Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jonkomasta

Een vraagje over verlichting.!

Recommended Posts

Hallo allemaal ik heb een vraagje over verlichting.

ik heb me stekken laten voorgroeien onder een Philips SON-T Agro 400 watt en deze staan nu ruim een week in bloei onder een Philips SON-T Plus 400 watt.

 

ik wil deze gaan vervangen door een 600 watter omdat het qua temperatuur makkelijk kan.

 

me kast is 1m bij 1m

Mijn vraag aan jullie is dus eigenlijk of iemand weet wanneer de planten het meeste licht nodig hebben en waarom.

En zou de opbrengst groter worden??

als iemand me hier een antwoord op kan geven zou die gene me heel blij maken.

 

Grtzzz Jonkomasta :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je opbrengs wordt groter licht=gewicht

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten hebben het meeste aan een hogere hoeveelheid licht in de 5de tot en met de 7de week.

dat is omdat op uitgerekend dat moment de top haar knop opbouwt.

voor de 3 de week bloei strekt de plant

strek = extra hoogte

lichtinval is hoogte x oppervlak , dus die stretch wil je er wel in hebben , als je toch al van plajn bent later in de bloei extra bij te lichten...het licht komt er wel.

 

als je laatste week ook extra zou belichten heb je gegarandeerd minder lekkere smaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

;) Je wil je plant zeker niet laten strekken.

Je wilt de plant laten groeien.

Strekken heeft met worteldruk en verdamping te maken en daardoor krijg je gestrekte intenode groei.

Gestrekte planten is het laatste wat je wilt als ervaren kweker.

In plaats van lange dunne slungels heb ik liever stevige kortere struiken.

Het is waar dat je geen 600 watt nodig hebt in de eerste 1a2 weken dit zou ook met een 400 kunnen.

Je kan eventueel voor de groei een hpi lamp kunnen nemen met blauwspectrum.

Het verhaal van de smaak vs veel licht is helemaal een broodje aap en zou daar graag een goede onderbouwing van zien.

Wat wel zo is dat mensen die hun klimaat niet op orde hebben of slecht kweken in de laatste week de

thc van de planten af verdamen.

 

@Afghaan-gek

 

Vindt het heel leuk dat je adviezen wil geven maar op deze manier help je niemand :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ietsje minder licht geeft de laatste week , neemt de plant ook ietsje minder voeding op.- dat is iets dat bij aarde teelt wel helpt...

ook is de temperatuur van de hars lager = minder verdamping van etherische olie.

 

het zijn vele kleine subtiele truukjes die samen de wiet nog zoeter maken.

in feite boots je de natuur na.

 

 

ik zeg wel eens vaker diengen die de meeste mensen niet direct snappen.

doe ik allemaal niet met opzet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes 3 dagen in het donker zetten alvorens te oogsten, dat doe ik nog wel eens... Maar het hangt er vanaf hoe graag de nieuwe vriendjes binnen willen treden.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee dan..

 

Ik dank jullie hartelijk voor deze antwoorden:D :P :P

 

Goed beziggg!! weer wat geleerd gehehe ;)

 

Thnxxx !!

 

 

Grtzzz Jonkomastaa!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog iets over strekken : als ik in eerste 2 weken de plant iets laat strekken , vult de plant de open stukken in met vette toppen.

als ik de plant gedriongen laat , is er minder ruimte om de toppen volledig te laten ontplooien.

 

planten maken meer massa als de wortels al het vocht voor fotosynthese met gemak aan kunnen leveren

 

hang je de lamp te laag , dan ontbreek vaak niet alleen de zijwaartse lichtinval , maar heb je al met al niet meer gewicht voor je extra moeite; de plant moet meer water verdampen ZONDERdat daar extra toppen voor komen..

 

de infraroodstraling van de lamp is de enige reden dat je denkt dat je meer gewicht oogst met de lamp zo laag mogelijk : infrarood= warmte.

als plant warm is neemt ze meer voeding op.

maar extra gewicht komt als het goed is door fotosythese, niet door de extra hoeveelheid zout die je in je plant pomp(voeding = zout)

 

een strek = zoeken naar licht

als je dat licht uiteindelijk nog gaat toevoegen , ben je met strekken bezig een ruime kapstok te maken waar later de toppen aan groeien.

uiteindelijk vult de plant dat dus op met toppen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...