag kwam een maat van me met een flesje Cellmax leafspray aanzetten.Mocht ik hebben van hem had ie over :D Gelijk de meters in het goedje gehangen.Er kwam uit Ph7.8 en Ec1.25.Ik heb de plantjes hier eenmalig mee ingespoten net voordat de lamp uitging.Zijn er mensen die ervaring hebben met Cellmax leafspray?.......of andere producten.

Nog wat anders,de kiemblaadjes van 1 plantje lijken geel te worden!? :D Wel zijn de eerste geslachtsverschijnselen te zien.

gallery_9147_7005_503695.jpg

gallery_9147_7005_384971.jpg

gallery_9147_7005_613319.jpg

In het weekend heb ik mijn bloeihok(g-kit)schoongemaakt om plaats te maken voor de zaadplantjes.Ik kon de lamp niet laag genoeg hangen,dus moest ik een verhoging maken.Vier 11ltr potten omgedraaid en een houten plaat erop gelegd en klaar was ik.

Wel heb ik de plantjes een extra slokje water gegeven voordat ze in het 600watt zonnetje gezet werden.Zo'n 50ml p.p.

De plantjes in stekaarde kregen-2ml Hesi groei

-2ml Hesi wortel

-1ml powerzyme op 0.5ltr water.Afgezuurd op Ph6.5 was dit Ec0.80.

De plantjes in Gs grond kregen -1ml Hesi wortel

-1ml powerzyme op 0.5ltr water.Afgezuurd op Ph6.4 was dit Ec0.53

Temperatuur in de G-kit zal niet boven de 28°C uikomen.Tot nu toe max 26.7°C overdag en in de nacht min 20.3°C.Ik hoop de nachttemperatuur boven de 20 graden te houden met mijn 500watt kacheltje.De grondtemperatuur in de potjes net voordat de lamp aanging was 20.1°C gemiddeld :j Er heerst en Lv van min 40% en max 45%

Nu mijn voorgroeihokje weer leeg was heb ik 5 Recovery Haze zaadjes in de pitpots gedaan.Seramis goed vochtig gemaakt en pitpots ingewaterd met 2ml Hesi wortel Ph6.5 Ec0.51,dus geen Bacto.Ben benieuwd of ik verschil zie.Hiervan meer in mijn volgende update.

Tot slot nog twee foto's van de plantjes in mijn bloeihok.

gallery_9147_7005_98275.jpg

gallery_9147_7005_840857.jpg

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strekken ze niet een beetje? Kun je je lampen lager hangen of misschien de steel wat ingraven? Ziet er alvast goed uit! Veel succes verder. Ik blijf je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strekken ze niet een beetje? Kun je je lampen lager hangen of misschien de steel wat ingraven

Plantjes zullen bij het overpotten ook tot bijna hun kiemblaadje in de grond worden gezet.Als de dames er tussen uit zijn gehaald worden ze naar een 6.5 of 11 ltr verhuisd. B)

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je ze beter niet meteen in 11ltr potten zetten zodat je ze niet meer hoeft te storen met overpotten tot de oogst. Want op 12/12 worden ze al niet zo groot en overpotten remt de groei in grote mate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook wel eens aanzitten denken,en ik zal het ook zeker proberen.Misschien wel met de Recovery haze die te ontkiemen staat.Bedankt en leuk dat je volgt.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of misschien beginnen met een aardebak te maken voor je volgende ronde en daar direct in zaaien voor het maximum uit het 12/12 systeem te halen! Hoe meer aarde hoe meer wortels => meer water en voedingstransport => grotere plantentoppen! veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Kitefreak!!

 

Ben ook benieuwd hoe groot ze worden! Voor 12/12 is misschien toch het beste om ze inderdaad niet over te potten. Want at scheelt toch best veel in mijn menig...

 

Maar non the less, goed bezig B) Zien er gezond uit!! hopelijk veel vrouwtjes!

 

Blijf je volgen!

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga het proberen.De Recovery Haze zal gelijk de pot ingaan als ze ontkiemd zijn.

Ik zal twee 11ltr potten vullen en in ieder twee kiemen zetten.De ander poot ik over ter vergelijking.

Meer volgt.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

halloa kitefreak,

 

ziet er goed uit wel volgens mij kitefreak alleen weet de rest al zegt ze strekken een klein beetje daar had ik ook last van.maar als je bij mij kijkt zie j dat toen ik ze had overgepot dat ze ook meer de breedte in gaat dan in de hoogte.ik zit te twijfelen om ze ook nog 1x over te potten maar ik weet niet of het meet schade opbrengt dat dan opbrengst. ik volg je verder zien ze er leuk uit!

 

groetjes mr.green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even tussendoor..... B)

De Recovery's zijn tot leven gekomen.Mijn voorgroeihokje staat 24uur p/dag aan.

Waarschijnlijk zijn ze morgen zover dat ze gelijk de 11ltrs inkunnen,en onder de 600watt ermee.

Gelijk op 12/12.

gallery_9147_7149_1727446.jpg

gallery_9147_7149_846948.jpg

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zal twee 11ltr potten vullen en in ieder twee kiemen zetten.De ander pot ik over ter vergelijking.

 

Een aardebak is niet te vergelijken met een pot B) En in een hoeveel liter pot plant je de 2de dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En in een hoeveel liter pot plant je de 2de dan?

Dat ene kiempje komt in een 10x10(weet niet hoeveel ltr)totdat ik het geslacht weet.Of gelijk in 6,5 of 11ltr,twijfel nog B)

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht eigenlijk dat morgen de Recovery's wel klaar waren om gepoot te worden,maar ik ging toe straks even kijken en zag dat er drie al klaar waren.Deze dus maar gelijk in het zonnetje gezet.

gallery_9147_7149_1426226.jpg

Keuze is toch gevallen op de 11ltr potten.De 2 van gelijke hoogte heb ik bij elkaar geplaatst.

Als toevoeging in iedere pot 2 buffertablets van Sannie.Eentje(gebroken)op 5cm van de bodem de andere idem onder het oppervlak.Deze plantjes zullen dus alleen kraantjeswater krijgen met straks misschien wat extra fosfor+.

gallery_9147_7149_1125808.jpg

Potten mooi tot de rand gevuld en weer wat zwart/wit verknipt om de grond af te dekken.

1ltr water aangemaakt met 4ml Hesi wortel,dat kwam uit op Ph8.4 en Ec0.45.Bijde potten 225ml water gegeven en in het bloeihok erbij gezet.

gallery_9147_7149_1807581.jpg

gallery_9147_7149_1207595.jpg

gallery_9147_7149_339429.jpg

Ook de zaadplantjes hebben weer wat water gehad,tussen 30 en 45ml,afgezuurd op Ph6.2

Wat me wel opvalt is dat de blaadjes niet fier recht overeind staan :specool ik weet niet of dit normaal is?Alle waardes lijken toch wel te klopen.Misschien de luchtstroom die uit de gaten van me inlaat komt,dacht ik.Daarom heb ik er een houtenplaat voor gezet zodat de lucht niet recht op de plantjes staat.Maar zo sterk blazen die gaaten niet :wacko:

gallery_9147_7005_370386.jpg

gallery_9147_7005_1119908.jpg

Tot zover....

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we weer met een kleine update :wacko:

Net de laatste 2 kiempjes overgepoot in 11x11.Potjes afgevuld met aarde uit de GS en in ieder een half buffertabje gedaan.

Beide zaailingen +/-200ml water gegeven,waarvan ongeveer 20ml rond de kiem en de rest om de aarde wat te bevochtigen.

Nu nog even onder de tl gezet.Vanavond zullen ze ook onder de 600watter gaan.

gallery_9147_7149_612468.jpg

gallery_9147_7149_607047.jpg

gallery_9147_7149_1350072.jpg

Tot de volgende ronde.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk verslag

veel succes met je schatjes

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heerlijk verslag

veel succes met je schatjes

 

greetz sannie

Kijk daar doen we het voor he,bedankt man. :wacko:

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe weer even wat werk verricht,al zeg ik het zelf :smoke

Recovery haze 4&5 zijn in het bloeihok bijgezet.En er is goed nieuws Herijuana1 is vrouw en waarschijnlijk nr 8 ook.

Minder is dat Mixed kush1 man was deze heb ik gelijk verwijderd,hij was de grootste van allemaal....

Dat de selectie mag beginnen!

Aan de plantjes in de 10x10 potjes gevuld met stekaarde was duidelijk te zien dat er geen voldoende voedingstoffen in de grond meer aanwezig waren.Ze begonnen lichtelijk gelig te verkleuren van onderaf,tijd om te verpotten dus.Ze zijn alle naar een 6.5ltr pot verhuisd en zullen hier tot het eind van de bloei in staan.Herijuana1 valt hier ook onder.De plantjes waren heel mooi geworteld en het kluitje was mooi droog.Alle hebben tussen de 300 en 350ml water meegekregen.

2ltr aangemaakt met 6ml Hesi wortel,ph6.4 Ec0.52

De plantjes in de kleine potjes met Gs aarde zijn mooi groen en worden nog niet verpoot.Als het geslacht bekend is verhuizen ook hun naar een 6,5(of 11ltr)pot.Hun hebben zo'n 75ml water gehad.

1litertje aangemaakt met 3ml Hesi wortel en 2ml Hesi groei,Ph6.1 Ec0.70

Wel was het even :specool om alles een beetje op gelijke hoogte te krijgen gezien ik nu 10x10,11x11,6.5ltr en 11ltr potten in me hokje heb staan maar het is gelukt.

Foto's van hoe alles er nu bij staat houden jullie nog even van me te goed,daar had ik nu echt ff geen zin meer in :wacko:

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar blijven de beloofde fotoz? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko: Jajaja van het weekend heb/neem ik er even de tijd voor.

Ik hou alles in me logboek bij dus jullie missen niks.Ben blij dat ik nu ff RELAX achter de computer kan zitten.

Er is een aardige selectie geweest.

 

Greetz Kitefreak

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk eens even rustig de tijd om mijn verslag op orde te brengen.Met een dikke knijter op de lip :whistle:

Er is ook dan weer aardig wat gebeurd.

De selectie is achter de rug.Naar de achterblijvers en de mannen verwijderd te hebben is de uitkomst.....

1 Mixed Kush & 3 Herijuana dames :verrygood

Rechts(die kleine)is de Mixed Kush.

gallery_9147_7005_543341.jpg

Tijdens het verwijderen van de mannen heb ik nog een foto van de wortels gemaakt.

gallery_9147_7005_1671809.jpg

Deze week hebben de dames om de 2a3 dagen +/-250ml water(Ph6.3 Ec0.54)gehad met wat Hesi wortelstimulator.Het is duidelijk te zien dat ze zijn aangeslagen.Ze zijn mooi donker groen verkleurd,alleen bij 1 plantje begint het blad naar onder toe te krullen.

Zou ze het aarde mengsel te rijk vinden?!Ik zal eens een aardemonster uit de zak nemen.

gallery_9147_7005_527569.jpg

Van de Recovery's heb ik nr4&5 die in de 11x11 potjes stonden verwijderd.Ze sloegen niet aan.De overgang naar de 600watt lamp of het verpoten is ze iets te veel geweest.Misschien heb ik de kiem gewoon te snel in de aarde gedaan :rolleyes: wie zal het weten.De andere die in de 11ltr potten staan doen het goed.Zij krijgen als het nodig is +/-100ml water.Niet afgezuurd i.v.m de bufferteblet.Vanavond zal ik van hun nog even een foto maken en hier plaatsen.

Met

Nog 10 Mixed Kush & 5 Recovery Haze zaailingen die ik van het weekend te kiemen gelegd had <_<

Inmiddels heb ik hun alle in mijn voorgroeihokje staan in 10x10 potjes gevuld met aarde van de plaatselijke GS.THC mix noemen ze het....Nooit van gehoord.Ze zullen hier een paar dagen blijven staan,voordat ik ze in mijn bloeiruimte zet.Het hokje staan 24uur per dag aan.Ze hebben 1x(25ml)water gekregen met wat bacto's erin en een heel klein beetje wortelstimulator Ph 6.4 Ec0.55.Ben benieuwd hoeveel dames hier uitkomen..

Tot vanavond.Pssst kom je ook?Ik neem foto's mee hoe het er nu bij staat...

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...